| 2009 : Rosberg volt a leggyorsabb az időmérő előtt - Szombati szabadedzés - Kínai GP |
Rosberg volt a leggyorsabb az időmérő előtt - Szombati szabadedzés - Kínai GP
2009.04.18. 07:16
Nico Rosberg átvészelt egy zavarbaejtő pillanatot, amikor a Kínai Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésének elején kicsúszott a kavicságyba a boxbejáratnál, hogy röviddel a leintés előtt, Jarno Trullit és Jenson Buttont maga mögé utasítva megszerezze a vezetést.
Nico Rosberg annak ellenére az élen fejezte be a Kínai Nagydíj szombat délelőtti szabadedzését, hogy mindjárt a tréning elején, a bemelegítő köre után kicsúszott a boxbejáratnál.
Rosberg Williams-e éppúgy a kavicságyban ragadt, mint Lewis Hamiltoné a két évvel ezelőtti versenyen. Habár a német versenyző kiszállt a pilótafülkéből, később visszaült, és az autóját bevontatták a boxutcába, ahonnan 20 perccel később újra ki tudott menni a pályára. Végül közvetlenül a leintés előtt, a szuperlágy gumikon állította be az 1:36.133-as végeredményt.
Az első mért kört Timo Glock tette meg, de a továbbiakban nem volt szerencséje. A 20. percben ugyanis a sebességváltója 3-as fokozatban ragadt, és miután visszatért a boxba, a szerelők azonnal szétszedték a Toyotáját. Úgy tűnik, váltócserére lesz szüksége, amivel automatikusan 5 rajthelyes büntetést kap.
Nem ő volt az egyetlen, aki technikai problémákkal küzdött az időmérő előtt. Mindkét Red Bullnak gondja támadt valamelyik féltengellyel, és hogy a váltóhibát elkerüljék, a szerelők óvatosságból kicseréltek egy olcsó alkatrészt, ezért Mark Webber és Sebastian Vettel csak kevés kört tudtak a pályán tölteni.
Hasonlóan járt Fernando Alonso is. Az ő Renault-ját ma reggel felszerelték a dupla diffúzor egy átmeneti változatával, amely azonban problémákat okozott, és az edzés közben is sok munkát adott a csapat tagjainak. Alonso így mindössze 6 kört tett meg, és éppúgy a 19. helyen zárt, mint tegnap délután. A Renault a tegnapi összehasonlítást követően ráadásul a KERS-t is kivette az autóiból.
Glock után Felipe Massa vette át a vezetést, a keményebb gumikon 1:37.441-ig szorítva le a köridőt, mielőtt csapattársa, Kimi Räikkönen a 2. helyre szorította őt. A Ferrarik eleinte erősnek tűntek, habár Räikkönen a 26. percben megpördült a 3-as kanyar kijáratánál, amikor túl korán adott nagy gázt.
Rosberg egy pillanatra már a 31. percben az élre állt, de Räikkönen hamarosan újra megkaparintotta az 1. helyet, majd Massa még gyorsabbnak bizonyult, 1:36.806 alatt teljesítve a körét.
Elsőként, a 42. percben Jarno Trulli hajtott ki a pályára a szuperlágy gumikkal, amelyekről a csapatok tegnap megkönnyebbülve állapították meg, hogy tartósabbak a vártnál. Trulli a Toyotával 1:36.272-re javította a szintet, és ez a köre annyira jó volt, hogy a hajrában is elegendőnek bizonyult a 2. helyre.
A versenyzők többsége csak a finisben tettette fel az autójára a szuperlágy keveréket, és a sorrend gyorsan változott. Rosberg végül az élre repítette Williams-ét, Lewis Hamilton pedig a 3. helyig tornázta fel magát a McLarennel. Korábban, még a kemény gumikon úgy érezte, jobb hátsó defektje van, a csapatától azonban rádión megnyugtatták, hogy nincs ilyen problémája. A másik McLarent vezető Heikki Kovalainen ma visszatért a régi első szárnyhoz.
A Brawn GP szemlátomást nem törte magát, hogy a lista tetejére kerüljön, bár a világbajnoki éllovas Jenson Button az utolsó pillanatban feljött a 4. helyre, a szintén nagyot hajrázó Nelsinho Piquet elé.
Az időeredmények hihetetlenül szorosak voltak: még a 14. helyezett Sébastien Bourdais is mindössze 0.701 másodperccel maradt le Rosbergtől, ami kiélezett küzdelmet vetít előre az időmérőre.
|
|
Szombati edzés |
3. - Kínai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sanghaj International Circuit, Kína |
|
|
|
Időpont: |
2009. április 18., szombat, 05:00-06:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5451 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 22-23 fok, aszfalt: 33-37 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
N. Heidfeld (BMW) |
1:36.061 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:32.238 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:36.133 |
204.130 |
|
|
17 |
|
2. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:36.272 |
203.835 |
0.139 |
0.139 |
22 |
|
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:36.330 |
203.712 |
0.197 |
0.058 |
17 |
|
4. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:36.463 |
203.431 |
0.330 |
0.133 |
16 |
|
5. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:36.464 |
203.429 |
0.331 |
0.001 |
16 |
|
6. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:36.528 |
203.294 |
0.395 |
0.064 |
18 |
|
7. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:36.547 |
203.254 |
0.414 |
0.019 |
13 |
|
8. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:36.560 |
203.227 |
0.427 |
0.013 |
17 |
|
9. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:36.568 |
203.210 |
0.435 |
0.008 |
17 |
|
10. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:36.642 |
203.055 |
0.509 |
0.074 |
17 |
|
11. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:36.702 |
202.929 |
0.569 |
0.060 |
14 |
|
12. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:36.742 |
202.845 |
0.609 |
0.040 |
14 |
|
13. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:36.742 |
202.845 |
0.609 |
0.000 |
16 |
|
14. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:36.834 |
202.652 |
0.701 |
0.092 |
17 |
|
15. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:37.330 |
201.619 |
1.197 |
0.496 |
8 |
|
16. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:37.349 |
201.580 |
1.216 |
0.019 |
7 |
|
17. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:37.534 |
201.198 |
1.401 |
0.185 |
17 |
|
18. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:37.732 |
200.790 |
1.599 |
0.198 |
18 |
|
19. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:38.003 |
200.235 |
1.870 |
0.271 |
6 |
|
20. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:39.110 |
197.998 |
2.977 |
1.107 |
6 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0109 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:36.133 |
- (2.977) - |
1:39.110 |
 |
|
 |
|
|
|
| |