2009 : A Ferrari felfüggesztése nem bírta a pálya hepehupáit |
A Ferrari felfüggesztése nem bírta a pálya hepehupáit
2009.07.25. 12:25
A Ferrarinál elárulták, hogy a Magyar Nagydíj péntekjén nem a megszokott program szerint haladtak, hátsó diffúzoraikat ugyanis annyira megviselte a Hungaroring egyenetlen aszfaltja, hogy erre több időt kellett szentelni. Felipe Massa ráadásul a gumikkal is szenvedett.
A Magyar Nagydíj pénteki szabadedzései után nem a hurráoptimizmus lengi be a Ferrari garázsát a Hungaroringen, a csapatnál ugyanis elárulták, több okból kifolyólag is eltérő program szerint haladtak, mint általában.
A csapat vezető versenymérnöke, Chris Dyer elmondta, hogy az aszfalt minősége előre nem tervezett munkálatokra kényszerítették a szerelőket, ráadásul a gumikkal is meggyűlt a bajuk.
"Ez nagyon zsúfolt péntek volt a csapat számára. Azért is, mert kissé eltérően dolgoztunk, mint korábban, és azért is, mert orvosolnunk kellett néhány problémát a hátsó diffúzorok körül, amelyet a pálya egyenetlenségei okoztak" - mondta az ausztrál.
"Ezenkívül elvégeztük a Bridgestone által hozott gumik összehasonlítását, és nyilvánvaló, hogy mint általában, ezúttal is szenvedünk, hogy megfelelő időt hozzunk össze az első mért körön, különösen a keményebb keverékeken" - tette hozzá.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali arra is rávilágított, hogy a két fronton való készülés is megterheli az istállót.
"Ez kissé másmilyen péntek volt számunkra. Ez azért volt, mert már a jövő évet figyelembe véve is elkezdtünk dolgozni, különösen a délelőtti órákban. Az eredménylista nagyon szoros, de világos, hogy miközben kiértékeljük, figyelembe kell venni az olyan ismeretlen tényezőket is, mint az üzemanyagszintek vagy a gumik állapota" - mondta az olasz.
Felipe Massa ráadásul a Ferrari eredendő gondjain túl is küszködött. A brazil délelőtt két, délután pedig négy alkalommal hagyta el a pályát, ami az amúgy is érzékeny hátsó felfüggesztésének csak tovább ártott.
"Rengeteget küszködtem, hogy az autó balanszát elfogadható szintre hozzam, és úgy találtam, hogy a gumik csak kevés tapadást biztosítottak, különösen a kemények. Ez olyan méreteket öltött, hogy egyik típusú gumin sem tudtam igazi hosszú etapokat futni" - mondta az edzések után.
"Mindennek tetejében a második edzés végén még a hátsó felfüggesztésemmel is problémák akadtak, miután kisodródtam a pályáról, értékes időt veszítve. A körülmények itt egyik napról a másikra rengeteget változnak, és igazán remélem, hogy ezúttal is ez lesz a helyzet" - tette hozzá.
A reakciókból úgy tűnt, hogy a Ferrari háza táján az egyetlen pozitív embert Kimi Räikkönen testesítette meg, aki a problémák ellenére elégedetten zárta a pénteki napot.
"Ma nem volt rossz az autó. Vannak még apróságok, amelyeken javítva gyorsulhat még, de összességében egész elégedett vagyok. Idén mindig nehéz volt boldogulni a szuperlágy gumikkal, itt azonban egyszerűbbnek tűnik a helyzet" - mondta.
"Látva, hogy mennyire szorosak a köridők, meg kell próbálnunk a maximumot nyújtani, hogy jó helyre kerüljünk a rajtrácson. Számomra úgy tűnik, hogy a különböző autók teljesítménye ezen a pályán jóval közelebb van egymáshoz, mint más helyszíneken" - tette hozzá.
|