| 2009 : Délután Hamilton és Glock voltak a leggyorsabbak Spában - Pénteki 2. szabadedzés - Belga GP |
Délután Hamilton és Glock voltak a leggyorsabbak Spában - Pénteki 2. szabadedzés - Belga GP
2009.08.28. 16:28
Lewis Hamilton annak ellenére megszerezte az 1. helyet a Belga Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, hogy McLarenje kissé ingerlékenynek tűnt. Mögötte Timo Glock végzett a Toyotával, megelőzve Kimi Räikkönent, akinek Ferrarija az utolsó percben megállt a pályán.
Lewis Hamilton vette át a vezetést a Belga Nagydíj péntek délutáni, mozgalmas szabadedzésén, amelyen a csapatok igyekeztek bepótolni a délelőtti eső miatt elszenvedett időveszteséget.
Hamilton annak ellenére állt az élre 2 perccel a leintés előtt, hátrébb szorítva az addigi leggyorsabb Timo Glockot, hogy McLarenje meglehetősen ingerlékenynek tűnt, és röviddel később ki is sodródott vele a Fagnes kanyarnál.
A versenyzők eleinte a keményebb keverékű gumikat használták, de akárcsak Hamilton, a 80. percben már Glock is a lágyabb Bridgestone-okon érte el legjobb időeredményét. Jarno Trulli szintén az élmezőnyben végzett, a sorrend azonban megtévesztő lehet, mert a Toyotánál nemrég elismerték, hogy az időmérőkön tapasztalt problémáik miatt valószínűleg már a szabadedzéseken is kevés benzinnel fognak részt venni.
Noha az Ardennekben megbújó Spa környékén továbbra is csak 15 fok volt, a délutáni tréning elején kék ég és száraz aszfalt üdvözölte a versenyzőket. Az első mért kört az 5. percben Robert Kubica teljesítette 1:51.355 alatt. Őt Romain Grosjean váltotta az élen, mielőtt az edzést 2 percre megszakították, hogy eltakarítsák a Blanchimont közepéről a Luca Badoer Ferrarijáról leesett balelső kerékfedőt.
Az újraindítás után, a 14. percben Fernando Alonso repítette az élre a Renault-t, de Mark Webber hamarosan már 1:48.361-es körrel emelte még magasabbra a mércét. A következő percekben Hamilton, majd ismét Alonso és Webber vették át a vezetést. Habár Webber később, még a keményebb gumikon, tovább faragott a köridejéből, őt már közvetlenül Glock, végül pedig Hamilton követte az élen.
A brit versenyző 1:47.201-es köre 1.2 másodperccel jobb volt annál, mint amivel Alonso tavaly ilyenkor a leggyorsabbnak bizonyult, de a mezőny még a hosszú Spában is annyira sűrű volt, hogy az utolsó helyezett Badoeren kívül mindenki túlszárnyalta az egy évvel ezelőtti etalont. 19-en maradtak 1.2 másodpercen belül Hamiltonhoz képest, s noha a leintés előtti percekben fél másodpercet javított, Badoer nem tudott elszakadni a tabella aljáról.
Az edzésen sokan tettek kisebb kirándulást a pálya környékén. A valenciai győztes Rubens Barrichello az instabilnak tűnő Brawnnal a 15. percben pördült meg a Les Combes-nál, majd röviddel a vége előtt újra elrontotta ott a féktávot. Csapattársa, a világbajnokságban vezető Jenson Button közben arra panaszkodott, hogy az autójának az Eau Rouge-ban leér az alja.
Webber a 43. percben sodródott ki a Puhon második részének aszfaltozott bukóterébe, ám az események a hajrában pörögtek fel igazán, amikor a 3. helyen végző Kimi Räikkönen levágott egy kanyart, aztán leparkolt a pálya szélére, Jaime Alguersuari pedig, aki az előkelő 9. helyet szerezte meg, egy feltételezett motorhiba miatt állt meg.
A Force India erősnek tűnt: Adrian Sutil átmenetileg még 3. is volt, de a köridejét törölték, mert levágta a Bus Stop sikánt, Giancarlo Fisichella viszont Trullit megelőzve a 6. helyen fejezte be a délutáni gyakorlást. Romain Grosjean 5. lett, 0.529 másodpercet verve Alonsóra.
|
|
Pénteki 2. edzés |
12. - Belga GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Spa-Francorchamps, Belgium |
|
|
|
Időpont: |
2009. augusztus 28., péntek, 14:00-15:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
7004 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 17-18 fok, aszfalt: 27-34 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Alonso (Renault) |
1:48.454 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
K. Räikkönen (McLaren), 2004. |
1:44.701 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:47.201 |
235.207 |
|
|
29 |
|
2. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:47.217 |
235.172 |
0.016 |
0.016 |
29 |
|
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:47.285 |
235.023 |
0.084 |
0.068 |
26 |
|
4. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:47.329 |
234.926 |
0.128 |
0.044 |
31 |
|
5. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Renault |
B |
1:47.333 |
234.917 |
0.132 |
0.004 |
34 |
|
6. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:47.506 |
234.539 |
0.305 |
0.173 |
27 |
|
7. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:47.559 |
234.424 |
0.358 |
0.053 |
33 |
|
8. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:47.578 |
234.382 |
0.377 |
0.019 |
33 |
|
9. |
|
Jaime Alguersuari |
ESP |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:47.579 |
234.380 |
0.378 |
0.001 |
36 |
|
10. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:47.602 |
234.330 |
0.401 |
0.023 |
25 |
|
11. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:47.702 |
234.113 |
0.501 |
0.100 |
38 |
|
12. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:47.743 |
234.024 |
0.542 |
0.041 |
33 |
|
13. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:47.790 |
233.922 |
0.589 |
0.047 |
29 |
|
14. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:47.862 |
233.765 |
0.661 |
0.072 |
30 |
|
15. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:47.961 |
233.551 |
0.760 |
0.099 |
32 |
|
16. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:48.017 |
233.430 |
0.816 |
0.056 |
30 |
|
17. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:48.125 |
233.197 |
0.924 |
0.108 |
34 |
|
18. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:48.130 |
233.186 |
0.929 |
0.005 |
37 |
|
19. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:48.360 |
232.691 |
1.159 |
0.230 |
29 |
|
20. |
|
Luca Badoer |
ITA |
Ferrari |
B |
1:49.211 |
230.878 |
2.010 |
0.851 |
30 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0074 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:47.201 |
- (2.010) - |
1:49.211 |
 |
|
 |
|
|
|
| |