| 2009 : Hamilton a magyar időmérő előtt is verhetetlen volt |
Hamilton a magyar időmérő előtt is verhetetlen volt
2009.07.25. 12:30
A McLaren-Mercedes pilótája, Lewis Hamilton a szombati időmérő előtti utolsó szabadedzésen is folytatta a remek szereplést, a brit ugyanis a harmadik tréninget is megnyerte. A brit csapat remek formában van a Hungaroringen, Heikki Kovalainen ugyanis negyedikként zárt, míg a mclarenesek közé Heidfeld és Rosberg fért be.
Az éjszakai folyamán elérte a Hungaroring térségét a meteorológusok által prognosztizált hidegfront, és esett egy kis eső Mogyoródon, az utolsó szabadedzésig azonban felszáradt a pálya. Az aszfalton a tapadás szintje így ismét rosszabb lett, és komoly fejtörést okozott az, hogy a csapatok eldöntsék, melyik gumit is favorizálják majd.
A levegő hőmérsékletére ugyanakkor nem lehet panaszuk a versenyzőknek, a Hungaroring térségében ugyanis 25 Celsius fokot mértek a délelőtt folyamán.
A kvalifikáció előtti utolsó tréningen a Force India pilótája, Giancarlo Fisichella hajtott ki először a pályára, a rutinos olaszt a következő néhány percben az összes versenyző követte, az éjszakai eső után ugyanis mindenképpen gyorsan fel kellett mérni az aszfaltcsík állapotát. Ezt követően percekig csend honolt a pályán, a mezőny tagjai visszatértek a garázsokba.
Közel negyed órával a startot követően a toyotások döntöttek először úgy, hogy nekilátnak a szombat délelőtti egyórás tréningre tervezett feladtok végrehajtásához, de néhány másodperccel később többen is csatlakoztak Trullihoz és Glockhoz. Az első mért kört Trulli jegyezte, az olasz 1:30-as eredményét azonban egy cseppet sem lehetett acélosnak nevezni, amit jól bizonyít az is, hogy Glock első próbálkozásra öt másodperccel megjavította azt.
Az időeredmények ezt követően folyamatosan javultak, és a versenyzők közül többen is álltak az élen, így Fernando Alonso (Renault) és az edzésmenő Nico Rosberg (Williams) is vezetett. Több mint húsz perccel az edzés kezdete után a pénteki első tréninget megnyerő mclarenes Heikki Kovalainen ugrott az élre, a neve mellett akkor 1:23.343-as idő szerepelt. Ekkor két pilóta nem rendelkezett még mért körrel, a Red Bull Racinges Mark Webber és a ferraris Felipe Massa, míg Glocknak az Autosport szerint hidraulikai hiba miatt kellett visszatérnie szerelőihez.
Az időmérő előtti utolsó szabadedzés feléhez közeledve azonban már mindenki rendelkezett eredménnyel, és bár néhány másodpercig a Toro Rossóval Sébastien Buemi is állt az élen, Kovalainen visszavette a vezetést tőle, míg a finnt nem sokkal később csapattársa, a 2008-as világbajnok, Lewis Hamilton taszította le az élről. A brit 1:22.280-nal vezetett, ami alig egy tizeddel maradt el pénteki legjobbjától, amivel meg is nyerte a második gyakorlást, vagyis a McLarenek továbbra is remek formában vannak.
Kevesebb mint huszonöt perc volt már csak hátra a szabadedzésből, amikor Hamilton továbbra is az élen állt, míg a második helyet a Toro Rosso újonca, az ezen a hétvégén debütáló Jaime Alguersuari birtokolta! Minden idők legfiatalabb Forma-1-es versenyzője ráadásul alig két tizeddel maradt csak el a mclarenes idejétől. Igazán remekül alakul eddig a fiatal spanyol hétvégéje, és úgy tűnik, hogy Bueminek alaposan fel kell kötnie a nadrágot. Megjegyzendő ugyanakkor az is, hogy a svájci is a top tízben állt akkor.
Húsz perccel a leintés előtt Hamilton, Alonso, Alguersuari, Buemi, Rubens Barrichello, Jenson Button, Nico Rosberg és Robert Kubica foglalták el az első nyolc helyet, ám néhány perccel később már Alonso vette át a vezetést. A spanyol azonban csak rövid ideig örülhetett, Hamilton ugyanis szintén gyors körön volt, és 1:22.074-es eredménnyel ismét az élre állt. Mindeközben Adrian Sutil hívta fel magára a figyelmet, ám nem egy szenzációs körrel, hanem azzal, hogy a nyolcas kanyarnál megdobta az autóját a rázókő és a gumifalnak csapódott. A Force India autójának eleje megsérült, a német számára véget ért a tréning.
Az utolsó edzésből már negyed óra sem volt hátra, amikor továbbra is Hamilton állt az élen, Alonso a második, Kovalainen a harmadik helyen tanyázott. Mögöttük Alguersuari, Buemi, Barrichello, Webber, Button, Rosberg és Kubica volt az első tíz sorrendje, míg a ferrarisok a középmezőnyben szerepeltek, csakúgy, mint Sebastian Vettel a másik Red Bull-lal.
Néhány perccel később azonban Massa javítani tudott, és jött egy harmadik időt, majd egy újabb gyors kör után a brazil átvette a vezetést, az eredmény 1:21.911 volt. Eközben márkatársa, Kimi Räikkönen a 12. pozícióból próbált előrelépni. Hamilton ugyanakkor tudott válaszolni Massának, a brit 1:21.207-re javította a brazil legjobbját, sőt, pár perccel a leintés előtt Rosberg is beférkőzött a ferraris elé.
Az utolsó három percben teljesen benépesült a magyar pálya, a közben a mezőny második felébe visszacsúszó Alguersuari kivételével minden pilóta az aszfaltcsíkon tartózkodott és a többség javított is addigi legjobbján. Hamiltont azonban végül senki sem tudta megverni, a brit 1:21.009-es idővel megnyerte az időmérő előtti utolsó szabadedzést.
|
|
Szombati edzés |
10. - Magyar GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Hungaroring, Mogyoród |
|
|
|
Időpont: |
2009. július 25., szombat, 11:00-12:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4381 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
Tavalyi első: |
L. Hamilton (McLaren) |
1:20.228 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Barrichello (Ferrari), 2004. |
1:18.436 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:21.009 |
194.689 |
|
|
19 |
|
2. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:21.408 |
193.735 |
0.399 |
0.399 |
23 |
|
3. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:21.509 |
193.495 |
0.500 |
0.101 |
21 |
|
4. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:21.655 |
193.149 |
0.646 |
0.146 |
20 |
|
5. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:21.800 |
192.807 |
0.791 |
0.145 |
23 |
|
6. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:21.849 |
192.691 |
0.840 |
0.049 |
12 |
|
7. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:21.911 |
192.546 |
0.902 |
0.062 |
19 |
|
8. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:21.935 |
192.489 |
0.926 |
0.024 |
19 |
|
9. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:21.936 |
192.487 |
0.927 |
0.001 |
16 |
|
10. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:21.971 |
192.405 |
0.962 |
0.035 |
21 |
|
11. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:22.076 |
192.158 |
1.067 |
0.105 |
20 |
|
12. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:22.097 |
192.109 |
1.088 |
0.021 |
25 |
|
13. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:22.101 |
192.100 |
1.092 |
0.004 |
22 |
|
14. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:22.210 |
191.845 |
1.201 |
0.109 |
17 |
|
15. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:22.270 |
191.705 |
1.261 |
0.060 |
20 |
|
16. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:22.274 |
191.696 |
1.265 |
0.004 |
19 |
|
17. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:22.312 |
191.608 |
1.303 |
0.038 |
22 |
|
18. |
|
Jaime Alguersuari |
ESP |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:22.391 |
191.424 |
1.382 |
0.079 |
20 |
|
19. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:22.684 |
190.745 |
1.675 |
0.293 |
23 |
|
20. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:23.231 |
189.492 |
2.222 |
0.547 |
16 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0082 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:21.009 |
- (2.222) - |
1:23.231 |
 |
|
 |
|
|
| |