2008 : Hamilton és Massa ez élen az első éjszakai edzésen - Pénteki 1. szabadedzés - Szingapúri GP |
Hamilton és Massa ez élen az első éjszakai edzésen - Pénteki 1. szabadedzés - Szingapúri GP
2008.09.26. 17:00
Lewis Hamilton néhány századmásodperces előnnyel zárta az élen a Szingapúri Nagydíj pénteki első szabadedzését. Kimi Räikkönen az utolsó körében gyorsabb volt, de kiment a boxba, az új utcai pályán sokat megpördültek.
Lewis Hamilton volt a leggyorsabb az első Szingapúri Nagydíj pénteki első szabadedzésén, amely helyi idő szerint este 7-kor kezdődött.
A látványoson kivilágított, újonnan épült városi pályán a versenyzők most szembesültek először azt esti vezetés kihívásaival. A szűk és hepehupás, kivilágított aszfaltcsík sokukon kifogott, különösen a hírhedt 10-es kanyar, egy furcsa sikán, valamint a célegyenesre vezető gyors balos okozott problémákat.
A késői időpont ellenére 28 fokos meleg volt az ázsiai városban, s mivel a nap már nem sütötte, az aszfalt hőmérséklete sem emelkedett magasabbra ennél. Az időjárási körülmények végig állandóak voltak, és egyelőre a várt eső is megkegyelmezett a csapatoknak.
Eleinte Timo Glock állt a tabella élén 1:49.942-es, majd 1:48.155-ös eredményével, de a köridők hamar javultak. Fernando Alonso a 40. percben 1:47.377-gyel vette át a vezetést, majd 8 perccel később Lewis Hamilton rá is 2 tizedmásodpercet vert a McLarennel.
Alonso az 56. percben 1:47 alá szorította a lécet, mielőtt Felipe Massa megszerezte a vezetést egy 1:46.415-ös körrel, 0.544 másodperccel megelőzve legközelebbi ellenfelét. Az élmezőny végig a keményebb keverékű gumikat használta.
A 62. percben Kimi Räikkönenen volt a sor, hogy az élre repítse Ferrariját, Hamilton azonban szinte már a következő pillanatban hátrébb szorította őt listán, majd a következő alkalommal 1:45.936-ra javított. Ezzel máris elérte a számítógépes szimulációk alapján prognosztizált 1:45-ös köridőt.
A hajrában Sébastien Bourdais-n kívül mindenki a pályán tartózkodott, de Hamilton a 90. percben a forgalom ellenére még tovább faragott a köridejéből, 1:45.518-nál állítva meg a stoppert, ami 172.8 km/órás körátlagot jelent. Massa 8 századmásodpercre megközelítette a McLarent, míg Räikkönen a pálya első két szektorában mindenkinél jobb részidőt ért el, de visszatért a boxba, mielőtt befejezte volna a körét.
Az edzésen számtalan incidens történt. A 29. percben Mark Webber az alagút bejáratának ütközött, letörve Red Bulljának jobb első kerekét. Jarno Trulli 16 perccel később megpördült a célegyenesre vezető, gyors balosban, majd egy bizarr manőverrel menetiránnyal szemben visszament a boxutca bejáratához, amiért alighanem büntetésre számíthat.
Ebben a kanyarban Heikki Kovalainen is bemutatott egy piruettet, akárcsak Rubens Barrichello a 77. percben, aki Hondájával háttal a falnak is csapódott. 8 percbe telt, amíg a sportbírók eltávolították onnan az autóját. Sebastian Vettel ugyanitt örvendeztette meg a nézőket, amikor egy megcsúszás után a pályán tudta tartani riszáló fenekű Toro Rossóját, míg Trulli és Nelsinho Piquet a 7-es kanyarnál voltak kénytelenek kimenekülni a bukótérbe.
Hamilton és Massa mögött végül megszokottnak tekinthető sorrend alakult ki, hiszen a 3. helyen Räikkönen zárta az edzést, megelőzve Kovalainent, Robert Kubicát és Nico Rosberget.
|
|
Pénteki 1. edzés |
15. - Szingapúri GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Szingapúr |
|
|
|
Időpont: |
2008. szeptember 26., péntek, 13:00-14:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5067 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 28 fok, aszfalt: 28-30 fok) |
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:45.518 |
172.873 |
|
|
20 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:45.598 |
172.742 |
0.080 |
0.080 |
23 |
|
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:45.961 |
172.150 |
0.443 |
0.363 |
24 |
|
4. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:46.463 |
171.338 |
0.945 |
0.502 |
20 |
|
5. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:46.618 |
171.089 |
1.100 |
0.155 |
23 |
|
6. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:46.710 |
170.942 |
1.192 |
0.092 |
25 |
|
7. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:46.725 |
170.918 |
1.207 |
0.015 |
29 |
|
8. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:46.964 |
170.536 |
1.446 |
0.239 |
24 |
|
9. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:47.175 |
170.200 |
1.657 |
0.211 |
30 |
|
10. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:47.277 |
170.038 |
1.759 |
0.102 |
30 |
|
11. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:47.570 |
169.575 |
2.052 |
0.293 |
28 |
|
12. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:47.662 |
169.430 |
2.144 |
0.092 |
23 |
|
13. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:47.706 |
169.361 |
2.188 |
0.044 |
27 |
|
14. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:48.097 |
168.748 |
2.579 |
0.391 |
16 |
|
15. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:48.517 |
168.095 |
2.999 |
0.420 |
23 |
|
16. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:48.725 |
167.774 |
3.207 |
0.208 |
19 |
|
17. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:48.839 |
167.598 |
3.321 |
0.114 |
24 |
|
18. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:48.906 |
167.495 |
3.388 |
0.067 |
25 |
|
19. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:49.064 |
167.252 |
3.546 |
0.158 |
29 |
|
20. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:53.703 |
160.428 |
8.185 |
4.639 |
4 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0301 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:45.518 |
- (8.185) - |
1:53.703 |
 |
|
 |
|
|
|
|