| 2009 : A Ferrari uralta az edzést az időmérő előtt |
A Ferrari uralta az edzést az időmérő előtt
2009.05.09. 18:41
A továbbfejlesztett Ferrari nem csak egy körben, hanem a hosszú etapokon is gyorsnak bizonyult a Spanyol Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén, amelyen Felipe Massa és Kimi Räikkönen fél másodperces előnnyel a Brawn GP párosát utasították maguk mögé.
Meglepetésre a továbbfejlesztett Ferrarik uralták a Spanyol Nagydíj szombat délelőtti szabadedzését, amelyen a csapatok befejezték a felkészülést az időmérőre. A maranellói istálló autói ezúttal mindkét típusú gumin, a rövid és hosszú etapokon is gyorsak voltak.
Felipe Massa már a 23. percben megszerezte a vezetést, akkor még a kemény keverékű Bridgestone-okkal, és csak a korán a lágy gumikra váltó Timo Glock tudta hátrébb szorítani őt egy időre, mielőtt a hajrában, amikor már mindenki a lágyakon próbálkozott, ismét az élre repítette Ferrariját. Ráadásul egyvégtében három mért kört tett meg, és a pálya mindhárom szektorában ő ért el a legjobb részidőt is.
Csapattársa, Kimi Räikkönen szintén tartotta vele a lépést, s csupán 82 ezredmásodperccel maradt le tőle, a képzeletbeli második rajtsort elfoglaló Brawn GP-k hátránya azonban már közel fél másodperc volt. Igaz, még ilyenkor sem minden csapat küldi pályára egyforma üzemanyagszinttel az autóit.
Az edzés elején, a 11. percben Glock tette meg a első mért kört 1:25.987 alatt, majd 6 perccel később Robert Kubica 1:23.741-re javította a köridejét. Őt Fernando Alonso váltotta az élen, mielőtt Massa is kiment a pályára, és az első körével mindjárt az élen kezdte a gyakorlást, hogy aztán egy hosszabb etap során fokozatosan egyre lejjebb szorítsa a lécet.
Nick Heidfeld számára már a 31. percben véget ért az edzés, amikor egy szokatlan helyen, a 12-es kanyarban kisodródott, és a kavicságyon átszánkázva a gumifalnak csapta BMW-jét, amelynek ettől eltört a bal első futóműve. Rajta kívül csak Giancarlo Fisichella mutatott be egy megpördülést 5 perccel korábban, de ő vissza tudott térni a pályára.
Nelsinho Piquet Renault-ján valamilyen probléma adódott a hátsó vezetőszárnnyal, ezt azonban a szerelők szemlátomást orvosolni tudták.
|
|
Szombati edzés |
5. - Spanyol GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2009. május 9., szombat, 11:00-12:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4655 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 19-22 fok, aszfalt: 27-32 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
N. Heidfeld (BMW) |
1:21.269 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1. |
1:13.471 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:20.553 |
208.037 |
|
|
18 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:20.635 |
207.825 |
0.082 |
0.082 |
22 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:21.050 |
206.761 |
0.497 |
0.415 |
19 |
|
4. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:21.163 |
206.473 |
0.610 |
0.113 |
17 |
|
5. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:21.239 |
206.280 |
0.686 |
0.076 |
21 |
|
6. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:21.256 |
206.237 |
0.703 |
0.017 |
23 |
|
7. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:21.346 |
206.009 |
0.793 |
0.090 |
16 |
|
8. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:21.377 |
205.930 |
0.824 |
0.031 |
26 |
|
9. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:21.424 |
205.812 |
0.871 |
0.047 |
19 |
|
10. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:21.499 |
205.622 |
0.946 |
0.075 |
17 |
|
11. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:21.519 |
205.572 |
0.966 |
0.020 |
15 |
|
12. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:21.594 |
205.383 |
1.041 |
0.075 |
20 |
|
13. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:21.629 |
205.295 |
1.076 |
0.035 |
19 |
|
14. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:21.649 |
205.244 |
1.096 |
0.020 |
19 |
|
15. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:21.685 |
205.154 |
1.132 |
0.036 |
18 |
|
16. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:21.689 |
205.144 |
1.136 |
0.004 |
18 |
|
17. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:21.909 |
204.593 |
1.356 |
0.220 |
19 |
|
18. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:22.043 |
204.259 |
1.490 |
0.134 |
19 |
|
19. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:22.232 |
203.789 |
1.679 |
0.189 |
19 |
|
20. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:23.457 |
200.798 |
2.904 |
1.225 |
8 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0107 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:20.553 |
- (2.904) - |
1:23.457 |
 |
|
 |
|
|
|
| |