| Hírek : 132. nekifutásra Mark Webber megszerezte első pole pozícióját a Német Nagydíj izgalmas időmérő edzésén. A Red Bull versenyzője a |
132. nekifutásra Mark Webber megszerezte első pole pozícióját a Német Nagydíj izgalmas időmérő edzésén. A Red Bull versenyzője a
2009.07.11. 16:28
Az előzések könnyítése érdekében már 2009-re is rég nem látott horderejű szabályváltozásokkal próbálták visszaszorítani a különböző apró légterelő idomokat, és a tendencia a következő szezonban is folytatódhat.
Bár az előzések száma az eddig tapasztaltak alapján nem ugrott meg látványosan, a szakemberek egybehangzó véleménye szerint a követő autónak immáron jóval kevesebb "piszkos" légáramlattal kell megküzdenie, mint korábban. Sam Michael, a Williams technikai igazgatója most azt is elárulta, hogy az üldözők életének könnyítése érdekében jövőre a 2007-ben divatba jött kerékfedőktől is megszabadulhatnak. "Az egyik olyan dolog, amiről tárgyalunk, az hogy ne legyenek kerékfedők, se olyanok, amelyek forognak, se pedig statikusak. Amikor két-három hónappal ezelőtt elvégeztünk egy CFD tanulmányt, az azt mutatta, hogy ezeknek káros hatásai vannak a követő autóra nézve" - mondta Michael a Német Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján. - "Ez olyan dolog, hogy három-négy hasonló apró dolgot kell csak találnunk, de ezek összeadódva már igazi különbséget jelentenek, tehát úgy vélem, jó irányba haladunk, csupán még többre van szükségünk" - fogalmazott.
| |