2009 : A McLarenek fölényével indult a monzai hétvége |
A McLarenek fölényével indult a monzai hétvége
2009.09.11. 12:24
Lewis Hamilton és Heikki Kovalainen kisajátította a McLarennek a tabella első két helyét az Olasz Nagydíj első szabadedzésén. Adrian Sutil fél másodperces hátránnyal lett harmadik, míg Giancarlo Fisichella Kimi Räikkönen előtt, a 8. pozícióban debütált a Ferrarinál.
Lewis Hamilton péntek délelőtt bebizonyította, hogy a monzai pálya valóban fekszik a KERS-sel felszerelt és jó mechanikai tapadással bíró McLarennek.
A világbajnoki címvédő magabiztosan szerezte meg az 1. helyet az Olasz Nagydíj nyitóedzésén, közel négy tizeddel megelőzve csapattársát, Heikki Kovalainent, míg az Ezüst Nyilakhoz legközelebb kerülő Adrian Sutil Force Indiájára fél másodpercet vert.
Pedig nem indult tökéletesen a napja: első etapjában lerepült autójáról az üzemanyag-betöltő nyílás fedele. A 28. percben mégis letaszította az élről az addig ott tanyázó Sébastien Buemit, méghozzá rögtön első, 1:25.410-es mért körével.
Hamilton onnantól kezdve egy pillanatra sem engedte ki a kezéből a vezetést, bár tett néhány látogatást a bukótérben, a célegyenest lezáró Rettifilo, valamint a Roggia sikán előtt is elfékezte magát egyszer.
A McLarenek mögött sokáig Fernando Alonso KERS-sel felszerelt Renault-ja tanyázott, az utolsó percekben azonban Sutil megelőzte a spanyolt, nyomatékosítva a belgiumi sikereken felbuzduló Force India komoly ambícióit.
A Spában dobogóra álló Giancarlo Fisichella ezúttal a Ferrari pilótafülkéjében tekerte a kormányt hazai közönsége előtt. A Luca Badoer helyére ülő olasz sokáig az utolsó helyen szerénykedett, de a hajrában - az edzésen egyedüliként - feltette a lágy gumikat, és előretört a 8. pozícióba. A másik Ferrarit vezető Kimi Räikkönen 3 századdal lemaradva tőle 10. lett.
A világbajnoki esélyesek közül Jenson Button érte el a legjobb eredményt, a Brawn GP versenyzője Nick Heidfeld és Buemi mögött a 7. helyre kapaszkodott fel, míg csapattársa, Rubens Barrichello a 12. pozícióban zárt.
A Red Bull pilótái közül csak a 9. helyen végző Mark Webber végzett érdemi edzésmunkát, a motorjával spórolni kényszerülő Sebastian Vettel csak az utolsó negyedórában hajtott a pályára, addig keresztrejtvényt fejtett a csapat garázsában. Első mért köre első kanyarjában kapásból a bukótérben találta magát, és végül csak a két Toyotát tudta megelőzni.
Jarno Trulli és Timo Glock azzal hívták fel magukra a figyelmet, hogy mindössze ők nem tudták 1:26 alá szorítani legjobb köridejüket. Glock akkor is képernyőre került, amikor megforgatta Toyotáját az első sikánban, s autóját látványosan a levegőbe dobta az új, magasított rázókő, amire rácsúszott.
A Rettifilóban sokan elmérték a féktávot: Hamilton és Vettel mellett Kubica, valamint a KERS-sel ismerkedő Romain Grosjean és Fisichella is a menekülő utat választotta, az olasz veterán háromszor is.
|
|
Pénteki 1. edzés |
13. - Olasz GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Autodromo di Monza, Olaszország |
|
|
|
Időpont: |
2009. szeptember 11., péntek, 10:00-11:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5793 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 25-27 fok, aszfalt: 28-35 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
A. Sutil (Force India) |
1:32.842 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J-P. Montoya (Williams), 2004. |
1:19.525 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:23.936 |
248.461 |
|
|
26 |
|
2. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:24.332 |
247.294 |
0.396 |
0.396 |
27 |
|
3. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:24.471 |
246.887 |
0.535 |
0.139 |
24 |
|
4. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:24.477 |
246.870 |
0.541 |
0.006 |
21 |
|
5. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:24.683 |
246.269 |
0.747 |
0.206 |
25 |
|
6. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:24.703 |
246.211 |
0.767 |
0.020 |
35 |
|
7. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:24.706 |
246.202 |
0.770 |
0.003 |
21 |
|
8. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Ferrari |
B |
1:24.732 |
246.127 |
0.796 |
0.026 |
24 |
|
9. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:24.759 |
246.048 |
0.823 |
0.027 |
19 |
|
10. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:24.761 |
246.042 |
0.825 |
0.002 |
26 |
|
11. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:24.813 |
245.892 |
0.877 |
0.052 |
20 |
|
12. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:24.826 |
245.854 |
0.890 |
0.013 |
24 |
|
13. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:24.927 |
245.561 |
0.991 |
0.101 |
29 |
|
14. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:25.150 |
244.918 |
1.214 |
0.223 |
28 |
|
15. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Renault |
B |
1:25.612 |
243.597 |
1.676 |
0.462 |
18 |
|
16. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:25.689 |
243.378 |
1.753 |
0.077 |
29 |
|
17. |
|
Jaime Alguersuari |
ESP |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:25.742 |
243.227 |
1.806 |
0.053 |
30 |
|
18. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:25.951 |
242.636 |
2.015 |
0.209 |
8 |
|
19. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:26.020 |
242.441 |
2.084 |
0.069 |
23 |
|
20. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:26.325 |
241.585 |
2.389 |
0.305 |
17 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0088 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:23.936 |
- (2.389) - |
1:26.325 |
 |
|
 |
|
|
|
|