| Tesztek : Heidfeld az élen, Button villantott az új Brawn GP-vel - Tesztek, Barcelona - 1. nap, hétfő |
Heidfeld az élen, Button villantott az új Brawn GP-vel - Tesztek, Barcelona - 1. nap, hétfő
2009.03.10. 09:49
Nick Heidfeld hétfőn ott kezdte a barcelonai tesztelést, ahol a múlt héten, Jerezben abbahagyta: az élen. A nap legnagyobb meglepetését mégsem ő, hanem Jenson Button okozta, aki késő délutánig mindenkinél gyorsabb volt Brawn GP autójával, és végül a 4. helyen zárt vele.
A BMW Sauber bebizonyította, hogy a 2009-es szabályok szerint épített autók akár gyorsabbak is lehetnek az elődeiknél, amikor Nick Heidfeld 1:20.338-as körrel szerezte meg a vezetést a barcelonai tesztsorozat első napján, hétfőn.
Heidfeld felülmúlta Felipe Massa tavaly februári, 1:20.508-as köridejét, ami a 2008-as előírásoknak mindenben megfelelő, bordázott gumikkal szerelt autóval elért legjobb eredmény volt. A német elsősorban a futamhoz kötődő eseményeket, így a boxkiállásokat és a rajtolást gyakorolta, hogy "segítsen olajozottabbá tenni a versenyző, a mérnökök és a szerelők közötti együttműködést."
"Az időjárás tökéletesen alakult a mai programunkhoz. Sokféle beállítási változatot kipróbáltunk, és még az aerodinamikával is tudtunk foglalkozni" - mondta Heidfeld.
A Ferrarinál Kimi Räikkönen segítségével igyekeztek megtalálni a legjobb beállításokat az F60-hoz, de a finn emellett különféle aerodinamikai megoldásokkal is kísérletezett, valamint folytatta az autó nyúzópróbáját. Végül tetemes, 0.578 másodperces hátránnyal kormányozta Heidfeld BMW-je mögé a Ferrarit.
A 3. helyen Jarno Trulli végzett, aki a Toyota TF109-cel 121 kört tett meg, és sűrű programot bonyolított le: elsősorban új aerodinamikai elemeket próbált ki, de szakított időt a fékek és a futómű tesztelésére is.
"A délelőtt szemerkélő esővel kezdődött, amely aztán hamar elállt, ezért eredményes munkanapon vagyunk túl" - mondta Trulli. - "Délután erősebb szél fújt, de az aszfalt állapota jó volt. Az autó kezdettől fogva kiegyensúlyozottnak tűnt, aerodinamikai téren sok újdonságot ki tudtunk próbálni, biztató eredménnyel. Egész nap versenyképesek voltunk, ráadásul rengeteg adatot gyűjtöttünk össze, ezért ez teszt hasznos nappal vette kezdetét."
A nap legnagyobb szenzációját a Honda utódcsapata, a Brawn Grand Prix szolgáltatta. Nem elég, hogy a BGP001 diffúzora és néhány egyéb aero-eleme az egész boxutcában feltűnést keltett, de Jenson Button egészen délután 4 óráig a tabella élén állt vele, ráadásul meglehetősen sok, 82 kört is tett meg.
Az 5. Nelsinho Piquet lett, aki a múlt heti küszködés után végre tetemes mennyiségű, 125 kört teljesíthetett a Renault R29 volánjánál. A csapatnak ma éppen ez volt a célja.
"Ez igazán biztató nap volt számomra, örülök, hogy száraz pályán is ilyen sok kört tudtam megtenni" - mondta Piquet. - "Most már sokkal kényelmesebben érzem magam az autóban, és mivel ma semmilyen problémánk nem volt, haladhattunk a beállításokkal kapcsolatos munkával is, amely sok érdekességre megtanított minket az autóról. A jövő héten, Jerezben ismét vezetni fogok, amikor folytatjuk majd a felkészülést a közelgő idényre."
Miután a múlt héten zárt ajtók mögött, az Adria pályán bejáratta a hivatalosan ma bemutatott STR4-et, a Toro Rosso Barcelonában megkezdte új autójának érdemi tesztelését. Sébastien Bourdais 6. lett vele, de úgy vélte, a teljesítményéről még korai lenne levonni bármilyen következtetést.
A Toro Rosso nagytestvére, a Red Bull eggyel hátrébb végzett az autó Renault motoros változatával, a már régebb óta tesztelt RB5-tel, amely Mark Webber kezében a 7. helyhez bizonyult elég gyorsnak, megelőzve Adrian Sutil Force Indiáját.
Sutil lemaradása már 2 másodpercen felül volt Heidfeldhez képest, ahogy a Williams FW31-et vezető Kazuki Nakajimáé is. Ennél azonban nagyobb fejtörést okozott a megfigyelőknek, hogy a McLaren ismét meglepően rosszul szerepelt: Heikki Kovalainen utolsó lett vele.
Kovalainen délelőtt hosszú etapokat teljesített az eddigi aero-csomaggal felszerelt MP4-24-gyel, mielőtt az autón az ebédszünetben lecserélték az első vezetőszárnyat, a padlót és a felső karosszéria-borítást. A finn versenyző ezután a délelőttivel azonos üzemanyagszinttel körözött, hogy a McLaren kiértékelhesse az új aero által biztosított előnyöket.
A csapatok Barcelonában csütörtökig folytatják a tesztelést.
|
|
Tesztek - 1. nap |
Barcelona |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2009. március 9., hétfő |
|
|
|
Pályahossz: |
4655 m |
|
|
|
Időjárás: |
Esős/száraz (levegő: 10-17 fok, aszfalt: 11-24 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1. |
1:13.471 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:20.328 |
208.620 |
|
|
92 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:20.906 |
207.129 |
0.578 |
0.578 |
81 |
|
3. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:20.937 |
207.050 |
0.609 |
0.031 |
121 |
|
4. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:21.140 |
206.532 |
0.812 |
0.203 |
82 |
|
5. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:21.662 |
205.212 |
1.334 |
0.522 |
124 |
|
6. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:22.158 |
203.973 |
1.830 |
0.496 |
86 |
|
7. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:22.246 |
203.755 |
1.918 |
0.088 |
115 |
|
8. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:22.452 |
203.246 |
2.124 |
0.206 |
127 |
|
9. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:22.813 |
202.360 |
2.485 |
0.361 |
111 |
|
10. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:22.948 |
202.030 |
2.620 |
0.135 |
87 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0096 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:20.328 |
- (2.620) - |
1:22.948 |
 |
|
 |
|
|
|
| |