| 2009 : Barrichello és a két McLaren diktálta a tempót Valenciában |
Barrichello és a két McLaren diktálta a tempót Valenciában
2009.08.21. 13:14
A Magyar Nagydíjat követően három hétvége is Forma-1-es futam nélkül telt el, hiszen idén rég nem látott hosszúságú szünetet iktattak be a versenynaptárba. A 2009-es szezon Valenciában folytatódik, ahol az első szabadedzésen Rubens Barrichello volt a leggyorsabb.
A pilóták az elmúlt hetekben kedvükre napozhattak és élvezhették a nyarat, így bizonyára nem bánták, hogy Valenciában nem kánikula várta őket, a 26 fokos hőmérséklet igazán kellemes körülményeket biztosított ahhoz, hogy újra felvegyék a ritmust.
A szokásoknak megfelelően kivétel nélkül mindenki egy installációs körrel kezdte az Európa Nagydíjat, majd jó fél órára a többség a garázsokban készült a folytatásra.
A két Toro Rosso-pilóta, Sébastien Buemi és a hazai közönsége előtt autózó Jaime Alguersuari azonban kint maradt a pályán, majd rövidesen csatlakozott hozzájuk a Renault újonca, Romain Grosjean is. Sokáig Buemi vezetett, ám amikor a többiek is munkához láttak, akkor a svájci - a papírformának megfelelően - alaposan lejjebb csúszott.
Bár Luca Badoer háta mögött kis híján 50 Forma-1-es futam van már, a Ferrari pilótája mégis nyugodtan tekinthető újoncnak, hiszen legutóbb 1999-ben szerepelt a sorozatban. Az olasz istálló kényszerből nyúlt 38 éves tesztpilótájához, hiszen Felipe Massa jelenleg még lábadozik a Magyarországon összeszedett koponyasérüléséből, a helyére beugrani készülő Michael Schumacher pedig korábbi nyaksérülése miatt nem ülhetett autóba. Badoer néhány napja már tesztelte az F60-ast, de bőven volt még mit behoznia, így nem is csoda, hogy utolsóként zárta a pénteki első gyakorlást.
A spanyol publikumnak már az is nagy örömet okozott, hogy Alguersuari mellett Fernando Alonso is ott lehet a mezőnyben (a Renault egyfutamos eltiltását hétfőn törölték), az pedig amolyan ráadás volt, hogy a kétszeres világbajnok a tréning derekán percekig az élen állt. Az idei bajnoki címre legesélyesebb csapatok, a Brawn GP és a Red Bull Racing azonban hamar igazolták, hogy miért is ők állnak a tabella élén, Jenson Button, Sebastian Vettel és Mark Webber sorrend alakult ki az első három helyen.
Már csak bő húsz perc volt hátra, amikor Heikki Kovalainen elsőként vitte 1 perc 43 másodperc alá a köridőt. Mclarenes csapattársa, Lewis Hamilton sem akart lemaradni, előbb ő is áttörte a bűvös határt, majd a Magyar Nagydíj győztese 8 ezreddel meg is előzte csapattársát.
Sokáig azonban nem örülhettek az ezüstnyilak, mivel Rubens Barrichello ismét a Brawn GP-nek szerezte meg az ideiglenes első helyet. Legalábbis ekkor ezt gondoltuk, viszont a leintésig már senki sem tudta túlszárnyalni a brazilt, így ő nyert.
Barrichello mögött a két McLaren még helyet cserélt, Kovalainen visszaelőzte Hamiltont, vagyis a jelek szerint a hungaroringi győzelem nem egy véletlen eredmény volt, a wokingiak valóban fejlődtek az elmúlt hetekben.
Button és Vettel is megőrizte helyét az élmezőnyben, Webbert azonban Adrian Sutil (!) és Nakadzsima Kazuki is megelőzte. A legjobb tíz mezőnyét két világbajnok, Alonso és Kimi Räikkönen egészítette ki.
Mindkét bajnok új csapattársat kapott a hétvégére, akik egyelőre alaposan el is maradtak tőlük. Romain Grosjean egy másodperccel volt lassabb a másik Renault-val, a francia a 17. helyen zárt. A mezőny korelnöke, Luca Badoer viszont sokkal lassabb volt, az olasz majd’ 3,5 másodpercet kapott Barrichellótól, de Räikkönen idejét sem tudta megközelíteni, sőt a 19. helyezett Timo Glocktól is bő egy másodperccel kikapott
A két Toro Rosso teljesítménye kifejezetten jónak mondható, hiszen az eddig rendre a mezőny végén kullogó alakulat a 11. és a 13. pozícióval zárt, igaz, egy szabadedzés eredményétől még biztosan nem lesz eufórikus hangulat a csapatnál. Némi meglepetésre Nico Rosberg és a két Toyota messze elmaradt a top10-től.
Az Európa Nagydíj pénteki második szabadedzését 14 órától rendezik.
|
|
Pénteki 1. edzés |
11. - Európa GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Valencia, Spanyolország |
|
|
|
Időpont: |
2009. augusztus 21., péntek, 10:00-11:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5440 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 25-27 fok, aszfalt: 30-36 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
S. Vettel (Toro Rosso) |
1:40.496 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
S. Vettel (Toro Rosso), 2008. |
1:37.842 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:42.460 |
191.138 |
|
|
19 |
|
2. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:42.636 |
190.810 |
0.176 |
0.176 |
16 |
|
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:42.654 |
190.777 |
0.194 |
0.018 |
18 |
|
4. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:43.074 |
189.999 |
0.614 |
0.420 |
19 |
|
5. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:43.088 |
189.974 |
0.628 |
0.014 |
17 |
|
6. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:43.209 |
189.751 |
0.749 |
0.121 |
13 |
|
7. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:43.225 |
189.721 |
0.765 |
0.016 |
25 |
|
8. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:43.243 |
189.688 |
0.783 |
0.018 |
19 |
|
9. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:43.345 |
189.501 |
0.885 |
0.102 |
18 |
|
10. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:43.384 |
189.430 |
0.924 |
0.039 |
23 |
|
11. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:43.389 |
189.421 |
0.929 |
0.005 |
30 |
|
12. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:43.419 |
189.366 |
0.959 |
0.030 |
20 |
|
13. |
|
Jaime Alguersuari |
ESP |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:43.637 |
188.967 |
1.177 |
0.218 |
30 |
|
14. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:43.746 |
188.769 |
1.286 |
0.109 |
22 |
|
15. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:44.040 |
188.235 |
1.580 |
0.294 |
23 |
|
16. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:44.126 |
188.080 |
1.666 |
0.086 |
17 |
|
17. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Renault |
B |
1:44.356 |
187.665 |
1.896 |
0.230 |
23 |
|
18. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:44.638 |
187.160 |
2.178 |
0.282 |
26 |
|
19. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:44.732 |
186.992 |
2.272 |
0.094 |
28 |
|
20. |
|
Luca Badoer |
ITA |
Ferrari |
B |
1:45.840 |
185.034 |
3.380 |
1.108 |
25 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0124 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:42.460 |
- (3.380) - |
1:45.840 |
 |
|
 |
|
|
| |