2009 : Hamilton délután átvette a vezetést a Nürburgringen |
Hamilton délután átvette a vezetést a Nürburgringen
2009.07.10. 16:27
Bár sokáig úgy tűnt, hogy a Német Nagydíj második edzése is a Red Bull és a Brawn GP csatáját hozza, a hajrában Lewis Hamilton meglepetésre Sebastian Vettel és Jenson Button elé repítette a McLaren-Mercedest a Nürburgringen.
Lewis Hamilton végzett az élen a Német Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén az Ezüst Nyilak hazai pályáján, miután a hajrában próbálkozó Sebastian Vettelnek nem sikerült vetélytársa elé kerülnie.
Az edzés a délelőttihez hasonló 12-13 fokos levegőhőmérséklet mellett vette kezdetét, melynek először a BMW párosa vágott neki, az első mért kör azonban már Vettel nevéhez fűződött. A német 1:37.646-nál állította meg a stoppert a keményebb keverékeken.
A tréning 6. percében aztán rákezdett az eső, melynek egyetlen áldozata az a Giancarlo Fisichella lett, aki a Michelin Kurvéban megcsúszva nekivágta Force Indiája elejét a gumifalnak, és lebontotta autója elejét.
Megrémülve a pórul járt olasz kicsúszásától a mezőny azonnal a boxba indult, és mindaddig ott is maradt, míg az eső nem csillapodott kissé. Erre mindazonáltal csupán a 16. percig kellett várni, Nick Heidfeld vezetésével ugyanis egyre másra kezdtek visszaszállingózni a pályára a pilóták.
Az aszfalt olyannyira felszáradt, hogy a szuperlágy gumikkal futó Heikki Kovalainen a 27. percben 1:34.906-tal a vezetést is átvette, utána ráadásul további 1.2 másodpercet javított idején. A finn példáján felbuzdulva ezután mindenki rögvest áttért a lágyabb keverékekre, mely egy körön egyértelmű javulást jelentett.
A 35. perc tájékán Heidfeld és Mark Webber egymást váltogatva futották a legjobb időket, míg végül az ausztrál egy tekintélyt parancsoló 1:32.584-es körrel intette nyugalomra a németet.
A vb-éllovas Jenson Button csak az edzés derekán rázta meg magát, ekkor a brit 1:32.369-cel állt az élre. Sokáig mindazonáltal nem örülhetett, ugyanis előbb a 65. percben Vettel, majd a leintés előtt Lewis Hamilton is jobb időt autózott.
A címvédő 1:32.149-es idejét végül már senki sem volt képes megjavítani, így a McLaren-Mercedes hazai pályán örülhetett az 1. helynek.
Az edzés mindazonáltal több incidenst is hozott, mely jórészt a csúszós pályának volt betudható. Fisichella látványos balesetén kívül Jarno Trulli és Hamilton is megpördült, míg Nelsinho Piquet bizarr módon már a leintés után, a boxba igyekezve hagyta el a pályát, feltehetően technikai hiba miatt.
|
|
Pénteki 2. edzés |
9. - Európa GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Nürburgring, Németország |
|
|
|
Időpont: |
2009. július 10., péntek, 14:00-15:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5148 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz/esős (levegő: 11-13 fok, aszfalt: 19-24 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Räikkönen (Ferrari) |
1:33.339 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
T. Sato (BAR), 2004. |
1:27.691 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:32.149 |
201.118 |
|
|
23 |
|
2. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:32.331 |
200.721 |
0.182 |
0.182 |
31 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:32.369 |
200.639 |
0.220 |
0.038 |
32 |
|
4. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:32.480 |
200.398 |
0.331 |
0.111 |
28 |
|
5. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:32.511 |
200.331 |
0.362 |
0.031 |
32 |
|
6. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:32.585 |
200.171 |
0.436 |
0.074 |
32 |
|
7. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:32.664 |
200.000 |
0.515 |
0.079 |
26 |
|
8. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:32.774 |
199.763 |
0.625 |
0.110 |
24 |
|
9. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:32.872 |
199.552 |
0.723 |
0.098 |
32 |
|
10. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:32.992 |
199.295 |
0.843 |
0.120 |
29 |
|
11. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:33.012 |
199.252 |
0.863 |
0.020 |
36 |
|
12. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:33.052 |
199.166 |
0.903 |
0.040 |
34 |
|
13. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:33.128 |
199.004 |
0.979 |
0.076 |
34 |
|
14. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:33.161 |
198.933 |
1.012 |
0.033 |
28 |
|
15. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:33.172 |
198.910 |
1.023 |
0.011 |
34 |
|
16. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:33.182 |
198.888 |
1.033 |
0.010 |
29 |
|
17. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:33.724 |
197.738 |
1.575 |
0.542 |
27 |
|
17. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:33.903 |
197.361 |
1.754 |
0.179 |
30 |
|
19. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:34.025 |
197.105 |
1.876 |
0.122 |
30 |
|
20. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:38.877 |
187.433 |
6.728 |
4.852 |
3 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0247 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:32.149 |
- (6.728) - |
1:38.877 |
 | |
 | |
|
|
|