2008 : A Ferrarinál elismerik: esőben nem versenyképesek - Räikkönen rajtbalesettől tart a legjobban |
A Ferrarinál elismerik: esőben nem versenyképesek - Räikkönen rajtbalesettől tart a legjobban
2008.09.13. 18:50
Stefano Domenicali az Olasz Nagydíj időmérője után elismerte, hogy a Ferrari vizes pályán nem tartozik a legjobb csapatok közé. A gárda főmérnöke azonban úgy véli, a gyengébb eredményben a versenyre szánt száraz beállítások is szerepet játszottak.
Idei legrosszabb időmérőjét teljesítette hazai pályán a Ferrari. Felipe Massa csupán a 6. rajtkockát tudta megszerezni az esős Monzában, Kimi Räikkönen pedig már a Q2-ben kiesett.
Az istállót irányító Stefano Domenicali nem rejtette véka alá, hogy az F2008-nak nem ízlik a vizes pálya, legalábbis ezen a hétvégén.
"Természetesen nem vagyunk elégedettek" - szögezte le az olasz csapatfőnök. - "Frenetikus időmérőn vagyunk túl, amelyen kulcsszerepet játszottak a véletlen tényezők, úgymint az eső és a forgalom. Ezek azonban mindenkit egyformán sújtottak. Vizes pályán egyszerűen nem vagyunk versenyképesek a legmagasabb szinten."
A Ferrarit ugyanakkor vigasztalhatja, hogy Massa nagy ellenfele, a pontversenyt vezető Lewis Hamilton betlizett, és csak a 15. helyről várhatja a rajtot.
"A bajnokság szempontjából kell vizsgálnunk az eredményt, és akkor némi vigaszdíjat jelent, hogy legfőbb riválisunk mögülünk rajtol" - fogalmazott Domenicali. - "Emellett szeretnék gratulálni a Scuderia Toro Rossónak és Sebastian Vettelnek elképesztő eredményükhöz, amely egyben azt jelenti, hogy Ferrari-motor indulhat a pole pozícióból Monzában."
Tovább árnyalja Massa eredményét, hogy autójának beállításai valószínűleg inkább száraz pályára voltak hangolva, és több tankjában több benzin volt a Q3-ban vetélytársainál - legalábbis erre enged következtetni Luca Baldisserri nyilatkozata.
"Az eső és a forgalom sokat ártott nekünk ezen az időmérőn" - mondta a Ferrari versenycsapatának főmérnöke. - "Küszködtünk, különösen a fékek üzemi hőfokra melegítése terén. A beállításoknál olyan döntéseket hoztunk, amelyek a versenyre irányulnak, ezek ma ellenünk dolgoztak, úgyhogy az eredmény értékelésével várjuk ki a holnap délutánt."
Räikkönen másodszor a középmezőnyben
Massa elismerte, hogy a pályaviszonyok alaposan megnehezítették a dolgát, de nem tartja katasztrófának a harmadik rajtsort.
"Borzasztó nehéz időmérő volt a mai, de összességében elégedett vagyok" - jelentette ki a brazil. - "Elismerem, lehetett volna a jobb is, ugyanakkor sokkal rosszabb is. Megelőztem a legfőbb összetettbeli riválisaimat, így elfogadhatónak mondható a rajtpozícióm."
"Kritikus körülmények uralkodtak ma, különösen a Q2-ben, ugyanis több helyen felúsztunk a vízre, és a látási viszonyok is rosszak voltak, főként forgalomban, ráadásul a helyzet egyre romlott. Ennek ellenére javítani tudtam a köridőmön, és továbbjutottam a Q3-ba, ami fontos volt."
Kimi Räikkönen az idén már belekóstolhatott abba, hogy milyen a mezőny végéről rajtolni, hiszen Ausztráliában a 16. helyre szorult. Akkor a motorja romlott el a Q2 elején, most pedig hibázott az Ascari sikán kijáratánál.
"Keveset mondhatok, természetesen nem vagyok elégedett ezzel az eredménnyel" - nyilatkozta a címvédő. - "Nem tudtam jó köridőt autózni, amikor a körülmények még lehetővé tették volna, később pedig már lehetetlen volt felzárkózni. Az ominózus körben kicsúsztam az Ascariban, ahol rengeteg víz állt a pályán, ezért nem jutottam tovább a következő szakaszba."
"Most meg kell próbálnunk a legtöbbet kihozni ebből a cseppet sem ideális helyzetből. A start tartogathat kritikus pillanatokat a hetedik sorból rajtolva, az első sikán bejárata ugyanis rendkívül szűk, és könnyű összekoccanni a többi autóval. Száraz pályán jól muzsikál az autó, ha pedig esni fog, az esélyt adhat a hátrábbról rajtolóknak, például nekem."
|