| Hírek : Még érvényteleníthetik nevezéseiket a FOTA tagjai |
Még érvényteleníthetik nevezéseiket a FOTA tagjai
2009.06.02. 10:58
Kilenc jelenleg is versenyző Forma-1-es istálló jövő évre beadott nevezése érvénytelenné válik, amennyiben a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) nem teljesíti a csapatok szövetségének (FOTA) követeléseit, tisztázta a helyzetet Stefano Domenicali, a Ferrari csapatvezetője.
A tizedik csapat a Williams lenne, de a grove-i istállót kizárta berkeiből a FOTA, mivel korábbi egyezségük ellenére Frank Williamsék hamarabb leadták jelentkezésüket 2010-re.
A Ferrari sajtóközleményben közölt egy interjút Domenicalival, akihez az első kérdés az volt, mit ért a FOTA feltételes nevezés alatt: "Nagyon egyszerű. A kilenc csapat - akik jelenleg a FOTA-t alkotják - nevezése a 2010-es szezonra csak akkor lép érvénybe, ha a Concorde-egyezményt aláírtuk, és ha a szabályok megegyeznek majd a jelenlegiekkel, a FOTA javaslatai alapján módosítva."
A következő kérdésre, hogy mi történik abban az esetben, ha ezek a feltételek nem teljesülnek, Domenicali határozott választ adott: "Akkor a kilenc (FOTA-tag) csapat nevezése érvénytelenné válik."
Így egyelőre úgy tűnik, a helyzet változatlan az FIA és a FOTA között, és nem hozott egyetértést a nevezések határidőre, azaz május 29-re történt leadása sem. A végleges(?) megállapodásra június 12-ig várni kell, ugyanis akkor kell a kormányzó testületnek hivatalosan közreadnia, mely csapatok alkotják a jövő évi mezőnyt.
Domenicali azt is elmondta, semmiféle költségvetési plafont nem hajlandóak elfogadni, ragaszkodnak a jelenlegi szabályokhoz. A költségvetés csökkentésével azonban teljes mértékben egyetértenek, ám ezt a folyamatot szigorúan a FOTA-n belül vezetnék le és ellenőriznék.
A kiadások visszaszorítására azonban konkrét ötletekkel tudnak szolgálni a csapatok: "Amiről már határoztunk a FOTA-n belül is, az az, hogy a privát istállóknak 6 és fél millió euróért adunk egyben motort és váltót az egész szezonra. További csökkentés az aerodinamika területén lenne, itt korlátoznánk a fejlesztési munkákat, például a felhasználható különféle terelőszárnyak számát egy szezon alatt. Így a technológiai versengés is fennmaradhatna, és a kiadásokra is jó hatással lenne. A csapatok felépítését is lehet csökkenteni a versenyhétvégékre, például azzal, hogy beszüntetjük a tankolásokat a futam alatt."
Ennél többet azonban nem volt hajlandó elárulni az olasz szakember, arra hivatkozva, hogy az egyeztetések jelenleg is zajlanak az ügyben az FIA-val. Domenicali úgy véli, az új csapatok így is meg tudnának élni a Forma-1-ben, mert a fent említett megszorítások már versenyképes helyzetet teremtenének a kisebb büdzséjű gárdáknak is.
| |