| Hírek : A csapatok a 2010-es szabályok elvetését kérik az FIA-tól |
A csapatok a 2010-es szabályok elvetését kérik az FIA-tól
2009.05.25. 17:00
Nem sok információ szivárgott ki, pletyka viszont annál több, arról, hogy a Forma-1-es csapatok, amelyek szombaton és vasárnap is egyeztettek Monacóban, miről állapodtak meg, az Autosport ugyanakkor megtudta, hogy az istállók levélben fogalmazták meg kéréseiket az FIA felé. A csapatok azt akarják, hogy a szövetség törölje a 2010-es szabályokat.
A levelet az összes alakulat aláírta, és nem sokkal a Monacói Nagydíj előtt küldték el Max Mosley-nak, a Nemzetközi Automobil-szövetség elnökének. Úgy tudni, az istállók azt szeretnék elérni, hogy jövőre is a 2009-es előírások maradjanak érvényben, mindemellett garanciát akarnak arra, hogy beleszólhatnak a sport irányításába, és az eljárások visszaállítását is el akarják érni.
Mindezek mellett azt pletykálják, hogy a csapatok életre hívnának egy költségellenőrző rendszert, amit nem az FIA, hanem a FOTA szabályozna. Ha ezekbe belemegy az FIA, akkor a csapatok elkötelezik magukat a Forma-1 iránt.
A csapatok levele egyébként azért érdekes, mert Mosley vasárnap arról beszélt a Reutersnek, hogy hajlandó lenne belemenni abba, hogy jövőre egy magasabb költségvetési plafont vezessenek be, majd 2011-ben jönne a 40 milliós. Egy másik verzió szerint a jelenleginél is keményebb költségcsökkentő intézkedéseket vezetnének be jövőre, majd aztán jönne a 2010-re tervezett plafon. Mosley egyébként azt mondta, optimista, hogy lesz megállapodás a jövő évi nevezési határidő lejártáig. Ezzel kapcsolatban az a pletyka is járta, hogy a csapatok arra akarják kérni az FIA-t, hogy hosszabbítsa meg a május 29-i határidőt.
"Amit mi kértünk az az, hogy térjünk vissza az idei szabályokhoz, a 2009-esekhez, és aztán meglátjuk együtt, hogy mit tehetünk annak érdekében, hogy változásokat csináljunk a jövő évre"- ismerte el a levél tényét Stefano Domenicali ferraris csapatfőnök. "Tudjuk, hogy mekkora összeget fektethetünk be és ezt a csapatoknak belsőleg kell megvitatniuk, és maguknak kell dönteniük arról, hogy mit engedhetnek meg annak érdekében, hogy megőrizzék a Forma-1 értékét a megszokott színvonalon."
"Szerintem elég egyértelműek azok a pontok, amelyeket az asztalra tettünk, és azt gondolom, hogy összegyűjtöttünk néhány kérdést a valóban konstruktív találkozón"- tette hozzá Domenicali, aki nem tudta megmondani, hogy a pénteki nevezési határidőig lesz-e megegyezés. "Biztos vagyok abban, hogy nagyon fontos hét előtt állunk, szerintem hosszú napok következnek."
Domenicalihoz hasonlóan nyilatkozott a FOTA elnökhelyettese, a toyotás John Howett is, aki szintén nem tudta megmondani, hogy lesz-e megoldás május 29-ig, és hozzátette, egyelőre várniuk kell arra, hogy hogyan reagál az FIA.
A Brawn GP ügyvezetője, Nick Fry a következőképpen kommentálta a legújabb fejleményeket: "Mindannyian támogatói vagyunk az anyagi felelősség mértékének. Mindannyian nagy társaságokat képviselünk, és most nem alkalmas a gazdasági életben az idő arra, hogy sok pénzt költsünk. Az egyetlen vita az, hogy mi a megfelelő mechanizmus."
Fry azzal folytatta, hogy nem könnyű mindenki számára elfogadható megoldást találni, hiszen a kicsiknek is lehetőséget kell biztosítani arra, hogy harcoljanak, míg a nagyobbaknak csökkenteniük kellene létszámukat elég érzékeny időn belül. A csapatok várhatóan néhány napon belül ismét összeülnek, hogy megvitassák, végül neveznek-e 2010-re, döntésük azonban az FIA válaszától is függ.
Mosley egyébként a Reutersnek adott interjújában azt is elmondta, biztos abban, hogy a Ferrari végül meggondolja magát, és leadja nevezését jövőre, ám nem tagadta, tart attól, hogy egy vagy két istálló a tárgyalásoktól függetlenül is kiléphet a szériából. A pletykák szerint a Renault és a Toyota lehet az a két gyártó, amely valóban befejezni készül F1-es tevékenységét. Martin Whitmarsh mclarenes csapatfőnök ugyanakkor reményét fejezte ki aziránt, hogy mind a tíz, jelenlegi gárda megmarad jövőre is.
| |