| Tesztek : Räikkönen volt a leggyorsabb, ismét remekelt a Brawn GP - Tesztek, Barcelona - 2. nap, kedd |
Räikkönen volt a leggyorsabb, ismét remekelt a Brawn GP - Tesztek, Barcelona - 2. nap, kedd
2009.03.11. 10:52
Kimi Räikkönen egy hajszállal még Nick Heidfeld hétfői időeredményét is felülmúlta Barcelonában, de a legnagyobb meglepetéssel ismét a Brawn GP szolgált, amelynek autójával Rubens Barrichello ezúttal már a 3. helyet szerezte meg.
Kimi Räikkönen vette át a vezetést a barcelonai teszt második napján, amelyen ismét a tegnap délutánihoz hasonlóan szép idő üdvözölte a csapatokat.
A Ferrari finn versenyzője délelőtt, amikor eleinte még kissé felhős volt az ég, különféle beállítási változatokat hasonlított össze, mielőtt nekivágott egy teljes nagydíjhétvége szimulációjának. Az azonban nem alakult számára zökkenőmentesen, az F60-ban ugyanis meghibásodott a KERS hűtése, ezért Räikkönen mindössze 55 kört tudott teljesíteni. 1:20.314-es időeredményével ennek ellenére ő volt a leggyorsabb. Holnap már Felipe Massa fogja átvenni a helyét.
Kazuki Nakajima ezúttal már az előkelő 2. helyre kormányozta a Williams FW31-et, jóllehet, már ő is 0.593 másodperccel elmaradt Räikkönentől, és az autója - vélhetően műszaki problémák miatt - délután fél 3 után egyszer megállt a pályán.
A Brawn GP a Jenson Buttont váltó Rubens Barrichellóval is folytatta bravúros szereplését. Barrichello, aki a tavalyi idény vége óta nem ült F-1-es autóban, csapattársa tegnapi köridejéből is faragva a 3. helyen végzett, csupán 59 ezredmásodperccel Nakajima mögött. A Hondából átvedlett csapat számára külön biztató, hogy a BGP001-gyel 111 kört tudtak a pályán tölteni, habár délelőtt 10 óra körül Barrichello autója is elromlott.
A Toyota sem kopott ki a középmezőnyből: Jarno Trulli 4. lett vele, miután kezdetben a beállításokkal foglalkozott, majd délután hosszú etapokat teljesített.
"Ez volt az utolsó tesztnapom a télen" - mondta Trulli, akit holnap Timo Glock vált a TF109 volánjánál. - "Ismét rengeteg kört tettünk meg, néhány érdekes hosszú etappal, ahogy befejeztük a felkészülést Melbourne-re. Egyértelmű, hogy az erőviszonyokkal kapcsolatos kép csak Ausztráliában fog letisztulni, de elégedett vagyok azzal a munkával, amit a tesztek során elvégeztünk. Az autónk ütőképes és kiegyensúlyozott volt, ezért abban a reményben utazhatunk az első versenyre, hogy készen állunk rá."
Trulli mögött Mark Webber zárta a napot, aki alatt délelőtt egy elektronikai hiba miatt megállt a Red Bull RB5, s noha sokáig a tabella aljának közelében tanyázott vele, röviddel a leintés előtt sikerült felzárkóznia az 5. helyre. Webber a beállításokat igyekezett véglegesíteni, és gyakorolta a rajtolást is.
Az ausztrál versenyző megelőzte a tegnapi leggyorsabb Nick Heidfeldet, aki Trullihoz hasonlóan szintén utolsó téli tesztnapján van túl. A BMW Sauber sűrű programot bonyolított le, hiszen Heidfeld először zavartalanul teljesített egy egész versenytávot, mielőtt a csapat személyzetével gyakoroltatni kezdték a boxkiállásokat, sőt, még egy stop&go büntetést is. Heidfeld később az F1.09 beállításaira koncentrált, kipróbált egy-két aerodinamikai megoldást, végül pedig elvégzett néhány próbarajtot is a célegyenesben. Szerdától már Robert Kubica vezeti majd a BMW-t.
A Force India erejéből ezúttal a 7. helyre futotta, amivel Adrian Sutil megelőzte Fernando Alonsót is. A Renault-nál elégedettek voltak a fejleményekkel.
"Ez újabb eredményes nap volt számunkra, hiszen a hónap végén megrendezésre kerülő idénynyitóra készülődve ismét sok kört tettünk meg" - mondta Alonso. - "A pályaviszonyok kedvezőek voltak, és sokmindent kipróbáltunk a beállításokkal kapcsolatban, rengeteg hasznos adatot gyűjtve, amelyeket holnapig át kell tanulmányoznunk. Foglalkoztunk az autó aerodinamikai és mechanikai balanszával is, érdekes következtetésekre jutva."
A McLarennek ma sem sikerült betörnie az élmezőnybe, Heikki Kovalainen ugyanis 1.677 másodperces hátránnyal zárt Räikkönenhez képest.
"Ezen a héten zsúfolt programot bonyolítunk le itt Barcelonában" - mondta a McLaren ügyvezető igazgatója, Jonathan Neale. - "Nem csupán új aerodinamikai elemekkel szereltük fel az MP4-24-et, hanem foglalkoztunk a hosszú etapokra való beállításaival és balanszával is, valamint gyakoroltuk a boxutcai műveleteket. Heikkivel a pilótafülkében nagyon eredményes néhány napon vagyunk túl, és reméljük, hogy a hét hasonló szellemben is fog véget érni, miután holnap Lewis (Hamilton) ül a volánhoz."
Kovalainen mögött, a tabella alján a Toro Rosso végzett, amely ma két versenyzőjével összesen is csupán 20 kört tudott megtenni. Délelőtt ugyanis, amikor Sébastien Bourdais vezetett, olyan hibát vettek észre az STR4 első felfüggesztésén, amit csak a gyárból rendelt új alkatrészek segítségével lehetett kijavítani. Ezért inkább beültették az autóba Sébastien Buemit, aki a rendszerek ellenőrzése érdekében csak fel- és levezető köröket teljesített, de legalább így is volt alkalma hozzászokni a számára még ismeretlen új autóhoz.
A csapatok csütörtökig maradnak Barcelonában.
|
|
Tesztek - 2. nap |
Barcelona |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2009. március 10., kedd |
|
|
|
Pályahossz: |
4655 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1. |
1:13.471 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:20.314 |
208.656 |
|
|
55 |
|
2. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:20.907 |
207.127 |
0.593 |
0.593 |
66 |
|
3. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:20.966 |
206.976 |
0.652 |
0.059 |
111 |
|
4. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:21.182 |
206.425 |
0.868 |
0.216 |
121 |
|
5. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:21.347 |
206.006 |
1.033 |
0.165 |
66 |
|
6. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:21.615 |
205.330 |
1.301 |
0.268 |
127 |
|
7. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:21.834 |
204.780 |
1.520 |
0.219 |
82 |
|
8. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:21.937 |
204.523 |
1.623 |
0.103 |
111 |
|
9. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:21.991 |
204.388 |
1.677 |
0.054 |
88 |
|
10. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:23.039 |
201.809 |
2.725 |
1.048 |
14 |
|
11. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
|
- |
|
|
6 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.01 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:20.314 |
- (2.725) - |
1:23.039 |
 |
|
 |
|
|
|
| |