|
2. szabadedzés
2009.06.05. 15:02
A Forma-1-es Török Nagydíj második szabadedzésén Heikki Kovalainen volt a leggyorsabb, a finn a gyakorlás nagy részében az élen állt. A McLaren pilótája mindössze hat ezreddel volt gyorsabb, mint Fernando Alonso a Renault-val. A BMW feltámadt, a Ferrari visszaesett, a Brawn GP továbbra is a középmezőnyben.
A második szabadedzésen is verőfényes napsütés fogadta a Forma-1-es mezőnyt, és bár a levegő hőmérséklete nem emelkedett jelentősen (27-28 fokot mértek), az aszfalt már jóval melegebb volt, mint délelőtt, megközelítette az 50 fokot is.
A pilóták munkakedve is fokozódott az első edzés óta, hiszen a többség azonnal kihajtott a pályára, amint zöldre váltott a bokszutca végén lévő lámpa, és sokan már közel egy óra elteltével túlszárnyalták a délelőtt megtett kilométereik számát.
A köridők eleinte nem javultak olyan ütemben, ahogyan az várható lett volna, de az élmezőny továbbra is nagyon szoros volt.
Lewis Hamilton a második edzésen is jó formát mutatott, sokáig ő volt a leggyorsabb, de később kétszer is megpördült a pályán. Miközben a világbajnok piruettezett, a többiek szép sorban megjavították az idejét, és fél órával ez edzés leintése előtt Hamilton már csak a tizedik volt.
Sebastian Vettelnek is volt gyorsabb köre Hamilton 1:29.435-ösénél, de a Red Bull Racing németje az első félóra után kénytelen volt kiszállni autójából, mert az csődöt mondott. Vettel maga is segített a pályabíróknak autója biztonságos helyre tolásában, majd a bokszban várta, hogy szerelői mikor tudják újra üzemképes állapotba hozni az RB5-öst, ám ezen az edzésen már nem hajthatott vissza a pályára.
Az edzés nagy részében élen álló Kovalainen végül meg is nyerte a délutáni gyakorlást, csapattársával ellentétben rajta nem tudott kifogni az utolsó másodpercekben Nico Rosberg. Persze az első edzés legjobbja ezúttal nem is volt igazán veszélyes az éllovasokra, csak hetedik lett.
Kovalainenre sokkal inkább veszélyt jelentett Fernando Alonso, aki mindössze hat ezredmásodperccel volt lassabb - már ha ezt lassúságnak lehet nevezni.
A BMW Sauber Törökországba új aerodinamikai csomaggal érkezett, ami a jelek szerint végre meghozta a várt eredményt, Robert Kubica ugyanis a harmadik helyre kormányozta autóját. A lengyel csapattársának, Nick Heidfeldnek nyilván megvan a magyarázata arra, hogy ő miért lett csak 16., talán a pénteki napot értékelő nyilatkozatokból ez is kiderül.
Rosberg előtt végzett még márkatársa, Nakadzsima Kazuki, a már említett okok miatt mindössze 4 kört teljesítő Vettel, valamint Jarno Trulli is.
Az idei első hat futamon verhetetlen Brawn GP pilótái közül ezúttal is Barrichello volt a gyorsabb, de a brazil is csak a nyolcadik helyig jutott. Jenson Button ezúttal is kiszorult a legjobb tízből, de hiba lenne leírni a vb-éllovast.
A top10-be egyik Ferrari sem fért be, de az edzést megnyerő Kovalainen csapattársa, Lewis Hamilton is csak 13. lett. A sort ezúttal is a két Toro Rosso zárta, csakúgy, mint délelőtt.
A Török Nagydíj harmadik szabadedzését szombat délelőtt 10 órától rendezik. A kvalifikáció az európai futamok menetrendjétől eltérőn egy órával korábban, azaz 13 órakor rajtol.
|
|
Pénteki 2. edzés |
7. - Török GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Isztambul, Törökország |
|
|
|
Időpont: |
2009. június 5., péntek, 13:00-14:30 ˙(CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5340 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 26-28 fok, aszfalt: 38-48 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Räikkönen (Ferrari) |
1:27.543 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J-P. Montoya (McLaren), 2005. |
1:24.770 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:28.841 |
216.387 |
|
|
37 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:28.847 |
216.372 |
0.006 |
0.006 |
35 |
|
3. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:29.056 |
215.864 |
0.215 |
0.209 |
35 |
|
4. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:29.091 |
215.779 |
0.250 |
0.035 |
37 |
|
5. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:29.202 |
215.511 |
0.361 |
0.111 |
4 |
|
6. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:29.207 |
215.499 |
0.366 |
0.005 |
41 |
|
7. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:29.257 |
215.378 |
0.416 |
0.050 |
40 |
|
8. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:29.305 |
215.262 |
0.464 |
0.048 |
35 |
|
9. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:29.383 |
215.074 |
0.542 |
0.078 |
39 |
|
10. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:29.401 |
215.031 |
0.560 |
0.018 |
38 |
|
11. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:29.416 |
214.995 |
0.575 |
0.015 |
38 |
|
12. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:29.430 |
214.961 |
0.589 |
0.014 |
33 |
|
13. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:29.435 |
214.949 |
0.594 |
0.005 |
31 |
|
14. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:29.518 |
214.750 |
0.677 |
0.083 |
40 |
|
15. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:29.520 |
214.745 |
0.679 |
0.002 |
33 |
|
16. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:29.550 |
214.673 |
0.709 |
0.030 |
40 |
|
17. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:30.081 |
213.408 |
1.240 |
0.531 |
33 |
|
18. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:30.091 |
213.384 |
1.250 |
0.010 |
38 |
|
19. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:30.295 |
212.902 |
1.454 |
0.204 |
39 |
|
20. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:30.629 |
212.118 |
1.788 |
0.334 |
37 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0066 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:28.841 |
- (1.788) - |
1:30.629 |
 | |
 | |
|
|
| |