2009 : Délután Button vette át a vezetést Sanghajban - Pénteki 2. szabadedzés - Ausztrál GP |
Délután Button vette át a vezetést Sanghajban - Pénteki 2. szabadedzés - Ausztrál GP
2009.04.17. 10:48
A világbajnokság éllovasa, Jenson Button állt az élre a Kínai Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, néhány századmásodperccel maga mögé utasítva a nagyot hajrázó Nico Rosberget. A Ferrari, a Renault és a BMW ismét küszködtek.
A világbajnokság éllovasa, Jenson Button szemernyi kétséget sem hagyott afelől, hogy a Kínai Nagydíjon is a Brawn GP lesz a favorit, amikor a péntek délutáni szabadedzésen átvette a vezetést a délelőtti leggyorsabb Lewis Hamiltontól.
A vártnál melegebb időben a csapatok a gyér közönséget megörvendeztetve sok kört tettek meg a sanghaji pályán, s Button 7 perccel a tréning leintése előtt állította be az 1:35.679-es végeredményt, amely szűk 1 tizedmásodperccel jobb az egy évvel ezelőtti etalonnál.
A mozgalmas edzés elején Fernando Alonso állt a lista élére, őt hamarosan a Force Indiával végig meglepően lendületes tempót diktáló Adrian Sutil, majd Kazuki Nakajima és a Toro Rosso párosa váltotta.
A versenyzők által rossz választásnak tartott szuperlágy gumikkal elsőként Jarno Trulli merészkedett ki a pályára a 22. percben, s 1:36.684-es körideje révén azonnal át is vette a vezetést Toyotájával. Trulli hamarosan tovább javított az időeredményén, mielőtt a Red Bull versenyzői, Mark Webber és Sebastian Vettel foglalták el az 1. helyet.
Az 1:36-os határt először Rubens Barrichellónak sikerült áttörnie az 56. percben. Őt már csak saját csapattársa tudta letaszítani a tabella éléről, bár Nico Rosberg, aki a pálya első két szektorában mindenkinél gyorsabb volt, végül szintén megelőzte őt, 0.025 másodpercre közelítve meg Buttont a Williams-szel.
Az erőviszonyok tisztán kirajzolódtak, rávilágítva, hogy a dupla diffúzort használó Brawn GP-t, Toyotát és Williams-t egyelőre csak a Red Bull képes megközelíteni. A többiek szemlátomást durván küszködtek a leszorító erő hiányával, és a hosszú kanyarokban végig korrigálniuk kellett a kormánnyal, hogy a pályán tudják tartani az autóikat.
Ez többeknek nem is mindig sikerült. Nelsinho Piquet két alkalommal is lesodródott a pályáról, az 58. percben pedig Kimi Räikkönen, majd szinte rögtön utána Nick Heidfeld csúsztak ki. A hajrában Sutil is bemutatott egy látványos piruettet. A hibákban az is szerepet játszhatott, hogy a rohamos ütemben elhasználódó szuperlágy gumik veszélyes törmeléket hagytak az ideális ív mellett.
A Ferrari, a BMW és a Renault tovább szenvedtek a hátsó középmezőnyben, a McLarenről viszont úgy tűnt, hogy az új aero-csomaggal előrelépett kissé. Az új, átmeneti diffúzort ugyan még csak Hamilton kapta meg, de a módosított első vezetőszárnyat délután már Heikki Kovalainen autójára is felszerelték.
|
|
Pénteki 2. edzés |
3. - Kínai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sanghaj International Circuit, Kína |
|
|
|
Időpont: |
2009. április 17., péntek, 08:00-09:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5451 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 19-20 fok, aszfalt: 31-34 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
L. Hamilton (McLaren) |
1:35.750 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:32.238 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:35.679 |
205.098 |
|
|
35 |
|
2. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:35.704 |
205.045 |
0.025 |
0.025 |
36 |
|
3. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:35.881 |
204.666 |
0.202 |
0.177 |
35 |
|
4. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:36.105 |
204.189 |
0.426 |
0.224 |
32 |
|
5. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:36.167 |
204.058 |
0.488 |
0.062 |
22 |
|
6. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:36.217 |
203.951 |
0.538 |
0.050 |
42 |
|
7. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:36.377 |
203.613 |
0.698 |
0.160 |
32 |
|
8. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:36.548 |
203.252 |
0.869 |
0.171 |
40 |
|
9. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:36.674 |
202.987 |
0.995 |
0.126 |
34 |
|
10. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:36.800 |
202.723 |
1.121 |
0.126 |
34 |
|
11. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:36.829 |
202.662 |
1.150 |
0.029 |
30 |
|
12. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:36.847 |
202.625 |
1.168 |
0.018 |
34 |
|
13. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:36.941 |
202.428 |
1.262 |
0.094 |
28 |
|
14. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:37.054 |
202.193 |
1.375 |
0.113 |
33 |
|
15. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:37.219 |
201.849 |
1.540 |
0.165 |
34 |
|
16. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:37.273 |
201.737 |
1.594 |
0.054 |
36 |
|
17. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:37.491 |
201.286 |
1.812 |
0.218 |
34 |
|
18. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:37.544 |
201.177 |
1.865 |
0.053 |
28 |
|
19. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:37.638 |
200.983 |
1.959 |
0.094 |
28 |
|
20. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:37.750 |
200.753 |
2.071 |
0.112 |
31 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0076 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:35.679 |
- (2.071) - |
1:37.750 |
 |
|
 |
|
|
|
|