2009 : Vettel szerezte meg a pole-t a Kínai Nagydíjra - Alonso induilhat a 2. helyről, A Brawn GP-k hátrébb szorultak
Vettel szerezte meg a pole-t a Kínai Nagydíjra - Alonso induilhat a 2. helyről, A Brawn GP-k hátrébb szorultak
2009.04.18. 10:17
Sebastian Vettel pályafutásának 2. pole pozícióját szerezte meg a Kínai Nagydíj páratlanul izgalmas időmérőjén, maga mögé utasítva az óriásit vágtázó Fernando Alonsót, és saját csapattársát, Mark Webbert. A Brawn GP-knek a 4-5. hely jutott.
A Brawn GP idei időmérős dominanciáját megtörve Sebastian Vettel hódította el Kínában a pole pozíciót, ráadásul úgy, hogy autója kímélése érdekében a kvalifikáció mindhárom szakaszában csupán egyetlen mért kört tett meg. A Red Bull totális diadala pedig azért nem valósult meg, mert Fernando Alonso az utolsó pillanatban kiszorította Mark Webbert az első sorból.
A Brawn két versenyzőjének ezúttal meg kellett elégednie a 4-5. hellyel, a Ferrari, valamint a McLaren rajongóinak viszont jó hír lehet, hogy Kimi Räikkönen, illetve Lewis Hamilton viszonylag simán bejutott a Q3-ba. A nap egyik szenzációját Sébastien Buemi teljesítménye jelentette, svájci a Toro Rossóval ugyanis szintén bejutott az utolsó etapba.
A mérleg negatív oldalán Robert Kubicát kell elsőként megemlíteni, aki nem találta a ritmust, és már az időmérő első szakaszában kiesett, de Timo Glock teljesítménye is hagyott maga után kívánni valót, a német ugyanis csak a 14. helyre kvalifikálta magát, így 5 helyes rajtbüntetésével a 19. pozícióból vághat majd neki a futamnak.
Első etap
Az időmérőn elsőként Giancarlo Fisichella gurult a pályára, azt azonban már előre sejteni lehetett, hogy 1:39.502-es idejével nem a továbbjutásért fog harcolni. Az élen ezután sorra cserélődtek a leggyorsabb kört futó pilóták nevei, miközben Webber kicsúszott a boxutca bejáratát övező sóderágyba, elődjeivel ellentétben az ausztrál azonban még lendületből ki tudott kecmeregni belőle.
Az etap derekánál a két Red Bull, a zömmel lágy gumikon futó Ferrarik és Lewis Hamilton is odatették magukat, az i-re a pontot azonban újfent a Brawn GP párosa, Jenson Button és Rubens Barrichello tették fel, akik gond nélkül jutottak tovább az 1-2. helyen.
A hajrá utolsó perceiben a Toyota és a BMW pilótapárosa okozott némi riadalmat, akik eleinte nem tudtak elmozdulni a kiesőzónából, közülük azonban végül csak Kubica maradt szégyenben, miután hibázott utolsó mért köre során.
"Az egész hétvégén gondjaim voltak a gumikkal, különösen a lágyabbakkal. A 12-es kanyarban ráadásul elrontottam a féktávot, és ez is időbe került" - összegzett kiesése után a lengyel.
A BMW pilótáján kívül Sébastien Bourdais, Nelsinho Piquet, Adrian Sutil és Giancarlo Fisichella selejteződött ki már az elején, míg Heikki Kovalainen, Nick Heidfeld az utolsó percekben még sikeresen továbbpréselték magukat a Q2-be.
Második etap
A középső szakasz elején Kimi Räikkönen lelassuló Ferrarija okozott némi izgalmat a pályán, ám a finn kocsija hamar magára talált, és gond nélkül folytathatta az etapot, melyben előbb a Williams, majd a Brawn pilótái vitézkedtek.
A Q2-es babérokat végül mégis a Red Bull párosa aratta le, a végig meggyőző tempót diktáló Webbert ugyanis az először a leintés előtt 3 perccel pályára guruló Vettel taszította le az élről, biztosan bejutva a döntőszakaszba.
Ez a bravúr ugyanakkor Felipe Massának és Heidfeldnek már nem sikerült, velük együtt Kovalainen, Glock és Nakajima intett búcsút a további küzdelmeknek, míg hatalmas meglepetésre Buemi pályafutása során először részt vehetett a pole-ért folytatott harcban.
Harmadik etap
A döntő szakaszban Nico Rosberg és Alonso ragadták magukhoz a kezdeményezést, és az első két etaphoz hasonlóan a végsőkig kiváró Vettelen kívül mindenki kilátogatott a pályára.
Először Webber 1:37.188-as ideje jelentette az etalont, melyet Barrichello rögtön megjavított 4 századmásodperccel, az ausztrál viszont ismét visszavágott, és úgy tűnt, 1:36.466-os körét már senki nem veszélyeztetheti.
Ekkor azonban Vettel is kigurult a pályára, és miután a leintés előtt néhány pillanattal megkezdett körét 1:36.184 másodperc alatt teljesítette, rögtön az ő neve vált olvashatóvá a tabella elején. Webber elé ráadásul még az új diffúzort használó Alonso is beférkőzött, ezért úgy tűnik, a szerelőknek megérte egészen hajnali 5 óráig dolgozni az eszköz beszerelésén.
A leggyorsabb trió mögött Barrichello vezetésével a Brawn GP-k, majd Jarno Trulli és Rosberg végeztek, akik Räikkönent, Hamiltont és Buemit utasították maguk mögé.
A megtett körök száma technikai okokból később kerül kitöltésre a táblázatokban.