| 2009 : Button és Trulli kezdtek az élen Barcelonában - Pénteki 1. szabadedzés - Spanyol GP |
Button és Trulli kezdtek az élen Barcelonában - Pénteki 1. szabadedzés - Spanyol GP
2009.05.08. 16:52
A világbajnokság éllovasa, Jenson Button volt a leggyorsabb a Spanyol Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén, de az első négy helyezett közül csak Jarno Trulli érte el a keményebb gumikon a legjobb időeredményét. A frissített BMW is az élmezőnybe került.
Jenson Button kezdte az élen a Spanyol Nagydíj hétvégéjét, amikor a péntek délelőtti szabadedzés hajrájában a lágyabb keverékű gumikat bevetve mindenkit megelőzött.
A világbajnokság éllovasa egy 1:21.799-es körrel szerezte meg a vezetést, amely még 2.8 másodperccel lassabb Rubens Barrichello előszezoni legjobbjánál. Az első négy helyezett közül csak a 2. Jarno Trulli érte el a keményebb gumikon az időeredményét, a Toyota ugyanis a többiekkel ellentétben nem az edzés végén, hanem rögtön az elején használta a lágyabb keveréket.
Mivel a Circuit de Catalunya az egyik legkedveltebb tesztpálya, a bemelegítő körök után sokáig csend honolt a környékén, amíg a csapatok szokás szerint arra vártak, hogy társaik takarítsák le helyettük az aszfaltot. Végül elsőként, fél óra elteltével, Timo Glock és Sébastian Bourdais tettek meg mért köröket, majd Trulli állt az élre 1:24.475-ös körével.
Őt hamarosan a másik Toyotát vezető Glock váltotta a lista tetején, mielőtt Felipe Massa is kihajtott a pályára a jelentősen frissített Ferrarival, és meggyőző tempót diktálva, a 47. percben megkaparintotta a vezetést egy 1:22.855-ös körrel.
Massa később hosszú ideig a garázsban vesztegelt, mert autójának első kerékfedői kicsit hozzáértek a szelepekhez. A szerelők hamar orvosolták ugyan a hibát, a brazil mégis csak az edzés végén tért vissza a pályára, és akkor is a keményebb keveréken, mert a Ferrari meg akart spórolni számára egy garnitúra gumit.
Button először az 57. percben bizonyult a leggyorsabbnak, ekkor még 1:22.626-os eredménnyel. Őt húsz perccel később Trulli szorította hátrébb, egymás után kétszer is javítva saját köridején.
A Brawn GP versenyzője azonban az edzés legvégén 1:22 alá szorította a lécet, miközben Kubica az új, feltűnően lapos orrú BMW-vek előreugrott a 17. helyről a 3-adikre. Heidfeld is csatlakozott hozzá, pedig előtte sok időt vesztett, mivel gondjai támadtak a fékekkel.
A BMW-k mögött a Williams-ek zárták az edzést, amely a 4. helytől hátrafelé rendkívül szoros küzdelmet hozott: Heidfeldet mindössze 9 tizedmásodperc választotta el az utolsó helyezett Adrian Sutiltól.
Heikki Kovalainen csak 19. lett, mert McLarenje a boxban, vélhetően váltóhiba miatt, megállt, többen pedig a pályán jártak pórul. Az alulkormányzottságra panaszkodó Sebastian Vettel a 4-es kanyarban csúszott ki a kavicságyba az 55. percben, akárcsak Glock néhány perccel később, míg Mark Webber kétszer is összeakadt Giancarlo Fisichellával. A második alkalommal, 2 perccel a tréning leintése előtt kívülről előzte meg őt a 13-as kanyarban, de rögtön ezután lesodródott a kavicságyba.
|
|
Pénteki 1. edzés |
5. - Spanyol GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2009. május 8., péntek, 10:00-11:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4655 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 19-22 fok, aszfalt: 23-35 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Räikkönen (Ferrari) |
1:20.649 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1. |
1:13.471 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:21.799 |
204.868 |
|
|
21 |
|
2. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:22.154 |
203.983 |
0.355 |
0.355 |
30 |
|
3. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:22.221 |
203.817 |
0.422 |
0.067 |
24 |
|
4. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:22.658 |
202.739 |
0.859 |
0.437 |
14 |
|
5. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:22.659 |
202.737 |
0.860 |
0.001 |
24 |
|
6. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:22.667 |
202.717 |
0.868 |
0.008 |
26 |
|
7. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:22.753 |
202.506 |
0.954 |
0.086 |
24 |
|
8. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:22.828 |
202.323 |
1.029 |
0.075 |
29 |
|
9. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:22.855 |
202.257 |
1.056 |
0.027 |
15 |
|
10. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:22.859 |
202.247 |
1.060 |
0.004 |
24 |
|
11. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:22.873 |
202.213 |
1.074 |
0.014 |
20 |
|
12. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:22.934 |
202.064 |
1.135 |
0.061 |
25 |
|
13. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:22.959 |
202.003 |
1.160 |
0.025 |
24 |
|
14. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:23.077 |
201.716 |
1.278 |
0.118 |
21 |
|
15. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:23.088 |
201.690 |
1.289 |
0.011 |
30 |
|
16. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:23.089 |
201.687 |
1.290 |
0.001 |
25 |
|
17. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:23.157 |
201.522 |
1.358 |
0.068 |
18 |
|
18. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:23.185 |
201.455 |
1.386 |
0.028 |
31 |
|
19. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:23.522 |
200.642 |
1.723 |
0.337 |
17 |
|
20. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:23.536 |
200.608 |
1.737 |
0.014 |
19 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0064 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:21.799 |
- (1.737) - |
1:23.536 |
 |
|
 |
|
|
|
| |