2009 : Hamilton volt a leggyorsabb a bahreini nyitóedzésen - Pénteki 1. szabadedzés - Brahreini GP |
Hamilton volt a leggyorsabb a bahreini nyitóedzésen - Pénteki 1. szabadedzés - Brahreini GP
2009.04.24. 11:36
Kína után Bahreinben is Lewis Hamilton érte el a legjobb köridőt a hétvége első szabadedzésén. A McLaren versenyzője ezúttal a két BMW-t előzte meg, de Nick Heidfeld és Robert Kubica már a szuperlágy gumikon villogott.
A McLaren-es Lewis Hamilton érte el a legjobb köridőt a Bahreini Nagydíj első eseményén, a péntek délelőtti szabadedzésen, miután a tréning derekán megfutott körére a riválisok még a hajrában sem tudtak válaszolni.
Az edzés az előrejelzéseknek megfelelően verőfényes napsütésben, 33 fokos levegőhőmérséklet mellett vette kezdetét, a pilóták azonban a szokásos instállációs körök megtételén kívül érdemi tevékenységgel még sokáig nem hívták fel magukra a figyelmet.
A csendet végül Sébastien Bourdais törte meg, akinek a 26. percben lett elege a várakozásból, és magára vállalva a homokos pálya letakarítását, 1:38.697 másodperces idejével iratkozott fel a tabellára.
Az aszfaltcsík mindazonáltal a következő percekben sem érte el tökéletes állapotát, amit a 2-es kanyarba túl vehemensen érkező Kimi Räikkönen a saját bőrén is megtapasztalhatott, kicsúszása után ugyanis csak centiméterek választották el a pályát övező betonfaltól.
A ferraris mindazonáltal nem zavartatta magát, és amint a helyes menetirányba fordult, máris nekikezdett újabb mért körének, melynek végén 1:36.055-tel a lista élére állt.
Nem Räikkönen volt az egyetlen, akinek a problémát okozott a pénteken szokás szerint nyers pálya, a mezőnyben ugyanis csak nagyítóval lehetne olyan pilótát találni, aki legalább egyszer ne vette volna szélesen a 10-es kanyart, melynek bukótere így kis túlzással már több tapadást biztosított, mint maga az aszfaltcsík.
A kisebb-nagyobb megingások mellett ugyanakkor a köridők is egyre javultak, a 40. perc tájékán Nico Rosberg személyében testesült meg az aktuális leggyorsabb versenyző, miután a német 1:34.363 másodperc alatt állította meg a stoppert.
A williams-es azonban nem sokáig élvezhette az időtabella 1. helyét, a javuló körülményeket kihasználva ugyanis a korábbi verziójú első szárnnyal futó Hamilton a 45. percben 1:33.647-et repesztve nemcsak átvette, de az edzés végéig meg is tartotta a vezető pozíciót.
Hozzá legközelebb a hajrában a szuperlágy gumikon próbálkozó BMW-sek zárkóztak fel, Nick Heidfeld és Robert Kubica azonban így is szűk 3 tizedmásodperccel maradt el a brit idejétől.
A tréning során a 10-es fordulón kívül a 8-as kanyar okozott még meleg pillanatokat többek között Fernando Alonso és Heikki Kovalainen számára, Sébasiten Bueminek pedig 8 perccel a leintés előtt a 6-os kanyar jelentette a végállomást, mely előtt ráfutott a rázókőre, motorja pedig egész egyszerűen leállt.
|
|
Pénteki 1. edzés |
4. - Bahreini GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Időpont: |
2009. április 24., péntek, 9:00-10:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5417 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 32-35 fok, aszfalt: 43-46 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Massa (Ferrari) |
1:32.233 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Webber (Williams), 2005. |
1:29.527 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:33.647 |
208.242 |
|
|
19 |
|
2. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:33.907 |
207.665 |
0.260 |
0.260 |
17 |
|
3. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:33.938 |
207.596 |
0.291 |
0.031 |
17 |
|
4. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:34.227 |
206.960 |
0.580 |
0.289 |
24 |
|
5. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:34.434 |
206.506 |
0.787 |
0.207 |
15 |
|
6. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:34.502 |
206.358 |
0.855 |
0.068 |
24 |
|
7. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:34.531 |
206.294 |
0.884 |
0.029 |
18 |
|
8. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:34.589 |
206.168 |
0.942 |
0.058 |
17 |
|
9. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:34.827 |
205.650 |
1.180 |
0.238 |
21 |
|
10. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:34.827 |
205.650 |
1.180 |
0.000 |
19 |
|
11. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:34.880 |
205.535 |
1.233 |
0.053 |
24 |
|
12. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:34.938 |
205.410 |
1.291 |
0.058 |
21 |
|
13. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:34.974 |
205.332 |
1.327 |
0.036 |
21 |
|
14. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:35.021 |
205.230 |
1.374 |
0.047 |
18 |
|
15. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:35.036 |
205.198 |
1.389 |
0.015 |
22 |
|
16. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:35.042 |
205.185 |
1.395 |
0.006 |
16 |
|
17. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:35.333 |
204.559 |
1.686 |
0.291 |
20 |
|
18. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:35.348 |
204.527 |
1.701 |
0.015 |
24 |
|
19. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:35.353 |
204.516 |
1.706 |
0.005 |
22 |
|
20. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:35.369 |
204.482 |
1.722 |
0.016 |
15 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0063 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:33.647 |
- (1.722) - |
1:35.369 |
 |
|
 |
|
|
|
|