| Tesztek : Räikkönen zárta az élen a hetet Bahreinben - Tesztek, Bahrein - 4. nap, péntek |
Räikkönen zárta az élen a hetet Bahreinben - Tesztek, Bahrein - 4. nap, péntek
2009.02.14. 07:42
A hét utolsó tesztnapján végre sem köd, sem homokvihar nem hátráltatta a Bahreinben tesztelő három istállót. A legjobb köridőt Kimi Räikkönen érte el, pedig egyszer lerobbant alatta a Ferrari F60.
Péntekre végre elvonultak a homokfelhők Bahreinből, amelyek az előző két napon áthúzták a közel-keleti versenypályán gyakorló istállók számításait.
A Ferrari, a Toyota és a BMW - amelyek épp az időjárás miatt intettek búcsút a zord Európának - ezúttal verőfényes napsütésben róhatták a köröket, habár az aszfalt kezdetben tele volt homokkal, és a szél is élénken fújt.
A legjobb köridőt Kimi Räikkönen érte el, aki először vezette az idei Ferrarit száraz pályán. A finn 105 kört tett meg, és a beállítások tökéletesítésére koncentrált. Az F60 délután hidraulikai probléma miatt megállt, de a Scuderia szerelői ki tudták javítani a hibát.
"Kár az elmúlt két napban elveszített edzésidőért, de nem rajtunk múlt" - nyilatkozta a gyakorlás után Räikkönen. - "Az ilyesmi előfordul, és el kell fogadni."
"Az első száraz tesztnapom az F60-nal rendkívül biztatóan alakult. Azonnal jól éreztem magam a volánnál, de még korai megmondani, hol állunk a vetélytársakhoz képest.Az autó fejlődik, egyetlen különösebben kritikus terület sincs. Használtuk ma a KERS-et, és elégedett vagyok azzal, ahogyan működik, leszámítva néhány kisebb gyermekbetegséget."
A finn mindössze 0.079 másodperccel előzte meg a toyotás Jarno Trullit, aki a TF109 beállításain dolgozott, és a Bridgestone slick gumijairól gyűjtött adatokat több mint két versenytávon keresztül.
"Délelőtt még pocsék pályaviszony uralkodtak, mivel a pálya tele volt porral" - mondta az olasz. - "A szél is erősen fújt, de a pálya kitisztult a nap folyamán, így egyre jobb lett a tapadás. Sok kört tettem meg, és jónak éreztem az autó balanszát. Még mindig játszadozunk a beállításokkal és a különféle paraméterekkel, hogy megértsük, hogyan hozatjuk ki a legtöbbet a csomagból. Egyelőre ígéretesnek tűnik a helyzet, reméljük, ez így is marad."
A 3. helyen Christian Klien végzett a BMW Sauberrel, de az ő hátránya is csupán 0.316 másodperc volt Räikkönen mögött. Az osztrák tesztpilóta először vezette az F1.09-et, amelyen a beállításokkal kísérletezett, és különféle gumikeverékeket hasonlított össze.
A három gárda hétfőn újabb négynapos tesztet kezd Bahreinben. A munkát a tervek szerint Räikkönen, Trulli és Klien fogják folytatni.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Időpont: |
2009. február 13., péntek |
|
|
|
Pályahossz: |
5417 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 16-21 fok, aszfalt: 16-29 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Webber (Williams), 2005. |
1:29.527 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Sor |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:33.350 |
208.904 |
|
|
105 |
|
2. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:33.429 |
208.727 |
0.079 |
0.079 |
127 |
|
3. |
|
Christian Klien |
AUT |
BMW-Sauber |
B |
1:33.666 |
208.199 |
0.316 |
0.237 |
125 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0012 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:33.350 |
- (0.316) - |
1:33.666 |
 |
|
 |
|
|
|
| |