2009 : Rosberg Alonsót megelőzve állt az élre Bahreinben - Pénteki 2. szabadedzés - Bahreini GP |
Rosberg Alonsót megelőzve állt az élre Bahreinben - Pénteki 2. szabadedzés - Bahreini GP
2009.04.24. 19:39
A szabadedzések idei sztárja, Nico Rosberg vette át a vezetést a Bahreini Nagydíj második tréningjén, míg a 2. helyre a sokáig leghátul tanyázó Fernando Alonso zárkózott fel. A BMW és a Ferrari a sereghajtók között vergődött az egyébként igen szoros mezőnyben.
Hetedik idei szabadedzését nyerte meg péntek délután Nico Rosberg Bahreinben, ahol olyan szoros volt a csapatok küzdelme, hogy a leglassabb Nick Heidfeld is csak 1.451 másodperccel kapott ki a Williams versenyzőjétől.
Rosberg 1:33.339-es etalonja több mint három tizeddel múlta felül Lewis Hamilton délelőtti legjobbját, és közel két tizeddel a 2. helyet megkaparintó Fernando Alonso eredményét.
A Kína óta dupla diffúzorral versenyző Renault ászát Jarno Trulli Toyotája követte a tabellán, aki az edzés első mért körét teljesítette a perzselően forró, 50 fok körüli aszfalton. Az olasz, akárcsak a mezőny nagy része, a közepes gumikeveréken kezdte a gyakorlást, az egyetlen kivétel a szuperlágy abroncsokat már délelőtt kipróbáló BMW volt.
Robert Kubica azonban ezeken is csak néhány pillanatig tudott az élen maradni, előbb Jenson Button, majd Giancarlo Fisichella taszította le onnan a Bahreinben aerodinamikai frissítőcsomaggal érkező Force India volánjánál.
A BMW után a Toyota szerelte fel először a szuperlágy gumikat, melyeken Trulli második etapjában 1:33.616-os időt repesztett a 38. percben. Az olasz ezzel közel fél órán át az élen maradt, amikor is Rosberg megfutotta az edzés legjobb körét a zöld csíkos abroncsokon.
Ekkor, vagyis nagyjából 20 perccel a leintés előtt próbálta ki a szuperlágy gumikat Fernando Alonso, aki addig az utolsó helyen tanyázott, de ekkor kapásból a 4. pozícióba ugrott, a hajrában pedig további két helyett javított az egyre jobb formába lendülő Renault-val.
Trulli megtartotta a képzeletbeli dobogó legalsó fokát, megelőzve a Sanghajban kettős győzelmet arató Red Bull párosát. Sebastian Vettel a 4. helyen végzett 0.322 másodperces hátránnyal, de valós tempójára nem derülhetett fény, mert a leintés előtti utolsó gyors körében besokallt az utolsó kanyarban.
A német mögött, akárcsak a kínai dobogón, Mark Webber és a világbajnoki éllovas Jenson Button végzett. Rubens Barrichello 9. lett, miután a két Brawn GP közé beférkőzött a toyotás Timo Glock, valamint a Force India javuló tempóját szuperlágy gumikon is nyomatékosító Adrian Sutil.
A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton ezúttal nem tudott bekerülni a legjobb tíz közé, de így is elégedettebb lehet, mint a többi tavalyi élmenő. A másik McLarent vezető Heikki Kovalainen az utolsó előtti pozícióban ragadt, miközben a Ferrari a 16-18., a BMW pedig a 17-20. helyeket könyvelhette el.
A délelőtt sok gondot okozó 10-es kanyar féktávja ismét sok csúszkálást hozott, a legrosszabbul Nelson Piquet járt itt, aki megpördült a Renault-val. Az utolsó fordulót Vettel mellett Glock és Hamilton is elrontotta, az eleinte hektikusan vezető brit közvetlenül ezután a 8-as kanyarban is hibázott.
Műszaki hibát azonban a pokoli, 36-37 fokos hőség ellenére nem hozott a második bahreini szabadedzés.
|
|
Pénteki 2. edzés |
4. - Bahreini GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Időpont: |
2009. április 24., péntek, 13:00-14:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5417 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 36-37 fok, aszfalt: 47-52 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Massa (Ferrari) |
1:31.420 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Webber (Williams), 2005. |
1:29.527 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:33.339 |
208.929 |
|
|
36 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:33.530 |
208.502 |
0.191 |
0.191 |
25 |
|
3. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:33.616 |
208.311 |
0.277 |
0.086 |
37 |
|
4. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:33.661 |
208.210 |
0.322 |
0.045 |
29 |
|
5. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:33.676 |
208.177 |
0.337 |
0.015 |
32 |
|
6. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:33.694 |
208.137 |
0.355 |
0.018 |
35 |
|
7. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:33.763 |
207.984 |
0.424 |
0.069 |
30 |
|
8. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:33.764 |
207.982 |
0.425 |
0.001 |
37 |
|
9. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:33.885 |
207.714 |
0.546 |
0.121 |
30 |
|
10. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:33.899 |
207.683 |
0.560 |
0.014 |
36 |
|
11. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:33.994 |
207.473 |
0.655 |
0.095 |
30 |
|
12. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:34.025 |
207.404 |
0.686 |
0.031 |
23 |
|
13. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:34.127 |
207.180 |
0.788 |
0.102 |
37 |
|
14. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:34.366 |
206.655 |
1.027 |
0.239 |
26 |
|
15. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:34.411 |
206.556 |
1.072 |
0.045 |
29 |
|
16. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:34.564 |
206.222 |
1.225 |
0.153 |
34 |
|
17. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:34.605 |
206.133 |
1.266 |
0.041 |
31 |
|
18. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:34.670 |
205.991 |
1.331 |
0.065 |
28 |
|
19. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:34.764 |
205.787 |
1.425 |
0.094 |
35 |
|
20. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:34.790 |
205.731 |
1.451 |
0.026 |
33 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0053 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:33.339 |
- (1.451) - |
1:34.790 |
 |
|
 |
|
|
|
|