Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2009
2009 : Webber vezette újabb kettős győzelemre a Red Bullt

Webber vezette újabb kettős győzelemre a Red Bullt

  2009.07.12. 18:09

A Nürburgring egy év kihagyás után izgalmas futammal tért vissza a Forma-1-es versenynaptárba. A 60 körös Német Nagydíjat a pole pozícióból induló, a verseny alatt azonban egy bokszutca-áthajtásos büntetéssel is sújtott Mark Webber nyerte meg csapattársa, Sebastian Vettel előtt. Jenson Button ötödik lett.


A német futam szabadedzésein és kvalifikációján az eső időnként szemerkélt, és a futam előtt is fennállt a csapadék érkezésének lehetősége. A hőmérséklet azonban emelkedett az első két napon mért értékhez képest, persze óriási meleg így sem volt, hiszen 18 fok körül alakult a csúcs vasárnap délután. A mezőny és a helyszíni nézők végül az esőt is megúszták.

Az idei Német Nagydíjon már a felvezető kör sem volt unalmas, az említésre méltó eseményről Fernando Alonso gondoskodott, aki a gumimelegítést kicsit túlzásba vitte, és megpördült a Renault-val. A spanyolnak szerencséje volt, így felállhatott a rajtrácsra és elfoglalhatta a szombaton kivívott 12. pozíciót.

A 60 körös futam rajtja szintén eseménydúsan alakult. Rubens Barrichello szakítva a rossz hagyománnyal, ezúttal remekül reagált, és bár a pole pozíciós Mark Webber a célegyenes végéhez közeledve kijjebb terelte (nem kifejezetten szabályos eszközökkel, ezt a futam során a versenybírók vizsgálták is), a brazil fordulhatott el elsőként. Mindeközben Lewis Hamilton puskagolyóként lőtt ki, és Webbert kívülről kis híján körbeautózta, de a brit az első kanyarban kisodródott, mivel jobb hátsó defektet kapott. Nem kizárt, hogy a vb-címvédő defektjéért is a Red Bull Racing ausztrálja a felelős, a csata hevében Webber az első szárnyával mintha hozzáért volna Hamilton jobb hátsó gumijához.

A startnál Heikki Kovalainen és Felipe Massa is több pozíciót előrelépett, ők ketten felzárkóztak a Barrichello, Webber duóra, Jenson Button és Sebastian Vettel helyét átvéve. A könnyű Brawn-Mercedesszel Button azonban már az első körben megelőzte Massát, majd a nála szintén nehezebb Kovalainent is támadni kezdte. A finn azonban a KERS erejét is kihasználva, tartani tudta előkelő helyét.

Jó 10 kör után a stewardok megszülték a döntést a rajt-incidenssel kapcsolatban, és áthajtásos büntetést szabtak ki Mark Webberre, aki így le is mondhatott arról, hogy pályafutása első F1-es pole pozíciója mellé ugyanazon hétvége alatt begyűjtse a futamgyőzelmet is. Legalábbis logikusan ekkor erre következettünk...

A 13. kör végén Button némileg váratlanul a bokszba hajtott, mivel autója a gumik miatt nem működött túl jól, és a brit így Kovalainenen sem tudta áthámozni magát.

A következő körben Barrichello is kiállt, és vele együtt a büntetés-végrehajtásra megérkezett Webber is. Ez azt jelentette, hogy az ausztrál átvette a vezetést (hiszen ő nem tankolhatott a büntetés alatt), a Brawn GP rutinos brazilja pedig éppen honfitársa, Felipe Massa mögé állt vissza a harmadik helyre, így nem tudta üldözőbe venni Webbert. Sőt, hosszú körökön keresztül a Ferrari mögött senyvedt, ami egyértelműen Webbernek kedvezett, aki saját tempóját autózva növelte előnyét.

A lágyabb keverékű slick gumik közben több pilóta autóján is csődöt mondtak. Button után például Kovalainen is a tervezettnél korábban állt ki.

Webber a 18. kör végén állt ki első szervizelésére, a keményebb gumikon Button elé tért vissza, így már ekkor körvonalazódni kezdett, hogy még sincs minden veszve a számára.

A 25. körben Massa is kiállt szerelőihez, Barrichello fellélegezhetett, végre üres pályán autózhatott. Ekkor Adrian Sutil már a második volt Rubinho mögött, ám a Force Inda németje még nem járt a bokszban a verseny alatt. Sutil mellett Nico Rosberg is az élmezőnybe került, ekkor a 15. helyről rajtoló Williams-pilóta sem volt még kint tankolni.

A 27. kör elején Sutil is a bokszba hajtott, és a Force Indiával a két Ferrari közé térhetett volna vissza. A feltételes mód azonban nem véletlen, ugyanis a célegyenes végén a mellé beeső Kimi Räikkönent nem akarta elengedni, ám erre ő fázott rá jobban, mivel első szárnya bal elejét a finn elvitte magával. A kiugró eredmény kapujában álló Sutil így ismét leparkolhatott garázsa előtt, új vezetőszárnyra ugyanis mindenképpen szüksége volt. A biztos pontszerzés ezúttal is elúszott.

Közben az is borítékolható volt, hogy a Brawn GP újabb vereséget szenved a Red Bull Racingtől. Míg az energiaital-gyárosok kétkiállásos taktikával versenyeztek - és domináltak -, addig a pontversenyben vezető csapat pilótái a három kiállással is lassabbak voltak. Sőt, ha hozzávesszük, hogy Webber a büntetése miatt egy plusz látogatást is tett a bokszutcában, akkor nem vitás, hogy melyik istálló van jobb formában.

17 körrel a futam vége előtt Webber letudta utolsó kerékcseréjét is, és a második helyre állt vissza, de előtte a csapattársa, és a bokszba még egyszer szintén hivatalos Sebastian Vettel autózott, vagyis az ausztrál volt az igazi első helyezett.

Miután a két Brawn-pilóta 10, illetve 9 körrel a leintés előtt harmadszorra is tankolt, Vettel elfoglalhatta a második helyet márkatársa mögött. A harmadik pozícióban a végig az élmezőnyben autózó Massa várta a leintést, akit minden bizonnyal a másik Ferrarival Kimi Räikkönen követett volna, ám a finn autója a 35. körben megadta magát.

A 2007-es világbajnok helyett így Nico Rosberg hajtotta a Williamsét a negyedik pozícióban, ám ahogyan Massa sem jelentett veszélyt az előtte haladókra, úgy a német sem zavarta a ferrarist.

Az 5. és 6. helyen a Brawn száguldott, a bokszban Button megelőzte Barrichellót. Az utolsó jó 20 körben Fernando Alonso pokoli tempót diktált, és a hetedik helyre kapaszkodott fel, és közeledve a leintéshez a spanyol már a két Brawn-Mercedest sanyargatta. Támadni azonban már nem volt ideje/ereje, így a Renault pilótájának be kellett érnie a két ponttal, közben ugyanis leintették a futamot.

A győzelmi serleget F1-es pályafutása során először tehát Mark Webber emelhette a magasba, a 32 éves ausztrálnak a nyolcadik királykategóriás szezonjában jött össze a nagy siker. A Red Bull idén három futamgyőzelmet könyvelhetett el eddig, és érdekes módon mindhárom siker páros győzelem lett, ugyanis a hazai pályán szereplő Sebastian Vettel ezúttal a második helyen kormányozta be RB5-ös kódjelű autóját. Felipe Massa idén először locsolhatott pezsgőt Forma-1-es futam eredményhirdetése után.

A további pontszerző helyeken sem történt változás a leintésig, vagyis a futamot szinte kilátástalan helyzetből, a 15. helyről kezdő Nico Rosberg lett a negyedik. A Button, Barrichello, Alonso vonat futott be az 5-7. pozíciókban, míg az utolsó pont Heikki Kovalainen neve mellé került.

A Német Nagydíj végeredménye a világbajnoki pontversenyt is szorosabbá tette, persze Jenson Button előnye továbbra is megnyugtató, a 21 pontot mindenképpen illethetjük ezzel a jelzővel. A britnek egyedül amiatt kell aggódnia, hogy a legutóbbi két versenyen nem tudták felvenni a versenyt a Red Bull Racinggel.

Összetettben jelenleg Sebastian Vettel a második, a német mindössze másfél ponttal előzi meg immáron futamgyőztes csapattársát. Rubens Barrichello a másodikról a negyedik helyre szorult vissza, de Webber mögött mindössze másfél ponttal van lemaradva.

Két hét múlva a Magyar Nagydíj következik, ahol valószínűleg a brit és a német időjárásnál is jóval melegebb lesz, vagyis kiderülhet, hogy a Red Bull Racing valóban jobb-e a Brawn GP-nél, vagy csak a hűvösebb hőmérséklet kedvezett Vetteléknek az elmúlt hetekben.


Német Nagydíj
2009. július 12. vasárnap
Végeredmény
1. Mark Webber
[Red Bull Racing]
1ó36:43.310 10.0 pont
2. Sebastian Vettel
[Red Bull Racing]
+ 9.252 8.0 pont
3. Felipe Massa
[Ferrari]
+ 15.906 6.0 pont
4. Nico Rosberg
[Williams]
+ 21.099 5.0 pont
5. Jenson Button
[Brawn GP]
+ 23.609 4.0 pont
6. Rubens Barrichello
[Brawn GP]
+ 24.468 3.0 pont
7. Fernando Alonso
[Renault]
+ 24.888 2.0 pont
8. Heikki Kovalainen
[McLaren-Mercedes]
+ 58.692 1.0 pont
9. Timo Glock
[Toyota]
+ 1:01.457  
10. Nick Heidfeld
[BMW Sauber]
+ 1:01.925  
11. Giancarlo Fisichella
[Force India]
+ 1:02.327  
12. Nakadzsima Kazuki
[Williams]
+ 1:02.876  
13. Nelsinho Piquet
[Renault]
+ 1:08.328  
14. Robert Kubica
[BMW Sauber]
+ 1:09.555  
15. Adrian Sutil
[Force India]
+ 1:11.941  
16. Sébastien Buemi
[Toro Rosso]
+ 1:30.225  
17. Jarno Trulli
[Toyota]
+ 1:30.970  
18. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
+ 1 kör  
Leggyorsabb kör
  Fernando Alonso
[Renault]
1:33.365 (49. kör)  
Kiesők
19. Kimi Räikkönen
[Ferrari]
35. kör  
20. Sébastien Bourdais
[Toro Rosso]
19. kör  

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG