| 2009 : Rosberg az élre állt, majd leparkolt Barcelonában - Pénteki 2. szabadedzés - Spanyol GP |
Rosberg az élre állt, majd leparkolt Barcelonában - Pénteki 2. szabadedzés - Spanyol GP
2009.05.08. 16:53
Az idei edzéskirály, Nico Rosberg szerezte meg a vezetést a Spanyol Nagydíj péntek délutáni tréningjén, de a leintés előtt megállt az autója. Kazuki Nakajima 2. helyezésével a Williams uralta a terepet, maga mögé utasítva Fernando Alonso Renault-ját.
Nico Rosberg senkit nem lepett meg, amikor a Spanyol Nagydíj péntekjének délutánján átvette a vezetést Jenson Buttontól, hiszen a Williams idén rendszeresen vitézkedik a szabadedzéseken.
Rosberg már a délelőttivel ellentétben mozgalmas tréning vége előtt 20 perccel az élre állt, majd negyedórával később még tovább, 1:21.588-ra faragta le a köridejét. A napja azonban azzal végződött, hogy vissza kellett sétálnia a boxba, az autója ugyanis a gumik melegítése közben egyszerűen megállt, ezért kénytelen volt lehúzódni vele a pálya szélére a 14-es kanyarnál. Csapattársa, Kazuki Nakajima mindenesetre gondoskodott róla, hogy a Williams teljes egészében elfoglalja a képzeletbeli első rajtsort.
A péntekhez képest meglepően zsúfolt lelátók előtt ezúttal hamar akcióba lendültek a csapatok. Robert Kubica után Jarno Trulli, majd Rubens Barrichello és Jenson Button szerezték meg az 1. helyet, de a 20. percben Nelsinho Piquet volt az, aki a Renault-val először szorította 1:23 alá a köridőt.
Nakajima hamarosan őt is hátrébb tolta a listán két, egymás után futott gyors körrel, s noha Sebastian Vettel egy pillanatra megelőzte őt, a japán versenyző a 40. percben visszavette tőle a helyét egy 1:21.805-ös körrel - immár a lágyabb gumikon. Egészen addig az élen is maradt, amíg Rosberg végleg magához nem ragadta a kezdeményezést.
A délelőttihez képest lényegesen melegebb aszfalton a csapatok szokatlanul sokféleképpen taktikáztak a gumikkal, szinte végig voltak a pályán versenyzők a lágyabb és a keményebb keverékkel is. Ráadásul heten nem javítottak az első szabadedzésen elért köridejükön - köztük a BMW-k és a Toyoták sem. Trulli és Timo Glock az utolsó helyeken végeztek.
Habár az autókon elvégzett átfogó frissítések miatt a mait szinte mindenki tesztnapnak fogta fel, ezért a megszokottnál is nehezebb volt következtetni az erőviszonyokra a sorrend alapján, eddig úgy tűnik, a Ferrari, a McLaren és a BMW sem lépett jelentősen előre.
Annak ellenére, hogy a tesztekről jól ismert Circuit de Catalunya általában nem sok meglepetést tartogat a csapatoknak, most feltűnően gyakoriak voltak a pályaelhagyások. Glock a 25. percben a 13-as kanyarnál sodródott le a bukótérbe, míg Nick Heidfeld 20 perccel később a 2-es kanyar kavicságyán pattogott át a BMW-vel.
Az 50. percben Piquet megcsúszott a Campsában, és a bal hátsó kerekével a gumifalnak is koccant, de a sportbírók rövid tűnődés után visszatolták a Renault-ját a pályára. Így folytatni tudta a körözést, útközben tucatnyi kavicsot potyogtatva el az aszfalton. Közvetlenül az edzés leintése előtt aztán Glock és Lewis Hamilton is eltöltöttek néhány kínos másodpercet a bukóterekben.
Adrian Sutil a Force India üzemanyagtartályával kapcsolatos probléma miatt be sem öltözött az overalljába, és egyetlen kört sem tett meg. Sébastien Buemi Toro Rossójának hátsó fékjéből pedig az 5. percben, a boxkijárathoz közel lángnyelvek csaptak ki, de valahogy sikerült visszaevickélnie vele a garázsba, hogy aztán az előkelő 9. helyen zárja az edzésnapot.
|
|
Pénteki 2. edzés |
5. - Spanyol GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2009. május 8., péntek, 14:00-15:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4655 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 24-25 fok, aszfalt: 36-43 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Räikkönen (Ferrari) |
1:21.935 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1. |
1:13.471 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:21.588 |
205.398 |
|
|
43 |
|
2. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:21.740 |
205.016 |
0.152 |
0.152 |
40 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:21.781 |
204.913 |
0.193 |
0.041 |
36 |
|
4. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:21.843 |
204.758 |
0.255 |
0.062 |
39 |
|
5. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:22.027 |
204.299 |
0.439 |
0.184 |
37 |
|
6. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:22.052 |
204.236 |
0.464 |
0.025 |
35 |
|
7. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:22.082 |
204.162 |
0.494 |
0.030 |
45 |
|
8. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:22.349 |
203.500 |
0.761 |
0.267 |
26 |
|
9. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:22.571 |
202.953 |
0.983 |
0.222 |
17 |
|
10. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:22.599 |
202.884 |
1.011 |
0.028 |
40 |
|
11. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:22.615 |
202.845 |
1.027 |
0.016 |
30 |
|
12. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:22.670 |
202.710 |
1.082 |
0.055 |
32 |
|
13. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:22.809 |
202.369 |
1.221 |
0.139 |
31 |
|
14. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:22.876 |
202.206 |
1.288 |
0.067 |
29 |
|
15. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:22.878 |
202.201 |
1.290 |
0.002 |
35 |
|
16. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:22.948 |
202.030 |
1.360 |
0.070 |
40 |
|
17. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:23.173 |
201.484 |
1.585 |
0.225 |
39 |
|
18. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:23.360 |
201.032 |
1.772 |
0.187 |
46 |
|
19. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:23.623 |
200.399 |
2.035 |
0.263 |
47 |
|
20. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
|
- |
|
|
0 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0075 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:21.588 |
- (2.035) - |
1:23.623 |
 |
|
 |
|
|
|
| |