2009 : Korrigáltan Kovalainen volt a leggyorsabb - üzemanyagszintek - Hamilton és Sutil autója a legkönnyebb |
Korrigáltan Kovalainen volt a leggyorsabb - üzemanyagszintek - Hamilton és Sutil autója a legkönnyebb
2009.09.13. 09:13
Nem nagy meglepetésre kiderült, hogy az Olasz Nagydíj időmérőjének döntőjében az első két helyezett, Lewis Hamilton és Adrian Sutil cipelte a legkevesebb benzint, de az üzemanyagszinteket beleszámítva hárman is gyorsabbak voltak náluk.
Az Olasz Nagydíj időmérője után nyilvánosságra hozott üzemanyagszintek arról tanúskodnak, hogy a vasárnapi versenyre csak a rajtrács első három helyezettje tervezett két boxkiállást - a többiek egyetlen kerékcserével próbálják majd teljesíteni az 53 körös távot.
Noha a pole pozíciót Lewis Hamilton szerezte meg, mögötte pedig Adrian Sutil végzett, ők becsléseink szerint már a 17. körben ki fognak menni tankolni. Kimi Räikkönen 2-3 körrel később fogja követni őket, a következő legkönnyebb autóval induló Fernando Alonsónak azonban csak a 26. kör táján lesz szüksége üzemanyagra.
Mindez azt jelenti, hogy stratégailag a 4. helyről startoló Heikki Kovalainen van a legelőnyösebb helyzetben, aki üzemanyag-korrigáltan mindenkinél gyorsabb volt, egy hajszállal megelőzve a Brawn párosát, Rubens Barrichellót és Jenson Buttont. Barrichello ismét nehezebb autóval győzte le a világbajnokságban vezető csapattársát. A legkésőbb Timo Glocknak kell majd kimennie a boxba, ő várhatóan egészen a 38. körig a pályán maradhat.
Egy esetleges Safety Car-fázis elronthatja Hamilton, Sutil és Räikkönen taktikáját, a beígért eső viszont nekik kedvezhet.
A versenyzők üzemanyagszintjei (Olasz GP) Fogyasztás = 2.66 kg/kör
|
Név |
Kg |
Q |
1. box (kör) |
Poz |
Q3 idő |
Q3 korr |
1. |
HAM |
653.5 |
Q3 |
17. |
1. |
1:24.066 |
1:22.544 |
2. |
SUT |
655.0 |
Q3 |
17. |
2. |
1:24.261 |
1:22.695 |
3. |
RAI |
662.0 |
Q3 |
20. |
3. |
1:24.523 |
1:22.754 |
4. |
ALO |
677.5 |
Q3 |
26. |
8. |
1:25.072 |
1:22.854 |
5. |
LIU |
679.5 |
Q3 |
27. |
7. |
1:25.043 |
1:22.767 |
6. |
VET |
682.0 |
Q3 |
27. |
9. |
1:25.180 |
1:22.831 |
7. |
WEB |
683.0 |
Q3 |
28. |
10. |
1:25.314 |
1:22.936 |
8. |
KOV |
683.0 |
Q3 |
28. |
4. |
1:24.845 |
1:22.467 |
9. |
BUT |
687.0 |
Q3 |
29. |
6. |
1:25.030 |
1:22.536 |
10. |
BAR |
688.5 |
Q3 |
30. |
5. |
1:25.015 |
1:22.478 |
11. |
FIS |
690.0 |
|
30. |
14. |
|
|
12. |
KUB |
697.5 |
|
33. |
13. |
|
|
13. |
HEI |
697.5 |
|
33. |
15. |
|
|
14. |
GRO |
699.8 |
|
34. |
12. |
|
|
15. |
TRU |
703.0 |
|
35. |
11. |
|
|
16. |
BUE |
706.0 |
|
36. |
19. |
|
|
17. |
ALG |
706.0 |
|
36. |
20. |
|
|
18. |
NAK |
706.2 |
|
37. |
17. |
|
|
19. |
ROS |
708.6 |
|
37. |
18. |
|
|
20. |
GLO |
709.8 |
|
38. |
16. |
|
|
Kg = az autó teljes tömege, Q3 = a pilóta bejutott-e a döntőbe, 1. box = az első boxkiállás várható ideje (becslés!), Q3 idő = a Q3-ban a feltankolt autóval elért köridő, Q3 korr = "üres tankos" elméleti időeredmény.
|