2009 : Alonso és Hamilton autója a legkönnyebb - üzemanyagszintek |
Alonso és Hamilton autója a legkönnyebb - üzemanyagszintek
2009.07.26. 11:58
Amikor Fernando Alonso "agresszív stratégiát" emlegetett, arra gondolt, hogy már a 13. kör tájékán ki fog állni tankolni a Magyar GP-n - derül ki az FIA által közzétett üzemanyagszint-adatokból.
Az üzemanyagszint-adatok tanúsága szerint Fernando Alonsónak kell majd a leghamarabb megejtenie első boxkiállását a Magyar Nagydíjon.
A Renault versenyzője mindössze 32.5 kg benzinnel szerezte meg a pole pozíciót a Hungaroringen, még a második legkönnyebb autóval rendelkező Lewis Hamilton is négy körrel tovább maradhat majd a pályán az első etapban.
Üzemanyag-korrigáltan a 2. rajtkockát megszerző Sebastian Vettel bizonyult a leggyorsabbnak, a német nehezebb autóval győzte le Red Bullo-os csapattársát, Mark Webbert.
A Q3-ba jutott versenyzők autói közül Jenson Buttoné a legnehezebb, ami nem csoda, mivel benne maradt négy körre elegendő benzin. Felfüggesztésének átvizsgálása miatt a vb-éllovas ennyivel kevesebb kört tudott megtenni az időmérő utolsó szakaszában.
Csapattársa, Rubens Barrichello a legnehezebb autóval várhatja a vasárnapi rajtot a középmezőnyből. A brazilnak csak féltávnál fogy majd ki a benzinje, így nem kizárt, hogy egy kiállásos taktikát választott.
A versenyzők üzemanyagszintjei (Magyar GP)
Fogyasztás = 2.32 kg/kör
|
Név |
Kg |
Q |
1. box
(kör) |
Poz |
Q3 idő |
Q3 korr |
1. |
ALO |
637.5 |
Q3 |
13. |
1. |
1:21.569 |
1:20.490 |
2. |
HAM |
650.5 |
Q3 |
18. |
4. |
1:21.839 |
1:20.370 |
3. |
RAI |
651.5 |
Q3 |
19. |
7. |
1:22.468 |
1:20.969 |
4. |
WEB |
652.0 |
Q3 |
19. |
3. |
1:21.741 |
1:20.227 |
5. |
ROS |
654.0 |
Q3 |
20. |
5. |
1:21.890 |
1:20.316 |
6. |
VET |
655.0 |
Q3 |
20. |
2. |
1:21.607 |
1:20.003 |
7. |
KOV |
655.5 |
Q3 |
20. |
6. |
1:22.095 |
1:20.406 |
8. |
HEI |
658.0 |
|
21. |
16. |
|
|
9. |
NAK |
658.0 |
Q3 |
21. |
9. |
1:22.835 |
1:21.141 |
10. |
BUT |
664.5 |
Q3 |
24. |
8. |
1:22.511 |
1:20.622 |
11. |
KUB |
666.0 |
|
25. |
19. |
|
|
12. |
PIQ |
667.7 |
|
26. |
15. |
|
|
13. |
TRU |
671.3 |
|
27. |
12. |
|
|
14. |
BUE |
671.5 |
|
27. |
11. |
|
|
15. |
ALG |
675.5 |
|
29. |
20. |
|
|
16. |
GLO |
679.2 |
|
30. |
14. |
|
|
17. |
FIS |
680.5 |
|
31. |
17. |
|
|
18. |
SUT |
683.5 |
|
32. |
18. |
|
|
19. |
BAR |
689.0 |
|
35. |
13. |
|
|
Kg = az autó teljes tömege,
Q3 = a pilóta bejutott-e a döntőbe,
1. box = az első boxkiállás várható ideje (becslés!),
Q3 idő = a Q3-ban a feltankolt autóval elért köridő,
Q3 korr = "üres tankos" elméleti időeredmény.
|