| 2009 : A Red Bull - Brawn csata a Nürburgringen is folytatódhat |
A Red Bull - Brawn csata a Nürburgringen is folytatódhat
2009.07.10. 12:57
Két pihenéssel töltött hétvége után a Forma-1-es pilóták a Nürburgringen péntek délelőtt ismét munkába álltak. A legtöbben néhány nappal korábban még valamelyik strandon süttették a hasukat, Németországban viszont már zord idő fogadta őket. A Német Nagydíj első szabadedzésén Mark Webber volt a leggyorsabb.
A nyaralásból (az igazi nyári szünet persze majd a Magyar Nagydíj után következik, akkor három hétvége is kimarad) a mezőny őszies időjárási körülmények közé csöppent Németországban, a szeszélyességéről ismert nürburgi térségben ugyanis 11 fokos léghőmérsékletet mértek, ami július közepén egyértelműen hidegnek mondható. Mindezt tetézte, hogy az eső bármikor eleredhetett.
Az edzés előtt esett is, így az installációs köröket nedves pályán, intermediate gumikkal tette meg a mezőny. Utána a többség a bokszba vonult, a két Force India viszont bőszen körözgetett a folyamatosan száradó aszfalton. A folytatásban eső nem esett, így bő fél óra elteltével felkerültek az autókra a slick gumik is.
Természetesen a köridők is egyre jobbak lettek, az 1:40-es első eredmények hamar feledésbe merültek, és az élmezőny egyre jobban megközelítette a két évvel ezelőtti szintet. A legutóbbi nürburgringi versenyhétvégén Lewis Hamilton 1:32.515-tel nyerte az első szabadedzést 2007-ben (tavaly Hockenheimben volt a német futam).
Nem volt igazán szerencséje a hazai pályán köröző öt német pilóta egyikének, Adrian Sutilnak, Force Indiája ugyanis korán megadta magát, a VJM02-es modell mindössze hat kört engedélyezett utasának. A másik - egyébként - sereghajtó autó viszont remekül szuperált, Giancarlo Fisichella végig az élmezőnyben állomásozott vele, az olasz végül ötödik lett.
A Red Bull Racing a három héttel korábbi silverstone-i kettős győzelem után ezen a hétvégén is ütőképesnek tűnik, Mark Webber ugyanis kimagaslott a mezőnyből. Az ausztrál szinte végig az élen állt, és a leintéskor közel négy tizedmásodpercet vert Jenson Buttonra. Ez már csak azért is érdekes, mert a Brit Nagydíjat is hasonlóan hűvös körülmények közt rendezték meg, és akkor Button csapata, a Brawn GP egyértelműen lassabb volt, mivel a BGP 001-es nehezen hozta üzemi hőfokra a gumikat. A jelek szerint a vb-pontversenyt vezető alakulat sikeresen kiküszöbölte ezt a problémát.
A Ferrari is jó formát mutatott az első edzésen, melyen a helyezéseknek még semmi jelentősége nincs, de a 3. és a 6. helyezés mindenképpen biztató lehet Felipe Massa ésKimi Räikkönen számára. A két vörös versenygép közé a toyotás Jarno Trulli és a már említett Fisichella ékelődött be.
A legelőkelőbb helyen szereplő német pilóta az edzésmenőnek kikiáltott Nico Rosberg lett, a fiatal pilóta hetedikként végzett. Rosberget honfitársa, az idén már két futamgyőzelmet számláló Sebastian Vettel követte a sorban (a pontverseny 3. helyezettjének elektronikai problémája volt, emiatt a tervezettnél kevesebbet autózhatott), saját csapattársa, a kilencedik Nakadzsima Kazuki pedig csak öt századdal maradt el tőle. A tizedik pozícióbanFernando Alonso zárt, az ő hátránya már több, mint egy másodperc volt a Webberrel szemben.
A fentiekből már kiderült, hogy a hazai versenyére készülő BMW Sauber ezúttal sem fért be a top10-be, és az első edzésen mutatott teljesítmények alapján a McLaren-Mercedes is messze van a pontszerzéstől.
Jelentős különbség mutatkozott a pilóták között két csapaton belül is. Míg Trulli negyedik lett, addig Timo Glock neve csak a 19. helyen szerepel a rangsorban, illetve az edzés első felét műszaki probléma miatt kihagyó Rubens Barrichello is 10 sorral lejjebb landolt, mint Button.
A német hétvégén is csak a Ferrarikban és a McLaren-Mercedesekben üzemel majd a KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer).
A Német Nagydíj második szabadedzése 14 órakor kezdődik.
|
Pénteki 1. edzés |
9. - Európa GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Nürburgring, Németország |
|
|
|
Időpont: |
2009. július 10., péntek, 10:00-11:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5148 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz/esős (levegő: 10-12 fok, aszfalt: 14-21 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
L. Hamilton (McLaren) |
1:32.515 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
T. Sato (BAR), 2004. |
1:27.691 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:33.082 |
199.102 |
|
|
19 |
|
2. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:33.463 |
198.290 |
0.381 |
0.381 |
18 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:33.745 |
197.694 |
0.663 |
0.282 |
21 |
|
4. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:33.795 |
197.588 |
0.713 |
0.050 |
23 |
|
5. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:33.839 |
197.496 |
0.757 |
0.044 |
26 |
|
6. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:33.840 |
197.494 |
0.758 |
0.001 |
23 |
|
7. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:33.902 |
197.363 |
0.820 |
0.062 |
26 |
|
8. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:33.909 |
197.348 |
0.827 |
0.007 |
13 |
|
9. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:33.952 |
197.258 |
0.870 |
0.043 |
25 |
|
10. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:34.148 |
196.848 |
1.066 |
0.196 |
16 |
|
11. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:34.221 |
196.695 |
1.139 |
0.073 |
25 |
|
12. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:34.227 |
196.682 |
1.145 |
0.006 |
17 |
|
13. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:34.483 |
196.150 |
1.401 |
0.256 |
| |
|
|
|
|