2009 : Sutil a két Renault előtt vette át a vezetést Monzában |
Sutil a két Renault előtt vette át a vezetést Monzában
2009.09.11. 16:09
Adrian Sutil a mezőny élére repítette a Force Indiát az Olasz Nagydíj második szabadedzésén, míg mögé meglepetésre Romain Grosjean és Fernando Alonso KERS-sel felszerelt Renault-i zárkóztak fel. Giancarlo Fisichella utolsó lett a Ferrarival.
Szombat délután Adrian Sutil bizonyult a leggyorsabbnak Monzában, ahol a Force India pilótája a Renault párosát utasította maga mögé a jórészt eseménytelenül csordogáló szabadedzésen.
A tréning első mért köre Nico Rosberg nevéhez fűződött, akit az 5. perc tájékán Tonio Liuzzi és Heikki Kovalainen is maga mögé utasított, mígnem az olasz 1:25.893-mal egy időre dűlőre vitte az 1. hely sorsát.
Ezután Jenson Button és Rubens Barrichello percei következtek, ám Nick Heidfeld a 26. percben elsőként betörve az 1:25-ös köridő alá mindkettejüket maga mögé utasította. A német 1:24.693-as ideje hosszú percekig megdönthetetlennek bizonyult, az edzés derekán azonban Sutil 3 tizedet javítva jelezte, hogy komolyan számolni kell vele.
Ekkor már mindenki a lágyabb gumikon körözött, viszont Sutil idejét egészen a hajráig senkinek nem sikerült megjavítani.
Ehhez a 83. percben Kovalainen került a legközelebb, aki 1 tizedre közelítette meg riválisát, ám mielőtt elkönyvelhette volna a 2. helyet, a semmiből hirtelen előretörő Romain Grojean vette át a vezetést 1:24.163-nál állítva meg a stoppert a KERS hathatós segítségével.
A parázs végjátéknak mindazonáltal még ekkor sem volt vége, mert noha Fernando Alonso hajszállal még elmaradt francia csapattársától, Sutil már nem kegyelmezett, és két perccel a leintés előtt 1:23.924-gyel az élre ugrott, ezt az időt pedig már senkinek sem sikerült megdöntenie.
A 3-as számú Ferrarit ezúttal is kísértették az elmúlt versenyek eredményei, Luca Badoer gyengélkedése után ugyanis Giancarlo Fisichella is az utolsó, 20. helyen zárta az edzést, és a délelőtt még vitézkedő Jenson Buttonnak is be kellett érnie a 19. pozícióval.
A világbajnokságért küzdő pilóták közül annak ellenére is Mark Webber érte el a legelőkelőbb, 14. helyet, hogy az ausztrál autóján a Red Bull szerelői az edzés első szakaszában sokáig babráltak, és csak 25 kört tudott megtenni.
Látványos kicsúszás ezúttal nem borzolta a kedélyeket, a legforróbb momentumot Kazuki Nakajima élte át a 46. percben, amikor a Parabolicában lecsúszva kínálta meg mögötte haladó versenyzőtársait ipari mennyiségű homokkal és kaviccsal.
|
|
Pénteki 2. edzés |
13. - Olasz GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Autodromo di Monza, Olaszország |
|
|
|
Időpont: |
2009. szeptember 11., péntek, 14:00-15:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5793 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 27-28 fok, aszfalt: 36-41 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Räikkönen (Ferrari) |
1:23.861 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J-P. Montoya (Williams), 2004. |
1:19.525 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:23.924 |
248.496 |
|
|
28 |
|
2. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Renault |
B |
1:24.163 |
247.791 |
0.239 |
0.239 |
31 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:24.297 |
247.397 |
0.373 |
0.134 |
35 |
|
4. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:24.482 |
246.855 |
0.558 |
0.185 |
41 |
|
5. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:24.622 |
246.447 |
0.698 |
0.140 |
40 |
|
6. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:24.634 |
246.412 |
0.710 |
0.012 |
36 |
|
7. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:24.693 |
246.240 |
0.769 |
0.059 |
34 |
|
8. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:24.796 |
245.941 |
0.872 |
0.103 |
39 |
|
9. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:24.799 |
245.932 |
0.875 |
0.003 |
36 |
|
10. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:24.884 |
245.686 |
0.960 |
0.085 |
44 |
|
11. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:24.902 |
245.634 |
0.978 |
0.018 |
32 |
|
12. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:24.921 |
245.579 |
0.997 |
0.019 |
39 |
|
13. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:24.967 |
245.446 |
1.043 |
0.046 |
40 |
|
14. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:24.979 |
245.411 |
1.055 |
0.012 |
25 |
|
15. |
|
Jaime Alguersuari |
ESP |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:25.003 |
245.342 |
1.079 |
0.024 |
34 |
|
16. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:25.140 |
244.947 |
1.216 |
0.137 |
35 |
|
17. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:25.215 |
244.732 |
1.291 |
0.075 |
38 |
|
18. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:25.386 |
244.241 |
1.462 |
0.171 |
27 |
|
19. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:25.424 |
244.133 |
1.500 |
0.038 |
32 |
|
20. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Ferrari |
B |
1:25.543 |
243.793 |
1.619 |
0.119 |
36 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.006 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:23.924 |
- (1.619) - |
1:25.543 |
 |
|
 |
|
|
|
|