| 2009 : Rosberg és Webber Massát előzték meg az időmérő előtt - Szombati szabadedzés - Malajziai GP |
Rosberg és Webber Massát előzték meg az időmérő előtt - Szombati szabadedzés - Malajziai GP
2009.04.04. 09:48
A múlt hétvégéhez hasonlóan ismét Nico Rosberg volt a leggyorsabb, amikor a csapatok szombat délelőtt a Malajziai Nagydíj időmérő edzésére készülődtek. A Williams versenyzője szoros küzdelemben Mark Webbert és Felipe Massát utasította maga mögé.
A williams-es Nico Rosberg volt a leggyorsabb a Malajziai Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén, amelyen a csapatok a pálya fölött fenyegetően tornyosuló felhők árnyékában befejezték a felkészülést az időmérőre.
A küzdelem hihetetlenül szoros volt, hiszen a 20 fős mezőnyt mindössze 1.458 másodperc választotta el egymástól, holott Sepang kifejezetten hosszúnak számít a maga 5543 méterével. Rosberg, aki mintegy 9 tizedmásodperccel volt lassabb az egy évvel ezelőtti legjobbnál, 2 perccel a tréning vége előtt érte el 1:35.940-es eredményét, amikor már mindenki a lágy keverékű gumikkal gyakorolt.
Az első mért kört Timo Glock teljesítette a Toyotával a 15. percben, 1:40.396 alatt. A köridők azonban rohamosan javultak, ahogy a csapatok szemlátomást esőtől tartva igyekeztek mihamarabb sok kilométert táplálni az autójukba, s a következő negyedórában mások mellett Rubens Barrichello, Felipe Massa, Mark Webber és Jenson Button is állt az élen.
A lágy gumikat elsőként Nick Heidfeld tette fel az autójára a 38. percben, 1:37.026-os körével csaknem fél másodpercet verve az addig leggyorsabb Kimi Räikkönenre. Őt 6 perccel később, ugyancsak a lágy keverékkel Barrichello váltotta a tabella tetején. A hajrában a két Ferrari - először Räikkönen, majd Massa - vette át a vezetést, de Rosberg, aki a hat idei szabadedzés közül immár ötöt az 1. helyen fejezett be, végül simán az élre repítette Williams-ét.
Az edzésen semmilyen jelentős incidens nem történt. Glock a 24. percben lesodródott a 4-es kanyarban, de lendületből vissza tudott térni a pályára, míg a Brawn GP azzal riogatta a közönséget, hogy mindkét autója fehér füstöt eregetett - csak az olajtúltöltés miatt.
A McLaren még a szakértőket is meglepte, amikor a garázsban spray-vel fújta be az egyik gumiját, utóbb azonban kiderült, hogy csupán vizet permeteztek rá, mert egy lassú defektre gyanakodva ezzel az ősi módszerrel próbálták kideríteni, hogy hol ereszt. Hamilton autóján tegnap óta 4 fokozattal meredekebbre állították az első vezetőszárnyat, ám szokatlan módon aszimmetrikusan, csak a bal oldalon, amire az aeroelem 2009-es kialakítása adott lehetőséget.
Lewis Hamilton és Heikki Kovalainen így sem tudtak bekerülni a legjobb tíz közé. Ezúttal a Brawn GP-k sem tűntek letaglózóan gyorsnak, míg a sort a két Toro Rosso és Giancarlo Fisichella Force Indiája zárták.
|
|
Szombati edzés |
2. - Malajziai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2009. április 4., szombat, 08:00-09:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 31-32 fok, aszfalt: 40-48 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
N. Heidfeld (BMW) |
1:35.019 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
F. Alonso (Renault), 2005. |
1:32.582 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:35.940 |
207.992 |
|
|
19 |
|
2. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:36.048 |
207.759 |
0.108 |
0.108 |
13 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:36.089 |
207.670 |
0.149 |
0.041 |
13 |
|
4. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:36.132 |
207.577 |
0.192 |
0.043 |
21 |
|
5. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:36.189 |
207.454 |
0.249 |
0.057 |
22 |
|
6. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:36.194 |
207.443 |
0.254 |
0.005 |
14 |
|
7. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:36.322 |
207.168 |
0.382 |
0.128 |
14 |
|
8. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:36.325 |
207.161 |
0.385 |
0.003 |
18 |
|
9. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:36.519 |
206.745 |
0.579 |
0.194 |
19 |
|
10. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:36.541 |
206.698 |
0.601 |
0.022 |
17 |
|
11. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:36.563 |
206.651 |
0.623 |
0.022 |
18 |
|
12. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:36.657 |
206.450 |
0.717 |
0.094 |
15 |
|
13. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:36.742 |
206.268 |
0.802 |
0.085 |
13 |
|
14. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:37.004 |
205.711 |
1.064 |
0.262 |
16 |
|
15. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:37.026 |
205.664 |
1.086 |
0.022 |
18 |
|
16. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:37.032 |
205.652 |
1.092 |
0.006 |
18 |
|
17. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:37.118 |
205.470 |
1.178 |
0.086 |
18 |
|
18. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:37.282 |
205.123 |
1.342 |
0.164 |
17 |
|
19. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:37.322 |
205.039 |
1.382 |
0.040 |
16 |
|
20. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:37.398 |
204.879 |
1.458 |
0.076 |
19 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0054 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:35.940 |
- (1.458) - |
1:37.398 |
 |
|
 |
|
|
|
| |