Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2009
2009 : Button Monacóban is győzött, dobogón a Ferrari

Button Monacóban is győzött, dobogón a Ferrari

  2009.05.24. 16:29

Tökéletes időjárási körülmények között zajlott a 2009-es Monacói Nagydíj, melyen a leintést követően a pole-ból elrajtoló Jenson Button győzedelmeskedett, szezonbeli 5. elsőségét aratva ezzel. A hercegségbeli futam dobogóját jelképező lépcsőre a Brawn GP másik pilótája, Rubens Barrichello és a rajtnál egy pozíciót vesztő Kimi Räikkönen léphetett fel, megszerezve a Ferrari idei első dobogós helyezését.

A piros lámpák kialvásakor a Brawn GP-s szendvicsbe szorult Räikkönent egyből lerajtolta a harmadik helyről kezdő Barrichello, a helyzet a későbbi bokszkiállások során sem változott az első három helyen. A tavalyi győztes Hamilton a 12. helyen ért célba McLaren-Mercedesével. A 78 körös Monacói Nagydíj első körét meglepő módon, baleset nélkül teljesítették a pilóták. Az élen azonban már az első kanyarban változás történt, ugyanis Rubens Barrichello lerajtolta Kimi Räikkönen Ferrariját, és máris csapattársa, Jenson Button nyomába eredt a második helyen haladva. A Brawn GP autói jobban tapadtak, mert a mezőny nagy részével ellentétben a szuperlágy abroncsokon rajtoltak el. Az időmérőn elszenvedett baleset miatti váltócserét követően Lewis Hamilton volt az utolsó a rajtrácson, a McLaren-Mercedes pilótája a szuperlágy keverékű abroncsokon azonban hamar lelépte Jarno Trulli Toyotáját, akit a bokszutcából elrajtolt csapattársa, Timo Glock követett. Robert Kubica még az első körben levágta a sikánt az alagút után, BMW Sauber versenyzője a 17. helyét "veszélyeztette" ezzel, hiszen a versenybírák előre jelezték, keményen büntetik a pálya rövidítését. Kubicának azonban, mint az a 30. körben kiderült, nem igazán számított volna a büntetés, ami végül elmaradt, mert szerelői ekkor betolták a garázsba. A harmadik körben már egy másodperces hátrányban követte Räikkönen a Brawnokat, a futam során féltávhoz közeledve az élmenő Button már közel 15 másodpercre növelte előnyét a két pilótához képest. Felipe Massa kőkeményen üldözte (kemény keverékű abroncsokon) Sebastian Vettelt, aki a lágy gumikon sem bírt meglógni a Ferrari elől. Az alagút után majdnem utol is érte a Red Bull Racinget Massa, és néhány centiméteren múlott, hogy nem másolták le Kimi Räikkönen és Adrian Sutil tavalyi balesetét. A hatodik körben is majdnem megtolta Vettelt, de még idejében elrántotta a kormányt Massa, emiatt azonban el kellett hagynia a pályát, és hogy a büntetést elkerülje az alagút utáni sikán levágása miatt, visszaengedte maga elé Vettelt. És vele együtt a helyzetet kihasználó Nico Rosberg Williamsét is. Egyből felsorakozott mögöttük Heikki Kovalainen, Mark Webber, Fernando Alonso és Nakadzsima Kazuki is. Néhány körre össze is állt a Vettel-vonat, egészen addig, míg egyre jobban elkopó gumijaival tartani tudta őket. Button piszokgyors tempót diktált, sorra futotta az élen a legjobb köröket, ezt a szerepet az első kiállásokat követően Massa vette át. Alig tíz kör elteltével csapata figyelmeztette Barrichellót, hogy figyeljen a szuperlágyakra, hiszen, mint azt Vettel is megmutatta, nem bírják a majd 40 fokos pályahőmérsékletet. Rögvest ezt követően sárga zászlót kezdtek el lengetni az első kanyarnál, ahol Sébastien Buemi, aki a pontszerzést tűzte ki célul, a Ste Devote-ban hátulról megmászta a 11. helyen autózó Nelson Piquet Renault-ját, mindkettejüket kiejtve az idei Monacói Nagydíjról. A biztonsági autóra nem volt szükség, a közlekedést nem zavarták a sérült autók. Hamilton eközben hajtott ki a bokszba, keményebb gumikért és némi nafta vételezéséért. A 15. körben Räikkönen is kiment csapatához, négy körrel hamarabb, mint arra számítani lehetett, de ki kellett hívni a finnt, mert hiába volt gyorsabb Barrichellónál, nem bírta megelőzni. A sima kiállást követően, újra a keményebb abroncsokon, a 7. helyre jött vissza, ahol Fernando Alonsót kapta meg a nyakára. A Red Bulljával a rajttól fogva szenvedő Vettel ekkor gumifalnak csapta autóját az első kanyarban. Megint sárga zászló miatt kellett óvatosabbnak lenniük a többieknek, a fiatal német bőven pontszerző helyen kívüli pozícióból esett ki. Ezúttal sem volt szükség a biztonsági autóra, hamar kiemelték a bal hátsó kerekével lifegő RB5-öst, mely pont ugyanúgy járt pórul, mint Hamilton az időmérőn. A csapat így nem tudott sok információ beszerezni Vettel autójáról, amely már az új diffúzorral ment. Barrichello az első kiállását követően is Räikkönen elé jött vissza. Jenson Button a 16. körben hajtott ki először a bokszba, és másodikként tért vissza a pályára, Rosberg elé, aki a következő körben teljesítette a tankolást, Button ekkor újra az élre állhatott. Hamilton konkrétan megszorult a 16. helyen. Robert Kubicának azonban még ennél is komolyabb gondjai támadtak, a 30. körben bakra tették BMW-jét, és szerelői betolták a garászba. Az utolsó helyről állt ki a lengyel véglegesen. Sokáig ez volt az utolsó említésre méltó momentum. Aztán féltávnál rendre a Ferrarik sikán-levágásait ismételgették, rádión pedig közölték is a Ferrari braziljával, óvatos legyen, mert a versenybíráktól már nem az első figyelmeztetésüket kapták meg. Ha nem vigyáztak volna későbbiekben, kénytelenek lettek volna áthajtani a bokszutcán. Az 50. körben Barrichello nyitotta a 2. kiállások sorát, a Brawn pilóta ötödiknek tért vissza. A Force Indiás Sutil, a 8. helyre később feljutó Sébastien Bourdais és Button is kiment kerékcserére és tankolni. Az élről kiálló Button a Ferrarik elé tért vissza, akiknek még hátravolt az, hogy feltegyék a szuperlágyakat. A hetedik helyről elrajtoló Kovalainen már az első bokszkiállásnál pozíciókat vesztett, a másodikra pedig már nem is került sor részéről, mert az 52. körben ledarálta az uszoda utáni részen az MP4-24-es elejét, apró autódarabok ezreit hagyva maga után a pályán. Ekkor is csak figyelmeztették a pilótákat a veszélyre, a safety car a bokszban mozdulatlanul várakozhatott. A finn is ott hibázott, ahol Massa a kvalifikáción. Ez nem a Mercedes hétvégéje volt. Räikkönen a második kiállását követően az 5. helyre tért vissza. Egy körrel később csapattársa is kilátogatott a szerelőkhöz, majd lágy keverékkel indult tovább, Massa a 4. pozícióban tudott visszasorolni a versenybe, Räikkönen mögé, ezúttal már mindketten a szuperlágyakra váltottak. A 66. körben ismét adódott némi izgalom, Fernando Alonso éppen a bokszutcából kifelé jövet hajtott a pályán, amikor Sutil elhúzott mellette, a Renault pilótája elkapta a kormányt, nehogy összeütközzenek, hiszen az a 7. helyen autózó spanyolnak két pontjába került volna. Az utolsó tíz körben az állás a pontszerző helyeken: Button, Barrichello, Räikkönen, Massa, Webber, Rosberg, Alonso és Bourdais volt (a Toro Rosso pilótája egy kiállással teljesítette a 78 kört!). A BMW-k közül talpon maradt Nick Heidfeld pedig már körhátrányban volt a 11., előtte Fisichella és Glock, Hamilton és Trulli pedig mögötte autóztak. Nem sokkal később a hibázó Heidfeldet utolérte Hamilton, csakúgy mint Räikkönent Massa, a finn azonban összekapta magát, és két másodpercre leszakította magától csapattársát, a helyzet így Button leintésével is változatlan maradt, azt leszámítva, hogy Nakadzsima az utolsó körben kiesett. Button idei 5. futamgyőzelmét aratta Monacóban, a szezon 6. állomásán. Monacói Nagydíj 2009. május 24. vasárnap Végeredmény 1. Jenson Button [Brawn GP] 1ó40:44.282 10.0 pont 2. Rubens Barrichello [Brawn GP] + 7.666 8.0 pont 3. Kimi Räikkönen [Ferrari] + 13.443 6.0 pont 4. Felipe Massa [Ferrari] + 15.110 5.0 pont 5. Mark Webber [Red Bull Racing] + 15.730 4.0 pont 6. Nico Rosberg [Williams] + 33.586 3.0 pont 7. Fernando Alonso [Renault] + 37.839 2.0 pont 8. Sébastien Bourdais [Toro Rosso] + 1:03.142 1.0 pont 9. Giancarlo Fisichella [Force India] + 1:05.040 10. Timo Glock [Toyota] + 1 kör 11. Nick Heidfeld [BMW Sauber] + 1 kör 12. Lewis Hamilton [McLaren-Mercedes] + 1 kör 13. Jarno Trulli [Toyota] + 1 kör 14. Adrian Sutil [Force India] + 1 kör 15. Nakadzsima Kazuki [Williams] + 2 kör Leggyorsabb kör Felipe Massa [Ferrari] 1:15.154 (50. kör) Kiesők 16. Heikki Kovalainen [McLaren-Mercedes] 52. kör 17. Robert Kubica [BMW Sauber] 31. kör 18. Sebastian Vettel [Red Bull Racing] 16. kör 19. Nelsinho Piquet [Renault] 11. kör 20. Sébastien Buemi [Toro Rosso] 11. kör

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG