| Hírek : Május 19-én lesz a Ferrari bírósági meghallgatása |
Május 19-én lesz a Ferrari bírósági meghallgatása
2009.05.16. 10:20
Pénteken Londonban tárgyalt a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley a Forma-1-es csapatokkal a jövő évre tervezett költségvetési plafonról, amely egyáltalán nem nyerte el az istállók tetszését. A megbeszélés alatt derült ki, hogy a Ferrari jogi lépéseket kezdeményezett az FIA ellen, és az első bírósági meghallgatás május 19-én lesz.
A csapatok amiatt tiltakoznak, hogy a szövetség maximalizált költségvetésről szóló tervezete kétféle szabályrendszert teremt a Forma-1-ben, amit elfogadhatatlannak tartanak, és emiatt már a Toyota, a Red Bull, a BMW, a Renault és a Ferrari is jelezte, 2009 végén kiszáll a sorozatból, ha nem változtatnak az előírásokon.
Mosley rendkívüli találkozóra hívta az alakulatokat, pénteken Londonban azonban nem született egyezség, viszont kiderült, hogy a Ferrari francia bírósághoz fordult, hogy megpróbálja blokkolni az április végén elfogadott 2010-es szabályok bevezetését. Az első bírósági meghallgatásra május 19-én, vagyis jövő kedden kerül sor. A Ferrari azon az állásponton van, hogy az FIA semmibe vette azt, hogy a maranellóiak technikai vétójoggal rendelkeznek. A vétójoguk egyébként annyit jelent, hogy megakadályozhatják a tervezett szabályváltozások bevezetését.
Az olasz márka jogi képviselője, Emmanuel Gaillard az AFP-nek azt nyilatkozta, hogy nem volt más választásuk, mint a jogi lépés megtétele, írja az f1-live.com.
A londoni tárgyalás után a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali, aki egyébként az édesapja halála miatt távolmaradó Luca di Montezemolót helyettesítette, azt mondta, hogy a maranellóiak mindent megtesznek annak érdekében, hogy megtartsák a Forma-1-et olyannak, amilyen az eddig volt.
"Számunkra ez nagyon fontos, ez az életünk. Harcolni akarunk annak érdekében, hogy ott legyünk a bajnokságban a megfelelő módon"- idézte az autosport.com az olaszt, aki a következőt mondta a jogi eljárásról. "Ha megnézik, hogy milyen következtetésre jutott a Ferrari igazgatótanácsa, egyértelműen kiderül, hogy a testület felhatalmazta az elnököt arra, hogy védje meg a Ferrari jogait."
Domenicali arról ugyanakkor már nem volt hajlandó beszélni, hogy a maranellói gyárnak mióta is van meg pontosan a vétójoga, míg Mosley azt állította, hogy az olasz csapat ezen joga már nincs is érvényben.
"Először is azt fogjuk mondani, hogy ez már nem él, és ha meg akartak volna vétózni valamit, amivel nem értettek egyet, akkor azt március 18-án az FIA ülésén meg kellett volna tenniük, mert ők is ott voltak. Ehelyett azonban csak ott ültek"- mondta Mosley, aki arra az ülésre gondolt, amikor a szövetség először döntött a költségvetési plafon bevezetéséről. "Egyébként ez lesz a mi vitapontunk, hogy kisétáltak abból a megállapodásból nem is olyan régen."
A Toyota F1-es csapatának elnöke, John Howett, aki egyébként a FOTA (Forma-1-es csapatok érdekvédelmi szövetsége) alelnöke is egyben, támogatásáról biztosította a Ferrarit.
| |