Tesztek : Alonso Räikkönent megelőzve az élre tört Jerezben - Tesztek, Jerez - 4. nap, szerda |
Alonso Räikkönent megelőzve az élre tört Jerezben - Tesztek, Jerez - 4. nap, szerda
2009.03.05. 06:01
Az eső és a homok után a szél akadályozta a forma-1-es csapatok téli felkészülését a jerezi teszt szerdai napján, amelyen Fernando Alonso autózta a legjobb köridőt. A Renault ásza 0.305 másodpercet vert Kimi Räikkönen Ferrarijára.
Fernando Alonsóval a volánnál kedden elmozdult az utolsó helyről, szerdán pedig egyenesen a tabella élén kötött ki a Renault a jerezi teszten.
Mint azt már a télen megszokhatták, a csapatok ezúttal sem tudtak zavartalanul készülni a 2009-es szezonra, az időjárás ezúttal heves széllökések formájában keserítette meg a versenyzők életét.
Alonsót ez nem zavarta meg abban, hogy 1:19.945-es körével 131 ezredre közelítse Timo Glock keddi legjobbját. Sebastian Vettel hétfői etalonjától 0.890 másodperccel elmaradt a spanyol, aki főleg az R29 megbízhatóságát tesztelte, és új alkatrészekről is gyűjtött adatokat.
"Nagyon elégedett vagyok ennek a tesztnek az eredményével, mivel két problémamentes napot zártunk, roppant következetese autót vezethettem, és hasznos munkát tudtunk végezni" - nyilatkozta Alonso. - "Ma igen szeles volt az idő, főleg a délelőtt közepétől, így néha nehéz volt kiértékelni a beállításokon elvégzett változtatásokat, de minden csapat hasonló cipőben járt, és így is fontos dolgokat tudtunk meg az autóról."
A 2. helyet a Felipe Massát váltó Kimi Räikkönen érte el, aki bő három tizeddel kapott ki Alonsótól. A finn délelőtt belőtte a Ferrari beállításait, mielőtt az ebédszünetben elromlott az F60 hidraulikai rendszere. Miután a szerelők elhárították a problémát, Räikkönen négy etapot tette meg, és a boxkiállásokat is gyakorolta. Munkáját ismét a boxból követte figyelemmel Michael Schumacher, a Ferrari tanácsadója.
Räikkönen mögött Nick Heidfeld végzett, aki a mechanikai beállítások tökéletesítése után addig körözött, amíg ki nem fogyott a benzin a BMW Sauber F1.09-ből. Ezt a próbát azért végzik el időnként a csapatok, hogy megbizonyosodjanak róla: a tankban levő szenzorok és a telemetria pontosan jelzi a benzinmennyiséget. Az ebédszünet után Heidfeld a gumikat és a fékeket tesztelte, végül a rajtokat gyakorolta.
A némettől mindössze két századdal marad le Jarno Trulli, aki Timo Glockkal ellentétben nem tudta az élre repíteni az idei Toyotát.
"A legnagyobb problémát a szél okozta ma. Erősen fújt, és megnehezítette a tervezett összevetések elvégzését" - panaszkodott az olasz. - "Délelőtt a beállításokon dolgoztunk, délután pedig megpróbáltunk megtenni egy versenytávot, de gondjaink támadtak a benzintöltővel. Ám így is sok kört tettünk meg, és a többi csapatnál későbbi időpontban futottuk meg a legjobb időnket. Szóval optimisták lehetünk, de összességében nehéz napot zártunk."
Trullit a Mark Webber követte a tabellán a Red Bull RB5-tel. Az ausztráli a melbourne-re szánt aerodinamikai csomag elemeit értékelte, és ő volt az utolsó, aki még egy másodpercen belül maradt Alonsóhoz képest. A 6. helyezet Kazuki Nakajima ezt már nem mondhatta el magáról az idei Williams volánjánál.
A tabella alján a két Mercedes-motoros istálló végzett. A Heikki Kovalainent váltó Lewis Hamilton pocsék tesztnapon van túl: délelőtt elfüstölt az erőforrás McLarenjében, majd azért állt a munka, mert új alkatrészeket szereltek be az MP4-24 hátsó felfüggesztésébe. A címvédő végül csak 70 kört tett meg. Programja a mechanikai balanszra irányult, és a McLaren közleménye szerint "hosszú etapokon az egyik leggyorsabb" pilóta volt a pályán.
Az utolsó helyezett Adrian Sutil sem volt elégedett, amikor este kiszállt az új Force Indiából: a németnek a Bridgestone slick gumijaival gyűlt meg a baja.
"Kipróbáltuk a lágy, a szuperlágy és a közepes keveréket is" - árulta el Sutil. - "A hosszú etapokon eléggé eltérő módon viselkedtek, a legnagyobb problémát a szemcsésedés jelentette. Nagyon gyorsan kezdődik, majd csak romlik a helyzet, és a tapadás már sohasem tér vissza. Nagy köridőbeli különbségekről beszélünk - én még sohasem tapasztaltam ekkora szemcsésedést, de látom, hogy mindenki más hasonló problémával küszködik."
A Renault és a Force India számára szerdán befejeződött a tesztelés, a többi hat istálló azonban még csütörtökön is körözni fog Jerezben.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Jerez de la Frontera, Spanyolország |
|
|
|
Időpont: |
2009. március 4., szerda |
|
|
|
Pályahossz: |
4428 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 11-19 fok, aszfalt: 11-21 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Sor |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:19.945 |
199.397 |
|
|
129 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:20.250 |
198.639 |
0.305 |
0.305 |
104 |
|
3. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:20.520 |
197.973 |
0.575 |
0.270 |
99 |
|
4. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:20.540 |
197.924 |
0.595 |
0.020 |
131 |
|
5. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:20.894 |
197.058 |
0.949 |
0.354 |
107 |
|
6. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:20.948 |
196.926 |
1.003 |
0.054 |
83 |
|
7. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:21.302 |
196.069 |
1.357 |
0.354 |
70 |
|
8. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:21.411 |
195.806 |
1.466 |
0.109 |
79 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0054 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:19.945 |
- (1.466) - |
1:21.411 |
 |
|
 |
|
|
|
|