Noha a francia bíróság elutasította a Ferrari keresetét a költségvetési plafon bevezetésének meggátolására, a maranellói istálló nem tett le róla, hogy jogi úton próbálja semmissé tenni az FIA terveit.
A Ferrari arra hivatkozott beadványában, hogy a szabályváltoztatások egyoldalú elfogadásával az FIA Motorsport Világtanácsa semmibe vette a csapat vétójogát.
Az elutasító ítélet indoklását nem hozták nyilvánosságra, szerda esti közleményében azonban a Ferrari részleteket is elárult a bíróság döntéséről.
Kiderült, hogy az istálló akkor szalasztotta el a lehetőséget költségkorlát elgáncsolására, amikor az erről döntő üléseken nem élt a vétójoggal - ahogy Max Mosley korábban fogalmazott, "csak ültek ott."
"A bíróság elismerte a Ferrari vétójogának létét és érvényességét az FIA Szenátusával kötött írásbeli megállapodással összhangban, valamint azt a tényt, hogy ebben az esetben szerződésben álló felek jogvitájáról van szól" - fogalmazott a közlemény.
"Ebből következően az is megállapításra került, hogy ez a vita nem az FIA belső bíróságára tartozik, hanem az általános polgári bíróságokra. A bíróság véleménye szerint a vétójogot a Motorsport Világtanács március 17-i és április 29-i ülésein kellett volna érvényre juttatni. Ezért olyan döntés született, amely lehetővé teszi a polgári bíróságok számára a további ítélkezést a szóban forgó ügyben."
"Egy ilyen határozat - mely nem befolyásolja hátrányosan az ügy végkimenetelét - felhatalmazza az FIA-t, hogy olyan szabályokat erőltessen a 2010-es világbajnokságba benevező csapatokra, amelyeket egyoldalúan, a megegyezésben foglalt eljárásokat mellőzve vázoltak fel. A Ferrarit végeredményben rákényszerítették, hogy éljen a vétójogával, hogy megvédje saját és a Forma-1 Világbajnokságban szereplő összes csapat érdekeit."
Az istálló közleménye hangsúlyozta: még nem döntötték el, folytatják-e a megkezdett jogi lépéseket, de tovább egyeztetnek az FIA-val a helyzet megoldása érdekében.
A Ferrari nem fog benevezni a 2010-es szezonba, amennyiben a szabályok változatlanok maradnak, azt azonban homály fedi, hogy más kategóriában, pl. Le Mans-ban indulnának-e, vagy a többi kivonulással fenyegető csapattal alternatív F-1-et hoznának létre.
"Ebben a helyzetben a Ferrari továbbra is olyan versenyeken fog elindulni, amelyek presztízse méltó a márkáéhoz, és felér annak szintjéhez az innováció és technológiai kutatás terén" - írja a közlemény.
|