| 2009 : A Ferrarik vették át a vezetést Malajziában - Pénteki 2. szabadedzés - Malajziai GP |
A Ferrarik vették át a vezetést Malajziában - Pénteki 2. szabadedzés - Malajziai GP
2009.04.03. 10:26
A Maláj Nagydíj második szabadedzése magyar idő szerint reggel 8 órakor rajtolt, és miután zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, két percen belül szinte a teljes mezőny kihajtott a pályára. A nagy sietség a felhős éggel volt magyarázható, a csapatok az esőtől tartva minél előbb el akarták kezdeni a munkát.
Ezt persze a helyszínre kilátogató nézők bánták a legkevésbé, hiszen így legalább óriási forgalom volt az aszfalton. Az első fél óra valóban nagyon intenzív volt, az eső azonban nem zavarta meg a munkát.
A nagy tülekedésben az élen szinte kivétel nélkül mindenki megfordult, ám Nico Rosberg délelőtt (magyar idő szerint hajnalban) futott 1:36.260-as győztes idejétől majdnem egy órán keresztül a legjobbak is elmaradtak.
Előbb azonban Sebastian Vettel két századra megközelítette a német idejét, majd Felipe Massa három egymást követő gyors körében is mindannyiszor túlszárnyalta azt, a hétvége során a ferraris brazil került először 1 perc 36 másodperc alá a maláj pályán.
Giancarlo Fisichella az edzés első felében még vitézkedett, de jó 20 perccel a leintés előtt véget ért számára a gyakorlás, ugyanis lesodródott a pályáról, a kavicságyban pedig már nem tudta elfordítani a Force Indiát, és annak bal oldalával a gumifalnak vágódott. A VJM02-es modell bal első és hátsó felfüggesztése is ripityára tört.
Az eső továbbra sem esett, ám a pilóták aktivitása ennek ellenére sem csökkent, vagyis az erős kezdés talán nem is kizárólag a komor felhőknek volt betudható, hanem eleve munkás délutánt tervezett a többség. Ez persze teljesen érthető is, hiszen a szezon alatt idén már nem tesztelhetnek a csapatok, a fejlesztéseket így péntekenként kell megejteniük. A legtöbb istállónak márpedig van miben fejlődnie, ez egy hete Ausztráliában kiderült.
Massa már a bokszban éppen kibújt overalljából (később még visszatért a pályára), amikor csapattársa, Kimi Räikkönen átvette tőle a vezetést. A két ferrarison kívül egyedül Sebastian Vettel tudta áttörni az 1:36-os határt. A Red Bull Racing Malajziában is jó formát mutat eddig, hiszen a német márkatársa, Mark Webber a negyedik helyen tanyázott.
Péntekenként a legtöbb versenypályán sokat csúszkálnak a pilóták, Sepangban sem volt ez másként. A második szabadedzésen is sok volt a rontás, a versenyzők gyakran leestek az ideális ívről, a kavicságyakat pedig többen is keresztülszelték, de Fisichella esetét leszámítva nem történt komolyabb incidens.
Az utolsó percekben Nico Rosberg és Nakadzsima Kazuki is elveszítette bal hátsó kerekének felnifedelét, de a lerepülő aerodinamikai alkatrészek szerencsére senkit sem találtak el.
A kockás zászló meglengetéséig már nem változott jelentősen a sorrend, a két Ferrari mögött a Red Bull-szendvicsbe kerülő Rosberg zárt, majd a két Brawn GP-s pilóta, Rubens Barrichello és Jenson Button következett a sorban. A legjobb tízben fejezte be a pénteki napot még Nakadzsima, a McLaren-Mercedesszel Heikki Kovalainen, valamint a renault-s Nelsinho Piquet.
Lewis Hamilton bő nyolc tizeddel kapott ki Räikkönentől, a vb-címvédő így csak 11. lett. A mezőny második felében Sébastien Buemi 13. helye érdemel említést, az újonc svájci ismét alaposan elverte csapattársát, Sébastien Bourdais-t.
BMW Sauber továbbra is szunyókál Malajziában, Nick Heidfeld például messze a leglassabb volt, pedig összesen 37 kört tett meg. Melbourne után a két Toyotától is többet várt az ember, de ezúttal Jarno Trulli 12. helye volt a japán márka legjobb eredménye.
A Maláj Nagydíj harmadik szabadedzését magyar idő szerint szombat reggel 8 órától, míg az időmérő edzést 11 órától rendezik.
|
|
Pénteki 2. edzés |
2. - Malajziai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2009. április 3., péntek, 08:00-09:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 29-33 fok, aszfalt: 36-46 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
L. Hamilton (McLaren) |
1:35.055 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
F. Alonso (Renault), 2005. |
1:32.582 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:35.707 |
208.499 |
|
|
40 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:35.832 |
208.227 |
0.125 |
0.125 |
38 |
|
3. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:35.954 |
207.962 |
0.247 |
0.122 |
40 |
|
4. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:36.015 |
207.830 |
0.308 |
0.061 |
39 |
|
5. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:36.026 |
207.806 |
0.319 |
0.011 |
36 |
|
6. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:36.161 |
207.514 |
0.454 |
0.135 |
37 |
|
7. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:36.254 |
207.314 |
0.547 |
0.093 |
31 |
|
8. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:36.290 |
207.236 |
0.583 |
0.036 |
35 |
|
9. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:36.397 |
207.006 |
0.690 |
0.107 |
40 |
|
10. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:36.401 |
206.998 |
0.694 |
0.004 |
35 |
|
11. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:36.515 |
206.753 |
0.808 |
0.114 |
30 |
|
12. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:36.516 |
206.751 |
0.809 |
0.001 |
34 |
|
13. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:36.628 |
206.512 |
0.921 |
0.112 |
32 |
|
14. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:36.639 |
206.488 |
0.932 |
0.011 |
29 |
|
15. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:36.640 |
206.486 |
0.933 |
0.001 |
20 |
|
16. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:36.875 |
205.985 |
1.168 |
0.235 |
36 |
|
17. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:37.267 |
205.155 |
1.560 |
0.392 |
38 |
|
18. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:37.278 |
205.132 |
1.571 |
0.011 |
30 |
|
19. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:37.432 |
204.807 |
1.725 |
0.154 |
27 |
|
20. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:37.930 |
203.766 |
2.223 |
0.498 |
37 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0082 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:35.707 |
- (2.223) - |
1:37.930 |
 |
|
 |
|
|
|
| |