Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2008
2008 : Massa szerezte meg az első valenciai pole-t - Óriási küzdelem az Európa Nagydíj időmérőjén

Massa szerezte meg az első valenciai pole-t - Óriási küzdelem az Európa Nagydíj időmérőjén

  2008.08.23. 16:03

Felipe Massa viszonylag könnyedén hódította el a pole pozíciót az Európa Nagydíjra azok után, hogy a szombati időmérőn hihetetlenül szoros küzdelem alakult ki. A 2. hely Hamiltoné lett, míg a nap hőse, Sabastian Vettel végül a 6. rajtkockába szorult.

Vasárnap Felipe Massa indulhat majd az élről az új valenciai pályán először megrendezésre kerülő Európa Nagydíjon, miután a szombati időmérőn megkaparintotta a pole pozíciót riválisa, Lewis Hamilton előtt.

A Q1-ben meglepetésre Jarno Trulli volt a leggyorsabb, az egész hétvége legjobb körét pedig Sebastian Vettel futotta a középső etapban, a Toro Rosso azonban nem ragadta meg a kínálkozó alkalmat, hogy a versenystratégia beáldozásával megszerezze az első rajtkockát, így a döntőben ismét a szokásos éllovasok jutottak a főszerephez. Trullit ráadásul váltócsere miatt 5 hellyel hátrébb is fogják sorolni.

Massa, aki végül Hamiltonra 0.210 másodpercet verve idei 4. pole-ját biztosította be magának, Monaco óta először indulhat majd az élről. A másik Ferrarit vezető Kimi Räikkönen előzőleg hiába fogadkozott, hogy a verseny helyett az időmérőre fogja optimalizálni a beállításait, ismét nem jutott előrébb a 4. rajtkockánál.

Még az első két rajtsorból legutóbb Kanadában startoló Kubica is megelőzte őt, igaz, Heikki Kovalainent sikerült maga mögött tartania.

A Q3-ig hihetetlenül szoros volt a küzdelem, hiszen annak ellenére, hogy a valenciai pálya meglehetősen hosszú, a második etapban mind a 15 versenyző egy másodpercen belüli időeredményt ért el. Mivel a fordulatos Q1-ben ismét több példát láttunk arra, hogy csak a keskeny ideális ív tapad megfelelően, a holnapi versenyen az eltérő üzemanyagszintek mellett a rajtot követő helyezkedés és a vezetési hibák is izgalmas harcot ígérnek.

Az első etap

Az első mért kört Nelsinho Piquet tette meg a Renault-val 1:40.044 alatt, de őt azonnal Jarno Trulli, majd egy jónak számító, 1:39.178-as időeredménnyel a másik Toyotát vezető Timo Glock is lejjebb szorította a tabellán. A fenyegetően gyülekező felhők alatt a csapatok nem bízták a véletlenre a továbbjutást, így a pályán máris tumultus alakult ki, és a délelőtti leggyorsabb Robert Kubica már néhány perc után 1:39 alá szorította a köridőt.

Felipe Massa, akit David Coulthard feltartott, a szuperlágy gumikon elsőre csak 6. lett, miközben Lewis Hamilton a kemény keverékű Bridgestone-okon a 8. percben megfutotta a hétvége legjobb körét, 1:38.464-re javítva a szintet. Rövidesen Sébastien Bourdais is felzárkózott mögé az egész hétvégén jó tempót diktáló Toro Rossóval.

Míg Hamilton egyetlen mért kör után visszatért a boxba, a Ferrarik szokás szerint szabadedzésként kezelték a Q1-et, és hosszabb etapot teljesítettek, amit egyelőre csak a 7. illetve 9. helyen zártak.

A helyi közönség kedvence, Fernando Alonso a 11. percben, egy 1:38.604-es körrel megkaparintotta a 2. helyet Hamilton mögött, de hamarosan Nico Rosberg férkőzött be elé a Williams-szel, míg Heikki Kovalainen megelőzte Sebastian Vettelt az 5. helyen.

Hat perccel az etap vége előtt a hungaroringi 2. Timo Glock is autózott egy 1:38.532-es kört, egy hajszállal lepipálva Rosberget, és egy tizedmásodpercen belülre közelítve a továbbra is az élen álló Hamiltont. Eközben Rubens Barrichello, aki egész hétvégén a tabella alján tanyázott, most sem tudott elmozdulni az utolsó helyről. Még Adrian Sutilnál is fél másodperccel lassabb volt.

A két Ferrari megragadta az alkalmat, hogy senki nem volt a pályán, és immár komoly támadást indított az első helyekért, de közben elkezdett szemerkélni az eső is. Massa ettől függetlenül három tizedmásodpercet vert Hamiltonra, s ismét a lágy gumikat használva átvette tőle a vezetést.

Nick Heidfeld, akárcsak tegnap, beragadt az egyik Toyota mögé, és amikor megpróbált elmenni mellette, a poros belső íven megcsúszott, dühösen mutogatva vetélytársa felé. Ennek ellenére feljött a 9. helyre, biztosítva magának a továbbjutást.

Kimi Räikkönen csak 13. volt, mindössze 2 tizeddel megelőzve a 16. helyezett Buttont. Az utolsó pillanatban Vettel felugrott az élre, de Jarno Trulli még nála is gyorsabb volt, és beteljesítette a számítógépes jóslatokat, amikor a hétvége folyamán először sikerült bekerülnie az 1:38-as álomhatár alá.

Végül a két Honda, a két Force India, valamint Coulthard nem jutott tovább.

A második etap

Habár éppen csak csöpögött az eső, a Ferrarik a biztonság kedvéért azonnal kimentek a pályára. Räikkönen a lágy gumikon egy 1:38.276-os körrel kezdett a Ferrari számára kedvezőtlenül hűvös, 32 fokos aszfalton, Massa pedig, aki a keményebb Bridgestone-okat használta, 1:38.319-essel, de Robert Kubica a BMW-vel mindkettejüknél gyorsabb volt - jóllehet, ő sem tudott 1:38.0 alá kerülni.

Ez a bravúr most Vettelnek sikerült először, aki 1:37.842-re javította a valenciai körrekordot, mielőtt Heikki Kovalainen felkapaszkodott a 3. helyre, Kubica és Räikkönen közé. Hamilton egy elfékezést követően hátrébb szorította ugyan Kubicát, Vettelt viszont nem tudta megelőzni - sőt, a pálya utolsó két szektorában fergetegesen hajtó Trulli is jobb kört futott nála. A Toyota versenyzője kereken 2 századmásodpercet javított a Q1-ben elért időeredményén, felzárkózva Vettel mögé.

Négy perccel az etap vége előtt az 5-6-7. helyen álló Kovalainen, Räikkönen és Massa ismét kigurultak a boxutcából, hogy tegyenek egy második kísérletet, miközben úgy tűnt, elállt az eső. Massa azonnal fel is ugrott a 2. helyre, mindössze 17 ezredmásodperccel Vettel mögé, Kovalainen és Räikkönen viszont nem jutottak előrébb. Az utolsó percekben mind a 15 autó a pályán tartózkodott.

Hamilton nem javított, így maradt a 4. helyen, Kubica pedig az 5-ödiken, Heidfeld viszont Massával ezredmásodpercre azonos időt autózva felkapaszkodott a képzeletbeli dobogóra.

A hihetetlenül szoros küzdelemben Kazuki Nakajima 11, Alonso pedig 17 ezredmásodperccel csúszott le a továbbjutásról. Rajtuk kívül Glock, Webber és Piquet számára ért véget az időmérő.

A harmadik etap

A rövid szünet után Trulli a keményebb gumikon 1:40.309-cel állította fel a mércét a többiek elé, de Vettel azonnal megelőzte őt. Hamarosan Hamilton és Räikkönen követte Vettelt az élen, Massa azonban saját csapattársára is fél másodpercet vert, 1:39.371-es időeredménnyel zárva a mért körök első fordulóját.

Második körét Hamilton 1:39.199 alatt teljesítette, amivel ideiglenesen átvette ugyan a vezetést, ám a kemény gumikról a lágyakra váltó Massa ismét összeszedte magát, és feltankolva egyedüliként szorította 1:39 alá a köridőt, végleg megkaparintva magának a pole-t.

A végén még Kubica is beverekedte magát a 3. helyre a BMW-vel, míg az első két etap hőseinek, Vettelnek és Trullinak Kovalainen mögött a 6-7. hely jutott. Rosberg és Bourdais ugyanott végzett, ahol az előző két alkalommal: a 9. illetve 10. helyen.


Európa GP
Az időmérő edzések összesített eredménye
 
 
 
Végső sorrend
  1. etap   2. etap   3. etap
P Név Csap G Ö P Köridő K M P Köridő K M P Köridő K
1. F. Massa FER B 0 3. 1:38.176   2. 1:37.859   1. 1:38.989  
2. L. Hamilton MCL B 0 6. 1:38.464   5. 1:37.954   2. 1:39.199  
3. R. Kubica BMW B 0 5. 1:38.347   6. 1:38.050   3. 1:39.392  
4. K. Räikkönen FER B 0 13. 1:38.703   8. 1:38.229   4. 1:39.488  
5. H. Kovalainen MCL B 0 11. 1:38.656   7. 1:38.120   5. 1:39.937  
6. S. Vettel STR B 0 2. 1:38.141   1. 1:37.842   6. 1:40.142  
7. J. Trulli TOY B 0 1. 1:37.948   4. 1:37.928   7. 1:40.309  
8. N. Heidfeld BMW B 0 14. 1:38.738   3. 1:37.859   8. 1:40.631  
9. N. Rosberg WIL B 0 9. 1:38.595   9. 1:38.336   9. 1:40.721  
10. S. Bourdais STR B 0 10. 1:38.622   10. 1:38.417   10. 1:40.750  
11. K. Nakajima WIL B 0 12. 1:38.667   11. 1:38.428          
12. F. Alonso REN B 0 4. 1:38.268   12. 1:38.435          
13. T. Glock TOY B 0 7. 1:38.532   13. 1:38.499          
14. M. Webber RED B 0 8. 1:38.559   14. 1:38.515          
15. N. Piquet REN B 0 15. 1:38.787   15. 1:38.744          
16. J. Button HON B 0 16. 1:38.880                  
17. D. Coulthard RED B 0 17. 1:39.235                  
18. G. Fisichella FOR B 0 18. 1:39.268                  
19. R. Barrichello HON B 0 19. 1:39.811                  
20. A. Sutil FOR B 0 20. 1:39.943        

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG