2009 : Glock Massát előzte meg a bahreni időmérő előtt - Szombati szabadedzés - Bahreini GP |
Glock Massát előzte meg a bahreni időmérő előtt - Szombati szabadedzés - Bahreini GP
2009.04.25. 12:05
Timo Glock érte el a legjobb köridőt a Bahreini Nagydíj utolsó szabadedzésén, de rögtön utána műszaki hiba miatt megállt alatta a Toyota. A 2. helyre Felipe Massa zárkózott fel a Ferrarival, mely látszólag jobb tempót diktált, mint pénteken.
Timo Glock volt a leggyorsabb a Bahreini GP szombati szabadedzésén, mégsem készülhet optimistán az időmérőre, mivel legjobb köre után megállt a Toyotája - valószínűleg elektronikai hiba miatt.
Az idén műszaki gondok miatt már két rajtrács-büntetést elkönyvelő német 0.123 másodperccel előzte meg a ferraris Felipe Massát, aki a keményebb gumikon a leggyorsabb volt az ismét perzselően forró, 47-50 fokos aszfalton.
A Brawn GP és a Red Bull versenyzői ezúttal nem kerültek a mezőny első felébe, de eddigi formájuk alapján valószínűleg nem is törték magukat ezért. A küzdelem az előző edzésénél is szorosabban alakult, a leggyorsabbat csupán 1.357 másodperc választotta el a leglassabbtól, leszámítva Sébastien Bourdais-t, aki a tréning zömét műszaki hiba miatt a garázsban töltötte.
Az első tíz percben szokás szerint csak installációs köröket teljesítettek a versenyzők, Heikki Kovalainen azonban ezt sem, mivel a boxutcában motorhibát jelzett egy szenzor friss V8-asában. Fél óra múlva azonban a finn is elkezdhette a gyakorlást.
Az első mért kört Massa könyvelte el, de a másik Ferrarit vezető Kimi Räikkönen hamarosan átvette tőle a vezetést. A 20. percben pedig Glock állt az élre 1:34.115-ös körével, majd Lewis Hamilton is pályára gördült. A világbajnok első nekifutásra egy ezreddel lemaradt a némettől, de egyenletes tempót diktált, és hétkörös etapja végén 1:33.999-cel az élre ugrott.
Hamilton ezután feltetette a szuperlágy gumikat McLarenjére, melyeken 1:32.975-re javította az etalont, és a második körében sem veszített sokat az abroncsok tapadásából (1:33.019). Az angol mögé meglepetésre a két Ferrari zárkózott fel, ráadásul a közepes keveréken, melyeken Massa csak 0.624 másodperccel volt lassabb egy szintén kétkörös etapon.
A hajrában a többiek is elővették a zöld csíkos gumikat, de Hamiltonnál csak hárman tudtak jobb köridőt autózni: Glock, Massa és a péntek leggyorsabbja, a williams-es Nico Rosberg. Räikkönen az 5. lett, megelőzve a Renault dupla diffúzorával gyorsuló Nelson Piquet-t, valamint Robert Kubicát.
A 8. helyen Kazuki Nakajima végzett, aki azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy Malajzia után ismét lerepült egy kerékfedél Williams-éről. Nagyobb izgalmakat azonban nem tartogatott az edzés, ezúttal a pénteken hírhedté vált 10-es kanyarban is csak hárman - Timo Glock, Nick Heidfeld és Giancarlo Fisichella - követtek el szemmel látható hibát.
|
|
Szombati edzés |
4. - Bahreini GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Időpont: |
2009. április 25., szombat, 10:00-11:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5417 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 35-38 fok, aszfalt: 47-50 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
N. Rosberg (Williams) |
1:32.521 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Webber (Williams), 2005. |
1:29.527 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:32.605 |
210.585 |
|
|
16 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:32.728 |
210.305 |
0.123 |
0.123 |
20 |
|
3. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:32.906 |
209.902 |
0.301 |
0.178 |
18 |
|
4. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:32.975 |
209.747 |
0.370 |
0.069 |
16 |
|
5. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:32.986 |
209.722 |
0.381 |
0.011 |
18 |
|
6. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:33.176 |
209.294 |
0.571 |
0.190 |
19 |
|
7. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:33.195 |
209.252 |
0.590 |
0.019 |
13 |
|
8. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:33.302 |
209.012 |
0.697 |
0.107 |
17 |
|
9. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:33.397 |
208.799 |
0.792 |
0.095 |
19 |
|
10. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:33.415 |
208.759 |
0.810 |
0.018 |
14 |
|
11. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:33.443 |
208.696 |
0.838 |
0.028 |
16 |
|
12. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:33.478 |
208.618 |
0.873 |
0.035 |
12 |
|
13. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:33.482 |
208.609 |
0.877 |
0.004 |
13 |
|
14. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:33.534 |
208.493 |
0.929 |
0.052 |
17 |
|
15. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:33.586 |
208.377 |
0.981 |
0.052 |
17 |
|
16. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:33.686 |
208.155 |
1.081 |
0.100 |
17 |
|
17. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:33.720 |
208.079 |
1.115 |
0.034 |
15 |
|
18. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:33.726 |
208.066 |
1.121 |
0.006 |
14 |
|
19. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:33.962 |
207.543 |
1.357 |
0.236 |
15 |
|
20. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:34.990 |
205.297 |
2.385 |
1.028 |
7 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0088 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:32.605 |
- (2.385) - |
1:34.990 |
 |
|
 |
|
|
|
|