2009 : Button nehezebb autóval győzte le Räikkönent - Vettel autója a legkönnyebb, Glocké a legnehezebb |
Button nehezebb autóval győzte le Räikkönent - Vettel autója a legkönnyebb, Glocké a legnehezebb
2009.05.24. 08:27
Sebastian Vettelnek kell majd a leghamarabb tankolnia a Monacói Nagydíjon, Jenson Button üzemanyag-korrigáltan is gyorsabb volt Kimi Räikkönennél, Lewis Hamilton pedig hátulról is könnyű autóval indul - derül ki az FIA által közzétett üzemanyagszintekből.
Érthető, miért bosszankodott Sebastian Vettel amiatt, hogy Kazuki Nakajima feltartotta a Monacói Nagydíj utolsó körében: a Red Bull versenyzőjének fontos lett volna a jó rajtpozíció, mivel neki kell majd a leghamarabb tankolni a futamon. A német alig 26.5 kg benzinnel vett részt a Q3-ban, és a 4. rajthelyről vághat neki a versenynek.
A közvetlen élmezőnyből ismét a Brawn GP taktikája tűnik a legjobbnak. Jenson Button 3.5 kg-mal nehezebb tankalt orozta el a pole-t Kimi Räikkönen elől, így minden bizonnyal két körrel tovább maradhat majd a pályán az első etapban. Csapattársa, Rubens Barrichello autója hajszállal nála is nehezebb.
A legrendhagyóbb taktikát a McLaren választotta Lewis Hamilton számára, aki csak a 16. rajtkockából indulhat, mégsem tankolták csurig. A címvédő még a Q3-ba jutott autók között sem tartozna a legnehezebbek közé 645.5 kg-os autójával, pedig Monacóban még a KERS birtokában is kockázatos arra bazírozni, hogy a pályán előzgeti majd vetélytársait.
Miután Hirohide Hamashima, a Bridgestone sportigazgatója elárulta, hogy a szuperlágy keverékű gumik elég tartósak egy fél versenytávhoz, aligha meglepő, hogy többen egy kiállásos stratégiára rendezkedtek be. A két Toyota, a két BMW Sauber, Sébastien Bourdais és Giancarlo Fisichella esetében ez roppant valószínűnek tűnik.
A versenyzők üzemanyagszintjei (Monacó-i GP)
Fogyasztás = 1.9 kg/kör
|
Név |
Kg |
Q |
1. box
(kör) |
Poz |
Q3 idő |
Q3 korr |
1. |
VET |
631.5 |
Q3 |
12. |
4. |
1:15.271 |
1:14.860 |
2. |
ROS |
642.0 |
Q3 |
18. |
6. |
1:15.455 |
1:14.817 |
3. |
MAS |
643.5 |
Q3 |
19. |
5. |
1:15.437 |
1:14.858 |
4. |
KOV |
644.0 |
Q3 |
19. |
7. |
1:15.516 |
1:14.930 |
5. |
RAI |
644.0 |
Q3 |
19. |
2. |
1:14.927 |
1:14.341 |
6. |
HAM |
645.5 |
|
20. |
16. |
|
|
7. |
WEB |
646.5 |
Q3 |
20. |
8. |
1:15.653 |
1:15.032 |
8. |
BUT |
647.5 |
Q3 |
21. |
1. |
1:14.902 |
1:14.267 |
9. |
BAR |
648.0 |
Q3 |
21. |
3. |
1:15.077 |
1:14.435 |
10. |
ALO |
654.0 |
Q3 |
24. |
9. |
1:16.009 |
1:15.283 |
11. |
NAK |
668.0 |
Q3 |
32. |
10. |
1:17.344 |
1:16.422 |
12. |
SUT |
670.0 |
|
33. |
15. |
|
|
13. |
BUE |
670.0 |
|
33. |
11. |
|
|
14. |
PIQ |
673.1 |
|
34. |
12. |
|
|
15. |
HEI |
680.0 |
|
38. |
17. |
|
|
16. |
TRU |
688.3 |
|
42. |
19. |
|
|
17. |
FIS |
693.0 |
|
45. |
13. |
|
|
18. |
KUB |
696.0 |
|
46. |
18. |
|
|
19. |
BOU |
699.5 |
|
48. |
14. |
|
|
20. |
GLO |
700.8 |
|
49. |
20. |
|
|
Kg = az autó teljes tömege,
Q3 = a pilóta bejutott-e a döntőbe,
1. box = az első boxkiállás várható ideje (becslés!),
Q3 idő = a Q3-ban a feltankolt autóval elért köridő,
Q3 korr = "üres tankos" elméleti időeredmény.
|