2009 : Barrichello Massát előzte meg a monacói nyitóedzésen - Pénteki 1. szabadedzés - monacói GP |
Barrichello Massát előzte meg a monacói nyitóedzésen - Pénteki 1. szabadedzés - monacói GP
2009.05.21. 12:32
Rubens Barrichello érte el a legjobb köridőt a Monacói Nagydíj első szabadedzésén, miközben a Brawn GP fő riválisa, a Red Bull műszaki hibákkal küszködött. A régi nagycsapatok is villantottak: a brazil veteránt a két Ferrari és a két McLaren követte a tabellán.
A barcelonai győzelem elvesztése után Rubens Barrichello a tabella élén indította a Monacói Nagydíj hétvégéjét, mely tradicionálisan csütörtök délelőtt vette kezdetét.
A Brawn GP versenyzője 0.310 másodperccel előzte meg Felipe Massa Ferrariját, de jól szerepelt a másik hagyományos élcsapat, a McLaren is: a tavalyi győztes Lewis Hamilton a harmadik legjobb köridőt könyvelhette el.
A verőfényes napsütésben rendezett edéz első mért körét Sébastien Buemi 1:25.201 alatt teljesítette, de a Toro Rosso újonca hétkörös etapja végére 1:21.090-re szorította le az etalont. Ekkor azonban már a pályán volt a tavalyi pole pozíciót elhódító Massa, aki belépő gyanánt lekaszálta az Uszoda-sikán rázókövére erősített bóját.
Miután elhárította a lassító tényezőt, a brazil 1:20.665-tel átvette a vezetést, és a következő percekben egymást váltogatta az élen a toyotás Timo Glockkal. Végül Hamilton rontotta el a játékukat, amikor a 42. percben az élre állt, majd pedig a második körében 1:17.578-as körével beférkőzött az 1:18-as szint alá.
A világbajnok mögé 0.609 másodperces hátránnyal Nico Rosberg zárkózott fel, majd hosszú csönd következett a pályán. Félidőben csak Sébastien Bourdais körözött magányosan, amiben az is közrejátszhatott, hogy Sebastian Vettel autója elkezdett füstfelhőt - és feltehetően olajat - eregetni.
Miután a német visszatért a boxba, a másik Red Bullt vezető Mark Webber vibrációra panaszkodott az autó hátulján, ezért ő is kénytelen volt félbehagyni a gyakorlást.
Fél órával a leintés Jarno Trulli kivételével a teljes megmaradt mezőny a pályára özönlött, de a forgalom dacára Barrichello talált helyet, hogy fusson két gyors kört. 1:17.189-es időeredményéhez Massa került a legközelebb, miközben Heikki Kovalainen a Ste. Dévote kanyar bukóterében tett kirándulást.
Negyedórával a leintés előtt ismét teljes csend honolt Monte Carlo utcáin, majd a hajrában újra nagyüzem volt a pályán, de a sűrű forgalomban kevesen tudtak faragni idejükből. A kivételek egyike volt ;a 4. helyre felugró Kovalainen, aki ekkor már a szuperlágy gumikon autózott, de két mért körében is feltartották. Barrichello javítási kísérlete pedig kicsúszással zárult az első kanyarban.
A 4. helyen Kimi Räikkönen végzett, így a McLarenek mellett a két Ferrari is bekerült a legjobb ötbe. Mögöttük a két Williams végzett, de Kazuki Nakajima és Nico Rosberg már nem tudtak 1:17-est kört autózni. A világbajnoki éllovas Jenson Button 8. lett, megelőzve a kétszeres monacói győztes Fernando Alonsót.
A Toyoták Barcelonához hasonlóan rosszul indították a hétvégét, és a tabella legalján végeztek. A BMW Sauberek sem szerepeltek jobban, ráadásul Robert Kubica szerint az F1.09 tapadása és féktávon tanúsított stabilitása is sok kívánnivalót hagyott maga után.
|
|
Pénteki 1. edzés |
6. - Monacó-i GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Monte Carlo, Monaco |
|
|
|
Időpont: |
2009. május 21., csütörtök, 10:00-11:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
3340 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 23-24 fok, aszfalt: 28-39 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Räikkönen (Ferrari) |
1:15.948 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J. Trulli (Renault), 2004. |
1:13.985 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:17.189 |
155.773 |
|
|
26 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:17.499 |
155.150 |
0.310 |
0.310 |
31 |
|
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:17.578 |
154.992 |
0.389 |
0.079 |
26 |
|
4. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:17.686 |
154.777 |
0.497 |
0.108 |
30 |
|
5. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:17.839 |
154.473 |
0.650 |
0.153 |
30 |
|
6. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:18.000 |
154.154 |
0.811 |
0.161 |
29 |
|
7. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:18.024 |
154.106 |
0.835 |
0.024 |
27 |
|
8. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:18.080 |
153.996 |
0.891 |
0.056 |
28 |
|
9. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:18.283 |
153.597 |
1.094 |
0.203 |
31 |
|
10. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:18.348 |
153.469 |
1.159 |
0.065 |
22 |
|
11. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:18.695 |
152.792 |
1.506 |
0.347 |
37 |
|
12. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:19.204 |
151.811 |
2.015 |
0.509 |
36 |
|
13. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:19.233 |
151.755 |
2.044 |
0.029 |
16 |
|
14. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:19.255 |
151.713 |
2.066 |
0.022 |
31 |
|
15. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:19.534 |
151.181 |
2.345 |
0.279 |
28 |
|
16. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:19.560 |
151.131 |
2.371 |
0.026 |
20 |
|
17. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:19.579 |
151.095 |
2.390 |
0.019 |
23 |
|
18. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:19.600 |
151.055 |
2.411 |
0.021 |
24 |
|
19. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:19.698 |
150.870 |
2.509 |
0.098 |
24 |
|
20. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:19.831 |
150.618 |
2.642 |
0.133 |
28 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0097 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:17.189 |
- (2.642) - |
1:19.831 |
 |
|
 |
|
|
|
|