| Hírek : A FOTA-tagok maradni akarnak a Forma-1-ben |
A FOTA-tagok maradni akarnak a Forma-1-ben
2009.06.17. 16:08
Bár az elmúlt napokban úgy tűnt, hogy a Forma-1-es csapatok szövetsége, a FOTA nem hajlandó megegyezni a Nemzetközi Automobil-szövetséggel (FIA), az istállókat tömörítő szervezet szerdán mégis levelet írt az irányító testületnek, melyből kiderül, hogy kompromisszumra törekednek és szeretnék elkerülni a szériából való kilépést.
"Eljött az idő, hogy a sport érdekeit szem előtt tartva kompromisszumot kössünk, és a 2010-es bajnokságra vonatkozóan levonjuk a tanulságot az elhúzódó vitából"- olvasható a levélben, amit aReuters hírügynökség tett közzé.
"Reméljük, az FIA figyelembe veszi, hogy ez a levél egyértelmű jele annak, hogy a 2012-es bajnokság végéig mindannyian a sorozatban akarunk maradni"- szól a levél talán legfontosabb mondata, amelyből arra lehet következtetni, hogy a pénteki határidőig talán végre valóban megegyeznek a felek, és véglegessé válik a 2010-es nevezési lista.
A közleményből az is kiderül, hogy a FOTA-hoz tartozó csapatok (Ferrari, McLaren-Mercedes, Renault, Toyota, BMW Sauber, Brawn GP, Red Bull Racing, Toro Rosso) belátták, csak akkor érhet véget a jelenlegi vita, ha bizonyos feltételek mellett bevezetik a Forma-1-ben a költségvetések korlátozását.
Hasonlót persze már korábban is hallottunk, ám akkor mégsem oldódott meg semmi. A pénteki határidő közelsége miatt azonban remélhetőleg ezúttal már valóban arról van szó, hogy a csapatok is a végleges megoldást keresik. Az FIA ragaszkodik a költségvetési limithez, már "csak" abban kell megegyezniük a feleknek, hogy hol legyen a büdzsék felső határa.
A csapatok egyébként korábban javaslatot tettek a költségvetési sapka kétlépcsős meghonosítására, melynek értelmében jövőre 100, 2011-től pedig az FIA által javasolt 45 millió euró lenne a Forma-1-es istállók költségvetésének felső határa - leszámítva néhány területet, melynek költségei nem kerülnének be a plafon alá.
A most közzétett levélben a FOTA arra tesz javaslatot, hogy szerintük az lehetne a jó megoldás, ha egy független számvizsgáló cég készítene elemzéseket a csapatok költségvetéséről, melyek természetesen az FIA számára is elérhetőek lennének, így nyomon követhető lenne, hogy ki mennyit költ.
Javaslatokkal tehát továbbra is tele a padlás, és remélhetőleg most már végre valóban pont kerül a Forma-1 presztízsének sokat ártó hercehurca végére. Ha ez péntekig megtörténne, akkor onnantól kezdve a csapatok például teljes mértékben arra koncentrálhatnának, hogy hogyan szorítsák meg a bajnokságot toronymagasan vezető Brawn GP-t. Hiszen a sportnak a pályán zajló eseményekről kellene szólnia!
| |