| Tesztek : Heidfeld villogott, Hamilton összetöre autóját Jerezben - Tesztek, Jerez - 5. nap, csütörtök |
Heidfeld villogott, Hamilton összetöre autóját Jerezben - Tesztek, Jerez - 5. nap, csütörtök
2009.03.06. 05:50
Nick Heidfeld végzett az élen a jerezi teszt zárónapján, melynek során Lewis Hamilton az egyik kanyarban elvesztette uralmát McLarenje fölött, és megrongálta annak hátsószárnyát. Rajta kívül Kimi Räikkönen és Jarno Trulli is látogatást tett a pálya szélén.
A 2009-es szezont megelőző utolsó előtti teszten Nick Heidfeld zárt a tabella élén Jerezben. Az időjárás ezúttal sem könnyítette meg a résztvevő 6 csapat életét, a korai órákban ugyanis a nyirkos útfelület, később pedig a széllökések jelentettek kihívást a pilóták számára.
Ez utóbbi miatt a BMW-nek meg is kellett változtatni eredeti programját, amely főként az aerodinamikai munkálatokra irányult volna, ezért Nick Heidfeld leginkább a mechanikai beállítások terén serénykedett. A német 1:20.052-vel bizonyult a nap legjobbjának, és 123 köre alatt még arra is volt lehetősége, hogy tesztelje a 2010-es slickeket.
"A végig változó időjárás megnehezítette a folyamatos munkát Jerezben" - mondta Willy Rampf, a bajorok technikai igazgatója. - "Ennek ellenére elértük fő célunkat a fejlesztési munka során. Alapjaiban véve a beállításokra, és az új alkatrészek összehasonlítására koncentráltunk" - fogalmazott.
Heidfeld mögé Kimi Räikkönen zárkózott fel a tabellára, aki annak ellenére is 112 kört tudott pakolni a Ferrari F60-ba, hogy koradélután belecsúszott a kavicságyba, és végül csak centik választották el a gumifaltól.
Lewis Hamilton legjobb köre 1.220 másodperccel maradt el Heidfeld etalonjától, a brit munkáját azonban megrövidítette egy baleset, melyet a délutáni órákban szenvedett el. Hamilton 2008-as hátsószárnnyal felszerelt McLarenje egy hirtelen széllökés miatt kezdett rakoncátlankodni, és a brit már nem tudott korrigálni.
"A becsapódás 44 km/h-s sebességnél történt, az autó hátulról ütközött. Ez azonban elegendő volt ahhoz, hogy letörjön a hátsó szárny, és kissé megrongálódjon az autó hátulja" - áll a csapat közleményében. A brit a baleset előtt módosított első vezetőszárnnyal rótta a köröket, és a csapat ismét bevetette azt a speciális festéket, mely menet közben kirajzolja az áramló levegő útját.
A résztvevők közül az egyik legkevesebb kört, szám szerint 47-et a lábtöréséből felépült Mark Webber teljesítette, aki eredetileg a 2010-es Bridgestone-okat akarta megvizsgálni, a délelőtti nedves pályaviszonyok miatt ez a terve kútba esett. A Red Bullnál mindazonáltal "viszonylag eredményesnek" deklarálták az egész heti munkát.
A williams-es Kazuki Nakajima mögött a tabella legalján Jarno Trulli végzett, az olasz azonban csupán 38 kört tudott megtenni, mivel a nap elején a nedves aszfalt hátráltatta, délután pedig túl kemény hajtott rá az egyik rázókőre, amely megrongálta autója elejét.
"Ez rövid nap volt számunkra. Az időjárás miatt vesztettünk némi időt délelőtt, délután azonban kipróbálhattam a 2010-es Bridgestone slick gumikat. A körülmények viszont ezután is rosszak voltak, mert a szél erős maradt" - mondta Trulli a nap végén.
"Aztán az egyik köröm során megrongáltam az autómat, amikor rámentem az egyik kerékvetőre. Ennek ellenére számos etapot futottam, és sikerült adatokat gyűjtenünk a jövőre. Ami az idei évet illeti, ez a teszt azt mutatta, hogy jól alakulnak számunkra a dolgok, és magabiztosak lehetünk" - tette hozzá.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Jerez de la Frontera, Spanyolország |
|
|
|
Időpont: |
2009. március 5., csütörtök |
|
|
|
Pályahossz: |
4428 m |
|
|
|
Időjárás: |
Esős/száraz (levegő: 15-20 fok, aszfalt: 14-22 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:20.052 |
199.131 |
|
|
123 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:20.404 |
198.259 |
0.352 |
0.352 |
112 |
|
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:21.272 |
196.141 |
1.220 |
0.868 |
58 |
|
4. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:22.219 |
193.882 |
2.167 |
0.947 |
47 |
|
5. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:22.226 |
193.866 |
2.174 |
0.007 |
54 |
|
6. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:23.119 |
191.783 |
3.067 |
0.893 |
38 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0113 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:20.052 |
- (3.067) - |
1:23.119 |
 |
|
 |
|
|
|
| |