2009 : A vitatott diffúzorú csapatok taroltak Melbourne-ben - Pénteki 2. szabadedzés - Ausztrál GP |
A vitatott diffúzorú csapatok taroltak Melbourne-ben - Pénteki 2. szabadedzés - Ausztrál GP
2009.03.27. 12:27
Már az idény első edzésnapján kiderült, hogy a Williams, a Toyota és a Brawn GP diffúzora miatt nem hiába aggódtak a többiek, az Ausztrál Nagydíj péntek délutáni tréningjén ugyanis lényegében e három csapat bérelte ki a képzeletbeli rajtrács elejét.
Koradélutáni eredményét megismételve Nico Rosberg a pénteki második szabadedzés során is a leggyorsabbnak bizonyult Melbourne-ben, így ő nyitotta a sort a vitatott diffúzorral pályára gördülő pilóták sorában, akik közé csupán Mark Webber tudott beékelődni a lista elején.
A német versenyző ráadásul tovább faragva idején, 1:26.053-mal diadalmaskodott, amely fél másodperccel jobb Lewis Hamilton tavaly ugyanilyenkor futott leggyorsabb körénél. A 2. helyre Rubens Barrichello kapaszkodott fel, a brazilt pedig Jarno Trulli követte a tabellán.
A késődélutáni tréning az első edzéshez hasonlóan napsütéses időben vette kezdetét, a zöld lámpák felvillanásakor a levegő hőmérséklete 18, míg a pályáé 31 fokos volt. Ekkor Trulli ragadta magához a kezdeményezést, de néhány perccel később már csapattársa, Timo Glock állt az élen 1:29.670-es idejével.
Az idő múlásával egyenes arányban javultak a köridők is, ám miközben a Williams, a Brawn és a Toyota pilótái egymást felváltva tülekedtek a tabella elején, a tavalyi évad nagymenői a McLarenben, a Ferrariban, a BMW-ben és a Renault-ban csak a hátsó régiókban sínylődtek.
A bajorok háza táján ráadásul az autó vezethetőségével is komoly gondok akadtak, erről a két versenyző több ízben is tájékoztatta a csapatát a rádión keresztül. Robert Kubica úgy érezte, az autó "egyáltalán nem működik és nem úgy reagál, ahogy szeretné."
Szemmel láthatólag a Renault sem úgy muzsikált, ahogyan azt a franciák korábban eltervezték, a két pilóta, Fernando Alonso és Nelsinho Piquet ugyanis rendre túlerőltették a vezetést, többször is lesodródva a pályáról, köridőik végül mégis csak a 12., illetve 19. helyre voltak jók.
A nap leggyorsabb pilótája, Rosberg mindazonáltal már a 30. percben egy 1:26.142-vel tette le a névjegyét, ezt az időt ráadásul csak ő maga tudta felülmúlni az edzés hajrájában. Mindeközben a ferraris Felipe Massa inkább a hosszú etapokat erőltette, és legjobb ideje a 10. helyre volt elegendő.
A tabellán Hamiltont és Heikki Kovalainent az első edzéssel ellentétben már csupán 11 ezredmásodperc választotta el egymástól - fájdalom, csak a 17-18. pozícióban.
Az edzés végére a pálya hőmérséklete nagymértékben csökkent, így számottevően már senki sem tudott javítani pozícióján. Noha a pénteki napból általában veszélyes messzemenő következtetéseket levonni, az jelzésértékű lehet, hogy az első 7 helyből 6-ot a vitatott diffúzorral induló csapatok pilótái kaparintottak meg.
A tréning egyetlen látványos balesete Sebastian Vettel nevéhez fűződik, aki az 58. percben a 3-as kanyar előtt megcsípte a füvet a bal első kerekével és kipördült, így a koradélutáni 4 mellé most is csupán 19-cel tudta gyarapítani eddig megtett körei számát.
|
|
Pénteki 2. edzés |
1. - Ausztrál GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Melbourne, Ausztrália |
|
|
|
Időpont: |
2009. március 27., péntek, 06:30-08:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5303 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 18-19 fok, aszfalt: 26-32 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
L. Hamilton (McLaren) |
1:26.559 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:24.125 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:26.053 |
221.849 |
|
|
36 |
|
2. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:26.157 |
221.582 |
0.104 |
0.104 |
38 |
|
3. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:26.350 |
221.086 |
0.297 |
0.193 |
42 |
|
4. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:26.370 |
221.035 |
0.317 |
0.020 |
30 |
|
5. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:26.374 |
221.025 |
0.321 |
0.004 |
38 |
|
6. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:26.443 |
220.848 |
0.390 |
0.069 |
42 |
|
7. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:26.560 |
220.550 |
0.507 |
0.117 |
33 |
|
8. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:26.740 |
220.092 |
0.687 |
0.180 |
19 |
|
9. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:27.040 |
219.334 |
0.987 |
0.300 |
29 |
|
10. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:27.064 |
219.273 |
1.011 |
0.024 |
35 |
|
11. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:27.204 |
218.921 |
1.151 |
0.140 |
32 |
|
12. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:27.232 |
218.851 |
1.179 |
0.028 |
28 |
|
13. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:27.282 |
218.726 |
1.229 |
0.050 |
32 |
|
14. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:27.317 |
218.638 |
1.264 |
0.035 |
34 |
|
15. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:27.398 |
218.435 |
1.345 |
0.081 |
36 |
|
16. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:27.479 |
218.233 |
1.426 |
0.081 |
36 |
|
17. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:27.802 |
217.430 |
1.749 |
0.323 |
35 |
|
18. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:27.813 |
217.403 |
1.760 |
0.011 |
31 |
|
19. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:27.828 |
217.366 |
1.775 |
0.015 |
35 |
|
20. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:28.076 |
216.754 |
2.023 |
0.248 |
33 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0074 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:26.053 |
- (2.023) - |
1:28.076 |
 |
|
 |
|
|
|
|