Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2009
2009 : Vettel a Red Bull első győzelmét aratta Kínában - Webber lett a 2., a Ferrari harmadszor is betlizett

Vettel a Red Bull első győzelmét aratta Kínában - Webber lett a 2., a Ferrari harmadszor is betlizett

  2009.04.19. 11:39

A Red Bull kettős győzelmet aratott az elejétől a végéig esős Kínai Nagydíjon, miután Sebastian Vettel magabiztosan megőrizte az 1. helyét, Mark Webber pedig izgalmas párharcban maga mögé utasította Jenson Button Brawn GP-jét. Hamilton számtalanszor kicsúszott, a Ferrari 1981 óta először három forduló után is nulla pontos.


A szombati időmérő után remek versenyre volt kilátás Kínában, érdekes lett volna megfigyelni, hogy a különböző taktikák közül melyik kamatozik majd legjobban. Erre azonban nem kerülhetett sor, hiszen a magyar idő szerint délelőtt 9 órás rajtkor szakadt az eső a sanghaji pálya térségében.

Az eső persze az izgalmaknak nem ártott, de például a rajtprocedúrát teljesen átalakította, ugyanis a mezőny a biztonsági autó mögött lódult neki az 56 körös távnak, túl rizikós lett volna a simán elrajtoltatni a pilótákat.

A felvezető kör után még nyolc kört tett meg a mezőny a safety car mögött, majd ezt követően repülőrajttal vette kezdetét az igazi Kínai Nagydíj. Az eső ugyan csendesedett, de a pályán ideális körülményekről még nem beszélhettünk, az autók vízfüggönyt húztak maguk mögött, ami erőteljesen rontotta a hátul haladó látási viszonyait.

Lewis Hamilton ennek ellenére féktelen száguldásba kezdett. A brit megelőzte Räikkönent - aki később rádión a motorra panaszkodott -, majd Jarno Trulli mellett is elment és már ötödik volt. Ám a pályán álló víz megtréfálta a címvédőt, a McLaren kipördült, így Hamilton kezdhetett mindent elölröl, visszaesett a 9. helyre.

Sébastien Buemi viszont remekül boldogult a viszontagságos körülmények között, a Toro Rosso újonca egészen az ötödik helyig kúszott előre.

Fernando Alonso időmérős remeklése hamar semmivé vált, a spanyolnak a repülőrajt után nem sokkal ki kellett állnia a bokszba, és csak a mezőny végén folytathatta, így a két Red Bull Racing állt az élre. Vettelt senki sem zavarta, így a német folyamatosan nyúlt el üldözőitől. A súlyadatok nyilvánossá tétele után egyértelmű volt, hogy mindkét Red Bull előbb fog kiállni tankolni, mint a mögöttük haladó Brawn-duó.

Vettel a 16. körben állt ki első szervizelésére, és a harmadik helyre jött vissza Jenson Button és Rubens Barrichello mögé. Sokáig azonban nem vonatoztak egymás mögött, a 19. körben ugyanis ismét pályára küldték a biztonsági autót. A célegyenesre ráfordító kanyarban ugyanis Robert Kubica hátulról szabályosan felmászott Jarno Trulli Toyotájára. Az olasz egyébként is lassan vánszorgott a pályán, így viszont véget ért számára a kínai megpróbáltatás. Kubica a csattanás után rögtön be tudott hajtani új első szárnyért, de sok jóra már ő sem számíthatott ezen a napon. A BMW-Toyota randevú nyomán maradt némi alkatrész az aszfalton, emiatt parancsolták pályára a megkülönböztető jelzéssel közlekedő Mercedest.

A safety car mögött a Vettel, Button (kiállt tankolni a biztonsági autós szakasz előtt), Webber trió sorakozott fel, őket Räikkönen és Hamilton követte. Felipe Massa versenye viszont ekkor véget ért, a Ferrari egyszerűen megállt a pályán, így a brazil biztosan nem szerezhetett pontot az egyelőre üres zsebbel szégyenkező olasz istállónak.

Miután Bernd Mayländer visszahajtott a bokszba, Räikkönen is távolabb került a dobogótól, Hamilton ugyanis a verseny elején látott agresszív stílusát vette elő, és körbeautózta a finnt.

Az élbolyban Webber és Button szórakoztatta egymást - és főleg a nagyérdeműt -, látványos adok-kapok alakult ki az ausztrál és a brit között. Vettel mindeközben senkitől sem zavartatva szép csendesen növelte előnyét.

Nelsinho Piquet ezen a versenyen is gondoskodott arról, hogy a lapátra tételével kapcsolatos pletykákat lassan kész tényként kezelhessük, a brazil eleve a mezőny végéről rajtolt, ám a vizes aszfalton csak nehezen boldogult, egy alkalommal a pálya melletti, féktávokat jelző táblákat is átrendezte.

Kubica már a középmezőnyben autózott, amikor kényszerű okokból ismét ki kellett hajtania szerelőihez, BMW-jének orrkúpja ugyanis meglehetősen kacskán állt.

Az élről Vettel a 37. körben tudta le mai utolsó bokszkiállását, és a harmadik helyen folytatta, de mivel az éppen vezető Webbernek, valamint Buttonnak is hátra volt még egy kiállása, ezért a német nyerő helyzetben volt. Főleg, miután a Red Bull Racing üdvöskéje még a pályán megelőzte Buttont.

A bokszkiállások második körének teljesítése után Vettel vezetett csapattársa, Webber előtt, a dobogó harmadik fokára pedig jó eséllyel pályázott Jenson Button.

Az éllovas trió mögött Sébastien Buemi (!) autózott a negyedik helyen, de a svájci ifjoncnak még egyszer meg kellett látogatnia szerelőit. A McLarennek egy kettős pontszerzés is kinézett, de a Force India is történelmi esemény előtt állt, hiszen Adrian Sutil stabilan a hetedik helyen körözött, vagyis az indiai alakulat a pontszerzés küszöbén állt.

Piquet a bokszutca bejáratában is megpörgette a Renault-t, amit a csapatfőnök Flavio Briatore enyhe, de semmiképpen sem sok jót ígérő fejcsóválással nyugtázott.

Nico Rosberg és a Williams húzott egy merészet, és jó 15 körrel a leintés előtt már az intermediate gumikat tették fel az autóra. A köztes esőgumik azonban nem jöttek be, a fiatal német néhány körrel később visszatért az esőgumikért, de ezzel a pontszerzés el is úszott számára.

Hamilton a hajrában többször is kicsúszott, így az ötödikről visszaesett a hetedik helyre. A Force India időközben elbúcsúzhatott a pontszerzéstől, mivel Sutil csúnyán összetörte a Mercedes motorral hajtott autót.

Az utolsó körökben a fentebb említetteket leszámítva nem történt jelentős változás, vagyis Sebastian Vettel mögött Mark Webber masírozott be a célba, azaz a Red Bull Racing megszerezte első futamgyőzelmét a Forma-1-ben, ami ráadásul rögtön kettős siker lett. Az energiaitalos istálló ötödik évét tölti a sorozatban.

Az idei első két futamot megnyerő Jenson Buttonnak a harmadik versenyen be kellett érnie a harmadik helyezéssel, de emiatt biztosan nem bánkódik a brit sem, hiszen ezzel megszilárdította vezető helyét a pilóták pontversenyében. Button csapattársa, Rubens Barrichello negyedikként hasított át a célvonalon, így a Brawn GP Kínában is szenzációs hétvégét zárt.

Az ötödik-hatodik pozíció is páros csomagban kelt el, a McLaren-Mercedes pilótái, Kovalainen-Hamilton sorrendben kaparintották meg ezeket az értékes helyezéseket. A maradék pontokon Timo Glock és Sébastien Buemi osztozott.

Fernando Alonso a második helyről rajtolhatott, de csak kilencedik lett. A spanyol mögött Kimi Räikkönen ért célba, de ez a mai nap csak tovább mélyítette a gödröt, amibe a Ferrari szekere idén beleragadt.

 

    Verseny 3. - Kínai GP  
    Helyszín: Sanghaj International Circuit, Kína  
    Időpont: 2009. április 19., vasárnap, 09:00- (CET)  
    Pályahossz: 5451 m  
    Időjárás: Esős (levegő: 19-20 fok, aszfalt: 18-24 fok)  
    Tavalyi első: L. Hamilton (McLaren) 1ó31:57.403      
    Név   Csapat G   Idő   Kiesés oka Kör  
1.   Sebastian Vettel GER Red Bull-Renault B   1ó57:43.485     56  
2.   Mark Webber AUS Red Bull-Renault B + 10.970     56  
3.   Jenson Button GBR Brawn GP-Mercedes B + 44.975     56  
4.   Rubens Barrichello BRA Brawn GP-Mercedes B + 1:03.704     56  
5.   Heikki Kovalainen FIN McLaren-Mercedes B + 1:05.102     56  
6.   Lewis Hamilton GBR McLaren-Mercedes B + 1:11.860     56  
7.   Timo Glock GER Toyota B + 1:14.476     56  
8.   Sebastien Buemi SWZ Toro Rosso-Ferrari B + 1:16.439     56  
9.   Fernando Alonso SPA Renault B + 1:24.309     56  
10.   Kimi Räikkönen FIN Ferrari B + 1:31.750     56  
11.   Sebastien Bourdais FRA Toro Rosso-Ferrari B + 1:34.156     56  
12.   Nick Heidfeld GER BMW-Sauber B + 1:35.834     56  
13.   Robert Kubica POL BMW-Sauber B + 1:46.853     56  
14.   Giancarlo Fisichella ITA Force India-Merc. B + 1 kör     55  
15.   Nico Rosberg GER Williams-Toyota B + 1 kör     55  
16.   Nelsinho Piquet BRA Renault B + 2 kör     54  
   
17.   Adrian Sutil GER Force India-Merc. B + 6 kör   kicsúszás 50  
18.   Kazuki Nakajima JAP Williams-Toyota B + 13 kör   műszaki 43  
19.   Felipe Massa BRA Ferrari B + 36 kör   műszaki 20  
20.   Jarno Trulli ITA Toyota B + 38 kör   ütközés 18  
    Leggyorsabb kör: R. Barrichello (Brawn GP), 2004. 1:52.592     42  
   
B = Bridgestone

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG