| 2009 : A péntek a McLarené volt, délután Hamilton nyert |
A péntek a McLarené volt, délután Hamilton nyert
2009.07.24. 16:31
A Magyar Nagydíj második szabadedzésének első öt helyén ugyanazok a pilóták végeztek, mint akik a délelőtti gyakorláson is a leggyorsabbak voltak. Köztük azonban a sorrend némileg módosult, ezúttal Lewis Hamilton nyert csapattársa, Heikki Kovalainen és Nico Rosberg előtt.
A második szabadedzésen is kifogástalan időjárás fogadta a Forma-1-es mezőnyt illetve a helyszínre kilátogató nézőket a Hungaroringen. A hőmérséklet a délelőtti értékekhez képest néhány fokot emelkedett, az aszfalt pedig már 45 fokosra hevült.
A délelőtti "pályabejáró" edzést követően a második másfélórás tréningen már sokkal nagyobb volt a munkakedv a pilóták körében, az első percekben nem csak a két Toro Rossós sofőr körözött, mint délelőtt, hanem kis túlzással a teljes mezőny. Ennek megfelelően a jobbnál jobb köridők csak úgy záporoztak, az élen szinte minden percben másik pilóta neve szerepelt.
Heikki Kovalainen a tavaly ölébe hulló futamgyőzelem óta jó emlékeket őriz a mogyoródi pályáról, és a mai nap biztosan tovább fogja szépíteni hazánkat a finn szemében. A McLaren-Mercedes finn pilótája ugyanis a délelőtti edzést megnyerte, majd a délutánin nagyjából a 25. perctől kezdve az élen állt.
A leintést követően mégsem a finn neve szerepelt a lista tetején, hanem csapattársáé, Lewis Hamilton ugyanis utolsó gyors körén - de még a leintés előtt - 47 ezredet rávert a finnre.
A biztató formát mutató ezüstnyilak mögött az edzéseken rendre jól szerepelő Williams versenyzői, Nico Rosberg és Nakadzsima Kazuki fogták közre Mark Webbert. Érdekesség, hogy a top 5 mezőnyének összetétele megegyezett a délelőtti leggyorsabb ötösfogatéval.
Sebastian Vettel jócskán előrelépett, hiszen délelőtti 15. helyezését a sokkal előkelőbb hatodikra cserélte a második szabadedzésen. Ez egyben azt is jelenti, hogy a legutóbbi két futamot megnyerő Red Bull Racing továbbra is egy fokkal gyorsabb, mint a bajnokságban vezető Brawn GP.
Az éllovas brit istállónál ezúttal Rubens Barrichello volt a gyorsabbik pilóta, a brazil hetedik lett, míg Jenson Buttont a 13. pozícióban rangsorolták, igaz, mindketten javítottak délelőtti idejükön.
Jarno Trulli úgy lett nyolcadik, hogy az edzés derekán jó fél órát ki kellett hagynia, mert Toyotája egyszer csak megállt a pálya szélén. A jelek szerint a probléma azonban nem lehetett jelentős, mivel az olasz negyed órával a leintés előtt újra kihajthatott.
Délután már egyik Ferrari sem került be a legjobb tízbe, Kimi Räikkönen 11. lett, Felipe Massa nevét viszont jóval lejjebb találjuk, a brazil csak a 18. legjobb időt jegyezte.
Massának egyébként többször is a pálya mellől kellett visszakanyarodnia a Ferrarival, de a brazilnak mindig szerencséje volt, autója egyszer sem sérült meg. A tavalyi vb-második pilótánál többször talán csak Sébastien Buemi járt a pálya mellett, a fiatal svájci is mindannyiszor ép bőrrel megúszta.
Buemi igyekezete érthető is volt, hiszen a délelőtti edzésen újdonsült csapattársa, Jaime Alguersuari alaposan ráijesztett, a spanyol remekül kezdett, és mindössze 230 ezreddel volt lassabb. A Forma-1-ben most debütáló tehetség délután tovább javított idején, de így is jobban elmaradt Buemitől (766 ezred) és természetesen utolsó lett.
Massa mellett Nelsinho Piquet is megjárta a kavicságyat, Trulli és Barrichello pedig egy-egy megpördülést produkált, de mindannyian folytathatták a munkát.
A Magyar Nagydíj harmadik szabadedzését szombat délelőtt 11 órakor rendezik, míg az időmérő edzésre 14 órától kerül sor.
|
|
Pénteki 2. edzés |
10. - Magyar GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Hungaroring, Mogyoród |
|
|
|
Időpont: |
2009. július 24., péntek, 14:00-15:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4381 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 28-29 fok, aszfalt: 44-47 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
L. Hamilton (McLaren) |
1:20.554 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Barrichello (Ferrari), 2004. |
1:18.436 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:22.079 |
192.151 |
|
|
36 |
|
2. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:22.126 |
192.041 |
0.047 |
0.047 |
36 |
|
3. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:22.154 |
191.976 |
0.075 |
0.028 |
47 |
|
4. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:22.369 |
191.475 |
0.290 |
0.215 |
29 |
|
5. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:22.426 |
191.343 |
0.347 |
0.057 |
40 |
|
6. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:22.550 |
191.055 |
0.471 |
0.124 |
30 |
|
7. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:22.641 |
190.845 |
0.562 |
0.091 |
38 |
|
8. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:22.663 |
190.794 |
0.584 |
0.022 |
28 |
|
9. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:22.690 |
190.732 |
0.611 |
0.027 |
43 |
|
10. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:22.751 |
190.591 |
0.672 |
0.061 |
45 |
|
11. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:22.763 |
190.563 |
0.684 |
0.012 |
38 |
|
12. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:22.793 |
190.494 |
0.714 |
0.030 |
37 |
|
13. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:22.806 |
190.464 |
0.727 |
0.013 |
42 |
|
14. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:22.870 |
190.317 |
0.791 |
0.064 |
36 |
|
15. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:22.927 |
190.187 |
0.848 |
0.057 |
36 |
|
16. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:22.978 |
190.070 |
0.899 |
0.051 |
28 |
|
17. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:23.029 |
189.953 |
0.950 |
0.051 |
39 |
|
18. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:23.156 |
189.663 |
1.077 |
0.127 |
32 |
|
19. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:23.176 |
189.617 |
1.097 |
0.020 |
45 |
|
20. |
|
Jaime Alguersuari |
ESP |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:23.942 |
187.887 |
1.863 |
0.766 |
40 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0068 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:22.079 |
- (1.863) - |
1:23.942 |
 |
|
 |
|
|
| |