2009 : Rosberg Hamilton előtt vette át a vezetést Monacóban - Csütörtöki 2. szabadedzés - Monacói GP |
Rosberg Hamilton előtt vette át a vezetést Monacóban - Csütörtöki 2. szabadedzés - Monacói GP
2009.05.21. 17:34
A szabadedzések koronázatlan királya, Nico Rosberg érte el a legjobb köridőt a Monacói Nagydíj csütörtök délutáni tréningjén. A Williams versenyzője a tavalyi Monte Carló-i győztest, Lewis Hamiltont és a két Brawn GP-t utasította maga mögé.
Az eddigi nagydíjakhoz hasonlóan már biztos, hogy Monacóban sem telik el a hétvége úgy, hogy Nico Rosberg a szabadedzések valamelyikén ne az élen végezzen. A német versenyző ezúttal csütörtök délután a biztató tempót diktáló Lewis Hamiltont és a Brawn GP párosát utasította maga mögé.
A hőmérsékleti viszonyok a délelőtti tréninghez képest alig változtak, így a pilótákra stabil körülmények vártak a 40 fokos pályán, ahol az első mért kör Sébastien Buemi nevéhez fűződött. A svájci a keményebb gumikon futotta 1:23.542-es idejét.
A nézők között azonban mégsem ez a tény, hanem Robert Kubica 6. percben elszenvedett látványos motorhibája okozott felzúdulást, a lengyel ugyanis látványos füstfelhőbe burkolózva állt félre a Ste. Dévote utáni szakaszon, így mért idő nélkül, mindössze két kör megtételével zárta az edzést.
A kezdeményezést a korai időszakban Rosberg ragadta magához, aki rögtön a lágy gumikon próbálkozott, és 1:18.486-tal át is vette a vezetést. Első helye ekkor azonban még tiszavirág életűnek bizonyult, a vetélytársak ugyanis sorra váltogatták egymást a tabella élén.
Fél órával az edzés megkezdése után Felipe Massa és Hamilton küzdöttek látványosan a vezető pozícióért, melyből végül a brit került ki győztesen, ekkor 1:16.523-ra szorította le az időt.
A délelőtt problémákkal küszködő Red Bull-osok ezúttal is feltűnően sokáig maradtak a boxban, és noha Sebastian Vettel megtett néhány kósza kört, Mark Webber érdemi szerepvállalására egészen a 47. percig kellett várni. A duó mindenesetre ezután nem is vesztegette az idejét, és 33, illetve 27 megtett körükkel nem maradtak szégyenben a többiek előtt sem.
A 60. perc felé közeledve a mezőny zöme már a lágyabb keveréken próbálkozott, Massa és Hamilton fellángolásai után azonban Rubens Barrichello tekintélyt parancsoló, 1:15.590-es idejével intette rendre az addigi éllovasokat.
Ekkor úgy tűnt, hogy a brazil akár az edzés végig az élen maradhat, a szabadedzések koronázatlan királya, Rosberg azonban előbb 1:15.446-tal, majd 1:15.243-mal végleg a tabella élére került.
Több versenyző a délutáni tréningen is átélt meleg pillanatokat, melyben a rekorder valószínűleg az a Massa lett, aki a Ste. Dévote-ban kétszer is a bukótérről kecmergett vissza, és több kanyarban is látványosan csúszkált.
Az első forduló mindazonáltal nem csak neki, hanem a Toro Rosso párosának is okozott kellemetlen pillanatokat, amikor egymással karöltve tettek rövid látogatást a pálya szélén. Az akkor már élen álló Rosberg sem úszta meg kicsúszás nélkül az edzést, a német az utolsó percben a Mirabeau-ban sodródott ki.
|
|
Pénteki 2. edzés |
6. - Monacó-i GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Monte Carlo, Monaco |
|
|
|
Időpont: |
2009. május 21., csütörtök, 14:00-15:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
3340 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 24-26 fok, aszfalt: 38-44 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
L. Hamilton (McLaren) |
1:15.140 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J. Trulli (Renault), 2004. |
1:13.985 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:15.243 |
159.802 |
|
|
45 |
|
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:15.445 |
159.374 |
0.202 |
0.202 |
35 |
|
3. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:15.590 |
159.069 |
0.347 |
0.145 |
41 |
|
4. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:15.774 |
158.682 |
0.531 |
0.184 |
36 |
|
5. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:15.832 |
158.561 |
0.589 |
0.058 |
42 |
|
6. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:15.847 |
158.530 |
0.604 |
0.015 |
33 |
|
7. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:15.984 |
158.244 |
0.741 |
0.137 |
45 |
|
8. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:15.985 |
158.242 |
0.742 |
0.001 |
43 |
|
9. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:16.260 |
157.671 |
1.017 |
0.275 |
43 |
|
10. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:16.286 |
157.617 |
1.043 |
0.026 |
43 |
|
11. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:16.552 |
157.070 |
1.309 |
0.266 |
39 |
|
12. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:16.579 |
157.014 |
1.336 |
0.027 |
27 |
|
13. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:16.675 |
156.818 |
1.432 |
0.096 |
38 |
|
14. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:16.915 |
156.328 |
1.672 |
0.240 |
43 |
|
15. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:16.983 |
156.190 |
1.740 |
0.068 |
48 |
|
16. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:17.052 |
156.050 |
1.809 |
0.069 |
48 |
|
17. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:17.109 |
155.935 |
1.866 |
0.057 |
40 |
|
18. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:17.207 |
155.737 |
1.964 |
0.098 |
45 |
|
19. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:17.504 |
155.140 |
2.261 |
0.297 |
45 |
|
20. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
|
- |
|
|
2 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0083 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:15.243 |
- (2.261) - |
1:17.504 |
 |
|
 |
|
|
|
|