| 2009 : Hamilton a harmadik német szabadedzésen is nyert |
Hamilton a harmadik német szabadedzésen is nyert
2009.07.11. 12:44
A pénteki második szabadedzést követően Lewis Hamilton magabiztosan nyerte a Német Nagydíj időmérőjére felkészítő utolsó gyakorlást is szombat délelőtt. A második hely szintén meglepetésre Fernando Alonsóé lett a Renault-val, a harmadik legjobb időt a ferraris Felipe Massa érte el.
Az utolsó szabadedzés első perceiben a pilóták előbb óvatosan felmérték a pálya állapotát, majd vissza is tértek a bokszba néhány változtatás erejéig. Kivéve Rubens Barrichellót, aki ki az installációs körre sem ment ki, mert még állítani kellett Brawn-Mercedesén.
Az első érdembeli kört Felipe Massa tette meg. A ferraris 1:35:232-es idővel nyitott, ami természetesen még messze volt a pénteki legjobbtól. Lewis Hamilton akkor 1:32:149-cel zárta a napot.
A Force Indiák is hamar nekikezdtek a munkának, Adrian Sutil 5 kör után át is vette a vezetést, a német lement 1 perc 34 másodperc alá. Sutil idejét aztán Timo Glock javította meg a Toyotával, mögé a brawnos Jenson Button zárkózott fel, majd újabb tizedeket javított a listavezető, így 1:33:421-gyel át is vette a vezetést. Eközben Kimi Räikkönen is fellopakodott Ferrarijával Massa mögé.
Az egyórás edzés 22. percében Nico Rosberg Williamsét taszította le a trónról Lewis Hamilton. A McLaren versenyzője több mint 9 tizedet adott a komplett mezőnynek, amikor megfutotta az 1:31:965-ös körét. Rosberg csapattársa, Nakadzsima Kazuki ezalatt ideiglenes 3. helyén kívül azzal emelkedett ki a mezőnyből, hogy a japán repítette a legmagasabbra autóját a sikánban.
Kovalainen fél óra elteltével még csak a 4. körét teljesítette, a McLaren sokáig a bokszban tartotta pilótáját. A finn MP4-24-esén nincsenek meg azok a fejlesztések, amelyek Hamiltonnál nyilvánvaló előnnyel szolgálnak.
Nem csak Kovalainen volt az, aki le volt maradva a többiekhez képest a körözgetésben. Rubens Barrichello közel 30 percen át csak álldogált BGP001-ese mellett a bokszban. Félidőnél szinte mindenki visszatért csapatához, a brazilt azonban csak ekkor ültették be újra Brawn GP-jébe.
A bokszban közben Nick Heidfeld BMW Sauberjét állítgatták, a hazai pályán szereplő német arról panaszkodott, hogy a pálya 10-es kanyarjában nem tökéletes az autója.
Massa a 36. percben sokat faragott Hamiltonnal szembeni hátrányán, de másodikként az 1:32:434.es idejével is 46 századdal maradt el a brittől.
20 perccel a leintés előtt Button, Kovalainen, Hamilton és Rosberg ismét rákapcsolt. A williamses két századra megközelítette Hamilton korábbi vezető idejét. Csakhogy a mclaren egyből válaszolni tudott, megfutva a hétvége eddigi legjobb körét: 1:31:121.
A Force India pilótái ekkor még az előkelő 4. és 6. helyen autóztak, de 18 perc hátra volt a gyakorlásból.
Öt perccel az edzés vége előtt Räikkönen befúrta magát Hamilton és Rosberg közé, mögöttük Massa, Button és Webber állt ekkor az első hat helyen. Egészen addig, míg Alonso fel nem lépett az utolsó percekben a 2., Massa pedig a 3. helyre. Mögöttük Vettel és Webber (a Red Bull Racing pilótái jó ideig megbújtak a mezőnyben), Räikkönen, Trulli és Rosberg fért be a legjobb nyolcba.
A Renault-nál ezúttal is széthúzás volt házon belül, Alonso és Piquet között közel 1 másodperc különbség volt, mivel Nelsinho Piquet csak a 16. lett. A Toro Rossók nem tudtak javítani szombatra, a harmadik edzésen a 17., 20. helyen zárt Sébastien Buemi és Sébastien Bourdais. A BMW Sauber színeiben Heidfeld a 10., Kubica a szegényes 18. helyen végzett.
A konstruktőri bajnokságot vezető Brawn GP pilótái a 11. és 14. pozíciót érték el, de láttunk már hasonlóan 'altató' részeredményt Buttontól és Barrichellótól. Így az ő esetükben ez még nem jelenti azt, hogy a kvalifikáción ne lennének képesek a pole pozícióért harcolni.
|
|
Szombati edzés |
9. - Német GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Nürburgring, Németország |
|
|
|
Időpont: |
2009. július 11., szombat, 11:00-12:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5148 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 12 fok, aszfalt: 18-20 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Räikkönen (Ferrari) |
1:31.396 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
T. Sato (BAR), 2004. |
1:27.691 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:31.121 |
203.387 |
|
|
16 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:31.340 |
202.899 |
0.219 |
0.219 |
18 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:31.351 |
202.875 |
0.230 |
0.011 |
20 |
|
4. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:31.542 |
202.451 |
0.421 |
0.191 |
17 |
|
5. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:31.610 |
202.301 |
0.489 |
0.068 |
16 |
|
6. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:31.615 |
202.290 |
0.494 |
0.005 |
19 |
|
7. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:31.620 |
202.279 |
0.499 |
0.005 |
23 |
|
8. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:31.590 |
202.345 |
0.469 |
0.030 |
20 |
|
9. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:31.731 |
202.034 |
0.610 |
0.141 |
20 |
|
10. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:31.928 |
201.601 |
0.807 |
0.197 |
21 |
|
11. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:32.009 |
201.424 |
0.888 |
0.081 |
22 |
|
12. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:32.022 |
201.395 |
0.901 |
0.013 |
20 |
|
13. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:32.104 |
201.216 |
0.983 |
0.082 |
20 |
|
14. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:32.124 |
201.172 |
1.003 |
0.020 |
13 |
|
15. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:32.135 |
201.148 |
1.014 |
0.011 |
21 |
|
16. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:32.223 |
200.956 |
1.102 |
0.088 |
15 |
|
17. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:32.239 |
200.922 |
1.118 |
0.016 |
23 |
|
18. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:32.269 |
200.856 |
1.148 |
0.030 |
20 |
|
19. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:32.742 |
199.832 |
1.621 |
0.473 |
18 |
|
20. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:32.883 |
199.528 |
1.762 |
0.141 |
21 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0065 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:31.121 |
- (1.762) - |
1:32.883 |
 | |
 | |
|
|
| |