2009 : Malajziában is a két Williams kezdett az élen - Pénteki 1. szabadedzés - Malajziai GP |
Malajziában is a két Williams kezdett az élen - Pénteki 1. szabadedzés - Malajziai GP
2009.04.03. 05:48
A múlt hétvégi melbourne-i idénynyitó után a Malajziai Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén is a két Williams bizonyult a leggyorsabbnak. Räikkönen Ferrarijában menet közben, valószínűleg a KERS túlmelegedése miatt bekapcsolt a tűzoltó-készülék, a két McLaren műszaki hibával küszködött.
Az ausztráliaihoz hasonlóan a Malajziai Nagydíj hétvégéjét is a Williams kezdte az élen, amikor Nico Rosberg és Kazuki Nakajima a Brawn GP párosát megelőzve elhódították az első két helyet a péntek délelőtti szabadedzésen.
A lista tetején beszédes sorrend alakult ki, a két Williams-t és a két Brawn-t ugyanis a két Ferrari követte, majd Lewis Hamilton mögé a két Red Bull és a két Toyota sorakozott fel. A szokás szerint vontatottan induló tréning a vége felé mozgalmasabbá vált: Kimi Räikkönen Ferrarijában menet közben beindult a tűzoltó-készülék, Rosberg pedig csak az utolsó percben szerezte meg a vezetést 1:26.260-as körével.
A tegnapi eső után ma egyelőre napsütés fogadta a csapatokat Sepangban. Eleinte szokás szerint mindenki csak egy-egy bemelegítő kört tett meg a 34 fokos hőmérsékletű pályán, mielőtt Räikkönen a 26. percben 1:42.194 alatt teljesítette az első mértet. A következő percekben Kazuki Nakajimával váltogatták egymást az élen.
Rosberg már negyedórával később átvette a vezetést Räikkönentől 1:37.265-ös eredményével, majd röviddel ezután újra a tabella tetejére állt, mivel időközben Rubens Barrichello beférkőzött elé a Brawn GP autójával.
A 61. percben a melbourne-i győztes, Jenson Button 1:36.430-ra szorította le a szintet, és meg is őrizte a vezetést egészen a fináléig, amikor a Williams versenyzői hátrébb szorították a tabellán. Egyelőre mindenki csak a kemény keverékű gumikat használta, a lágyak nem kerültek fel az autókra.
Miután Hamiltont a malajziai sportfelügyelők tegnap utólag kizárták az ausztráliai idénynyitóról, a McLaren kálváriája ma is folytatódott. A címvédő a 78. percben lesodródott a pályáról, amikor túl gyorsan érkezett meg a boxutca bejáratához, s így csak a füvön és a kavicságyon átvágva tudott begurulni a boxba. Ettől megsérülhetett az autója, mert a szerelők elkezdtek dolgozni a padlólemezén, és Hamilton már nem is tért vissza a pályára. Heikki Kovalainen McLarenjét pedig darabokra szedték, azt sugallva, hogy valamilyen technikai problémája van.
Räikkönen Ferrarijának pilótafülkéjéből 3 perccel az edzés leintése előtt kezdett el ömleni a füst, épp azután, hogy a finn versenyző megfutotta az abszolút legjobb részidőt a pálya középső szektorában. Habár visszagurult a boxba, már előtte kicsatolta a biztonsági övét, és páros lábbal kiugrott az autójából. A gyanú szerint a fedélzeti tűzoltó-készülék kapcsolt be a KERS túlmelegedése miatt, amit megerősíteni látszott az is, hogy a garázsban a Ferrari szerelői hamarosan munkavédelmi maszkot vettek fel.
Csaknem az incidenssel egyidőben Nelsinho Piquet kicsúszott az egyik gyors kanyarban, valószínűleg jobb első defekt miatt, és néhány másodperccel később a másik Renault-t vezető Fernando Alonso is bemutatott egy necces kicsúszást, közel kerülve a gumifalhoz.
A BMW Saubernél Nick Heidfeld sokáig arra panaszkodott, hogy az autója padlógázzal sem húz eléggé, ezért a 3-as számú kanyarban nem tud felváltani 6-os fokozatig.
|
|
Pénteki 1. edzés |
2. - Malajziai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2009. április 3., péntek, 04:00-05:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 29-31 fok, aszfalt: 34-42 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Massa (Ferrari) |
1:35.395 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
F. Alonso (Renault), 2005. |
1:32.582 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:36.260 |
207.301 |
|
|
27 |
|
2. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:36.305 |
207.204 |
0.045 |
0.045 |
25 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:36.430 |
206.936 |
0.170 |
0.125 |
20 |
|
4. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:36.487 |
206.813 |
0.227 |
0.057 |
22 |
|
5. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:36.561 |
206.655 |
0.301 |
0.074 |
21 |
|
6. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:36.646 |
206.473 |
0.386 |
0.085 |
18 |
|
7. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:36.699 |
206.360 |
0.439 |
0.053 |
16 |
|
8. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:36.703 |
206.351 |
0.443 |
0.004 |
23 |
|
9. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:36.747 |
206.258 |
0.487 |
0.044 |
25 |
|
10. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:36.980 |
205.762 |
0.720 |
0.233 |
27 |
|
11. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:36.982 |
205.758 |
0.722 |
0.002 |
26 |
|
12. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:37.025 |
205.667 |
0.765 |
0.043 |
20 |
|
13. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:37.039 |
205.637 |
0.779 |
0.014 |
18 |
|
14. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:37.199 |
205.298 |
0.939 |
0.160 |
20 |
|
15. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:37.241 |
205.210 |
0.981 |
0.042 |
18 |
|
16. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:37.395 |
204.885 |
1.135 |
0.154 |
12 |
|
17. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:37.634 |
204.384 |
1.374 |
0.239 |
22 |
|
18. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:37.640 |
204.371 |
1.380 |
0.006 |
17 |
|
19. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:38.022 |
203.575 |
1.762 |
0.382 |
19 |
|
20. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:38.483 |
202.622 |
2.223 |
0.461 |
7 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0082 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:36.260 |
- (2.223) - |
1:38.483 |
 |
|
 |
|
|
|
|