2009 : Rosberg az időmérő előtt is az élen maradt - Szombati szabadedzés - Ausztrál GP |
Rosberg az időmérő előtt is az élen maradt - Szombati szabadedzés - Ausztrál GP
2009.03.28. 06:22
A Williams, a Toyota és a Brawn GP szárnyalásával folytatódott az Ausztrál Nagydíj szombat délelőtt is, amikor az időmérő előtti edzésen ismét Nico Rosberg volt a leggyorsabb, habár Felipe Massával a Ferrari is beférkőzött az élbolyba.
Az időmérőt megelőző szombati edzésen is Nico Rosberg érte el a leggyorsabb kört, megelőzve Jarno Trullit és Jenson Buttont. Felipe Massával a volánnál a Ferrari is biztató produkcióval rukkolt elő, ám az olaszokat aggaszthatja, hogy Kimi Räikkönen autója már 5 kör után elromlott.
A tréning napsütéses időben, 20 fokos levegő- és 36 fokos pályahőmérséklet mellett vette kezdetét, melyen az installációs körök megtétele után negyedórán át az egész mezőny a boxban gubbasztott. A csendet Nelsinho Piquet törte meg, majd egyre másra szállingóztak ki a többiek is, és 20 perc elteltével Fernando Alonso ugrott az élre 1:28.758-cal.
Két perccel később azonban a legnagyobb figyelem Räikkönen 11-es kanyarban kisodródó Ferrarijára irányult, melyben elromlott a hidraulika, és néhány méterrel arrébb le is parkolt a pálya szélén. A finn ezért egyelőre borús előjelekkel készülhet az időmérőre.
Közben az idők egyre javultak, az edzés derekánál Sebastian Vettel állt az élen 1:27.009-cel, ám a német nem sokáig örülhetett, a 44. percben ugyanis kicsúszott az 1-es kanyarban, és a bal első kerekében eltörő kerékanya miatt később már nem tudott kihajtani a pályára.
Az edzés jórészét a tabella közepén töltő Massa a végére megtáltosodott, és felzárkózott az élmezőnybe, ekkor azonban már a többiek is átváltottak a lágyabb abroncsra, így a köridők látványosan javultak.
A legkiemelkedőbb időt végül Rosberg érte el 1:25.808-cal, de Trulli csupán 3 ezredmásodperccel maradt el a némettől. A 3. helyre Button zárkózott fel, míg Massa beférkőzött a 4. pozícióba.
A McLaren és a Renault ugyanakkor ezúttal csak a tabella hátsó részében szerénykedett, pedig a pénteki edzés után előbbiek hajnali 2 óráig, utóbbiak pedig egészen reggel fél 6-ig dolgoztak az autón - ennek eredménye azonban egyelőre nem látványos.
Heikki Kovalainen mindazonáltal ismét közvetlenül Lewis Hamilton előtt végzett, ezúttal a 10. helyen, míg Alonso saját csapattársán kívül csak Giancarlo Fisichellát és a műszaki hibával küszködő Räikkönent tudta maga mögé utasítani.
|
|
Szombati edzés |
1. - Ausztrál GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Melbourne, Ausztrália |
|
|
|
Időpont: |
2009. március 28., szombat, 04:00-05:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5303 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 20-21 fok, aszfalt: 35-37 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
R. Kubica (BMW) |
1:25.613 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:24.125 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:25.808 |
222.483 |
|
|
21 |
|
2. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:25.811 |
222.475 |
0.003 |
0.003 |
19 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:25.981 |
222.035 |
0.173 |
0.170 |
20 |
|
4. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:26.020 |
221.934 |
0.212 |
0.039 |
17 |
|
5. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:26.078 |
221.785 |
0.270 |
0.058 |
18 |
|
6. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:26.348 |
221.091 |
0.540 |
0.270 |
19 |
|
7. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:26.355 |
221.073 |
0.547 |
0.007 |
16 |
|
8. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:26.410 |
220.933 |
0.602 |
0.055 |
25 |
|
9. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:26.514 |
220.667 |
0.706 |
0.104 |
18 |
|
10. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:26.555 |
220.563 |
0.747 |
0.041 |
19 |
|
11. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:26.652 |
220.316 |
0.844 |
0.097 |
13 |
|
12. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:26.714 |
220.158 |
0.906 |
0.062 |
18 |
|
13. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:27.009 |
219.412 |
1.201 |
0.295 |
12 |
|
14. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:27.062 |
219.278 |
1.254 |
0.053 |
12 |
|
15. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:27.152 |
219.052 |
1.344 |
0.090 |
16 |
|
16. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:27.192 |
218.951 |
1.384 |
0.040 |
17 |
|
17. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:27.357 |
218.538 |
1.549 |
0.165 |
18 |
|
18. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:27.492 |
218.201 |
1.684 |
0.135 |
20 |
|
19. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:27.739 |
217.586 |
1.931 |
0.247 |
22 |
|
20. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:28.801 |
214.984 |
2.993 |
1.062 |
5 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.011 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:25.808 |
- (2.993) - |
1:28.801 |
 |
|
 |
|
|
|
|