2008 : Räikkönen Alonso és Button előtt zárt délután - Pénteki 2. szabadedzés - Európa GP |
Räikkönen Alonso és Button előtt zárt délután - Pénteki 2. szabadedzés - Európa GP
2008.08.23. 09:27
Az Európa Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén is csak az utolsó pillanatban dőlt el a sorrend, amikor Kimi Räikkönen a keményebb gumikon hajrázva megelőzte a röviddel korábban az élre álló Fernando Alonsót. A tréning nagy részében Felipe Massa vezetett.
Kimi Räikkönen vette át a vezetést az Európa Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, amelyen összességében egyértelműen a Ferrari tűnt a legerősebbnek, a képzeletbeli dobogó két alsó fokát mégis Fernando Alonso és Jenson Button foglalta el.
Noha sokáig csapattársa, Felipe Massa állt az élen, Räikkönen a 90. percben 1:39.477-re javította az új valenciai pálya szintidejét. A hőségben mind ő, mind Massa a keményebb keverékű gumikon érte el a legjobb időeredményét, a brazil versenyző ráadásul egy hosszú etap végén futotta azt az 1:39.678-as kört, amellyel a 4. helyen zárt.
A két McLaren az 5-6. helyen végzett, de Lewis Hamilton és Heikki Kovalainen a lágyabb gumikon is lassabbak voltak, mint a Ferrarik a keményebbeken. Hamilton a szuperlágy Bridgestone-okkal tornázta fel magát Massa mögé.
Az edzés egy nem várt eseménnyel indult, amikor a rendőröknek ki kellett vezetniük a 10-es kanyar bukóteréből egy oda bejutott nézőt. Egy ideig úgy száguldottak le az autók a felhajtható hídról, hogy a rendőrök éppen néhány méterre tőlük intézkedtek.
Akárcsak délelőtt, az első mért kört a 6. percben ismét Sébastien Bourdais tette meg, majd 7 perccel később Hamilton foglalta el a tabella tetejét 1:40.671-es körével. A 23. percben Räikkönen próbálta ki elsőként a szuperlágy gumikat, 0.105 másodperces hátránnyal egyelőre a 2. helyig jutva a Ferrarival. Rövidesen azonban megelőzte Hamiltont is.
A délelőtt új gumikon az 1. helyet megszerző Sebastian Vettel legjobb eredményét is Räikkönen múlta először felül, éppen fél óra után, majd a 32. percben csapattársa, Massa - szintén a lágyabb gumikon - már 1:40 alá szorította a szintet.
A helyiek kedvence, Alonso közben egy furcsa manőverrel hajtott be a boxutcába, kétszer is átszelve a boxbejáratot a pályától elválasztó fehér vonalat, sőt, ráhajtva a forgalomtól elzárt területre is, ezért a versenyirányítás közölte, hogy az edzés után ki fogják vizsgálni az esetét.
Az 57. percben Räikkönen 1:39.679-cel átvette a vezetést csapattársától, de negyedórával később Massa egyetlen ezredmásodperces különbséggel ismét maga mögé utasította őt. Massa Ferrarija röviddel ezután megállt a boxkijárat előtt, ezért a szerelőknek kellett visszatolniuk a garázsba.
A következő fél órában Massa állt az élen, mielőtt Alonso a helyi közönség örömére egy 1:39.497-es kört autózott a lágy gumikon guruló Renault-val, majd Button csekély hátránnyal felzárkóztatta mögé a Hondát. Räikkönen azonban nagyot hajrázva végül mindkettejüket hátrébb szorította a tabellán.
A versenyzők továbbra is rengeteg apró hibát vétve gyakorolták az új valenciai pályát. A legemlékezetesebbet Nico Rosberg követte el, aki az utolsó kanyar ívelt féktávján megpördülve nagy sebességgel a bukótérbe csúszott, s legázolta volna a közvetlenül előtte haladó Mark Webbert is, ha az ausztrál a visszapillantójába nézve, szemfülesen nem megy egyenesen tovább.
A 84. percben pedig Nick Heidfeld keveredett ijesztő kalandba, amikor kis híján nekiment egy hirtelen lelassuló Toyotának.
|
|
Pénteki 2. edzés |
12. - Európa GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Valencia, Spanyolország |
|
|
|
Időpont: |
2008. augusztus 22., péntek, 14:00-15:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5440 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 29-31 fok, aszfalt: 42-46 fok) |
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:39.477 |
196.870 |
|
|
30 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:39.497 |
196.830 |
0.020 |
0.020 |
39 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:39.546 |
196.733 |
0.069 |
0.049 |
35 |
|
4. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:39.678 |
196.473 |
0.201 |
0.132 |
31 |
|
5. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:39.712 |
196.406 |
0.235 |
0.034 |
31 |
|
6. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:39.954 |
195.930 |
0.477 |
0.242 |
30 |
|
7. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:39.967 |
195.905 |
0.490 |
0.013 |
32 |
|
8. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:40.149 |
195.549 |
0.672 |
0.182 |
35 |
|
9. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:40.439 |
194.984 |
0.962 |
0.290 |
32 |
|
10. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:40.500 |
194.866 |
1.023 |
0.061 |
23 |
|
11. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:40.585 |
194.701 |
1.108 |
0.085 |
24 |
|
12. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:40.607 |
194.658 |
1.130 |
0.022 |
34 |
|
13. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:40.696 |
194.486 |
1.219 |
0.089 |
23 |
|
14. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:40.742 |
194.398 |
1.265 |
0.046 |
34 |
|
15. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:40.877 |
194.137 |
1.400 |
0.135 |
32 |
|
16. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:40.982 |
193.936 |
1.505 |
0.105 |
36 |
|
17. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:40.999 |
193.903 |
1.522 |
0.017 |
32 |
|
18. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:41.084 |
193.740 |
1.607 |
0.085 |
35 |
|
19. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:41.246 |
193.430 |
1.769 |
0.162 |
38 |
|
20. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:41.377 |
193.180 |
1.900 |
0.131 |
31 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.007 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:39.477 |
- (1.900) - |
1:41.377 |
 |
|
 |
|
|
|