Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2009
2009 : Barrichello öt év után első győzelmét aratta Valenciában

Barrichello öt év után első győzelmét aratta Valenciában

  2009.08.23. 17:14

Forma-1-es pályafutása tizedik futamgyőzelmét szerezte Rubens Barrichello az Európa Nagydíjon. A Brawn GP brazil pilótája 2004-ben nyert utoljára versenyt. A dobogóra a hungaroringi futamot követően ismét a mclarenes Lewis Hamilton és a Ferrarival versenyző Kimi Räikkönen léphetett fel a második és a harmadik helyen.


Pazar időjárási körülmények között rajtolt el a Forma-1 mezőnye a szezon 11. állomását jelentő Európa Nagydíjon. 30 Celsius fok volt a levegő, 47 fok a betoncsík hőmérséklete.

A rajtot az első három, tehát Hamilton, Kovalainen és Barrichello is simán kapta el. Kimi Räikkönen két helyet is előreugrott, az első kanyarokat követően már a negyedik volt.

Az újonc Romain Grosjeannak izgalmasan alakult a rajt, habár nyilván nem így tervezte: a renault-s Timo Glock Toyotájával akadt össze, majd néhány körrel később egy hajmeresztő megcsúszást mutatott be, de szerencséjére megúszta. Az első körös kalamajkát követően nekik és Sébastien Bueminek is a bokszba kellett hajtaniuk első szárnycserére.

Jenson Buttont az első körben lenyomta Fernando Alonsót, a Felipe Massát helyettesítő Luca Badoer pedig máris bemutatott egy piruettet. A lágy gumikon rajtoló McLarenek mögött ekkor Barrichello, Räikkönen, Sebastian Vettel, Nico Rosberg, Alonso és Button volt a sorrend. Az ezüstnyilak gyorsan elszakadtak könnyű autóikkal a mezőnytől.

A Force Indiák jól tartották magukat a középmezőnyben. Eközben Mark Webber a rádión Buttonra panaszkodott, a brit sikánlevegása miatt szerette volna, ha megdorgálják, Buttonék viszont számoltak a szabálytalanság tényével és így egy körrel később visszaengedték maguk elé a Red Bull Racinget. A büntetést így elkerülhette Button, aki vb-éllovasként viszont ezzel ekkor még pontszerző helyen kívül autózott.

A 15. körre már 7,5 másodperc különbség volt Hamilton és Kovalainen között, amit Hamilton sok szempontból a megújított MP4-24-esének köszönhetett. A brit ekkor hajtott ki elsőként a bokszba, egy körrel később követte finn csapattársa. A kiállást követően a 4. helyre jött vissza, Kovalainennel egyformán ismét lágy gumikon. A sokkal jobban megtankolt Barrichello előtt ekkor megnyílt az út.

Nem a Red Bull Racing versenye volt a valenciai. Az első tankolási nekifutást Sebastian Vettelnek ugyanis meg kellett ismételnie, az 5. helyet a tankoló cső hibája miatt egy 15.-re cserélte, a 23. körben azonban a szombati szabadedzéshez hasonlóan elfüstölt a Renault-motor az RB5-ösben, a németnek fel kellett adnia a versenyt.

Barrichello néhány körrel korábban kiment üzemanyagot vételezni, a és a 2. pozícióba tért vissza, Hamilton mögé. Második alkalommal már elsőként hajtott a bokszba, és ugyanígy is tért vissza, hiszen közben Hamilton számára hamarabb elérkezett a 2. tankolási szakasz.

Badoer a 15. helyről állt ki a bokszba az egyetlen tankolására, és Grosjean is ugyanezt tette, az olasz mögött mindössze néhány méterrel. Badoer ekkor egyszerűen elengedte a Renault újoncát a bokszkijáratnál, ami kissé érthetetlen megmozdulás volt a 38 éves pilótától. Ráadásul átment a kerekével a fehér záróvonalon is, amikor kifele hajtott a Ferrarival. Azt a vonalat lépte át, amely a pálya ideális versenyívét választja el a bokszutcai kijárttól, ezért bokszutcai áthajtással büntették.

Nakadzsima is egy kiállással teljesítette a távot, a 30. körig bírta a Williams. Giancarlo Fisichella egy körrel később a 8. helyről állt ki, öt helyet csúszott hátra.

A csendes autókázás közben Adrian Sutil kergette Robert Kubica BMW-jét egy jó darabig a legjobb tíz közelében. A két BMW Sauber a Force Indiákkal küzdött szinte az egész verseny folyamán, a Kubica által megszerzett egy pont vigasztalhatta őket az Európa Nagydíj leintésekor.

A williamsesek közül Rosberg az élbolyban tudott maradni, Nakadzsima Kazukinak azonban már nem ment ilyen jól, a japánt ráadásul egy durrdefekt is hátráltatta a 39. körben.

A 37. körben Hamilton a második bokszkiállásra érkezett, amikor a jobb első kerék cseréjét igencsak későn kezdték meg szerelői, sőt a gumimelegítő paplannal is ekkor kellett megbirkózniuk. Hamilton úgy érkezett vissza az 5. helyre, hogy csak csapattársa tankolt másodjára is már az előtte lévők közül. Az első és 2. helyről Barrichello és Räikkönen egyszerre állt ki, míg a brazil az első helyre tért vissza, addig a finn negyedikként.

A második kiállásokat követően már nem változott a sorrend: Barrichello, Hamilton, Räikkönen, Kovalainen, Rosberg, Alonso, Button és Kubica maradt az első nyolc helyen.

Az újoncok teljesítményéről szót ejtve: Grosjean élete első F1-es versenyén három riválisát is maga mögé szorította a 15. helyen, beleértve pályafutása második nagydíját körhátrányban teljesítő Jaime Alguersuarit is a Toro Rossóban. Luca Badoer pedig a defekt miatt visszaesett Nakadzsimát tudta maga mögött tartani.

    Verseny 11. - Európa GP  
    Helyszín: Valencia, Spanyolország  
    Időpont: 2009. augusztus 23., vasárnap, 14:00 - (CET)  
    Pályahossz: 5440 m  
    Időjárás: Száraz (levegő: 30-31 fok, aszfalt: 46-50 fok)  
    Tavalyi első: F. Massa (Ferrari) 1ó35:32.339      
    Név   Csapat G   Idő   Kiesés oka Kör  
1.   Rubens Barrichello BRA Brawn GP-Mercedes B   1ó35:51.289     57  
2.   Lewis Hamilton GBR McLaren-Mercedes B + 2.358     57  
3.   Kimi Räikkönen FIN Ferrari B + 15.994     57  
4.   Heikki Kovalainen FIN McLaren-Mercedes B + 20.032     57  
5.   Nico Rosberg GER Williams-Toyota B + 20.870     57  
6.   Fernando Alonso SPA Renault B + 27.744     57  
7.   Jenson Button GBR Brawn GP-Mercedes B + 34.913     57  
8.   Robert Kubica POL BMW-Sauber B + 35.667     57  
9.   Mark Webber AUS Red Bull-Renault B + 44.910     57  
10.   Adrian Sutil GER Force India-Merc. B + 47.935     57  
11.   Nick Heidfeld GER BMW-Sauber B + 48.822     57  
12.   Giancarlo Fisichella ITA Force India-Merc. B + 1:03.614     57  
13.   Jarno Trulli ITA Toyota B + 1:04.527     57  
14.   Timo Glock GER Toyota B + 1:26.519     57  
15.   Romain Grosjean FRA Renault B + 1:31.774     57  
16.   Jaime Alguersuari ESP Toro Rosso-Ferrari B + 1 kör     56  
17.   Luca Badoer ITA Ferrari B + 1 kör     56  
18.   Kazuki Nakajima JAP Williams-Toyota B + 1 kör     56  
   
19.   Sebastien Buemi SWZ Toro Rosso-Ferrari B + 16 kör   fékhiba 41  
20.   Sebastian Vettel GER Red Bull-Renault B + 34 kör   motorhiba 23  
    Leggyorsabb kör: T. Glock (Toyota) 1:38.683     55  
   
B = Bridgestone
 
  Az eredmények nem hivatalosak  

 

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG