Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2009
2009 : Barrichello vezetésével kettős győzelmet aratott a Brawn

Barrichello vezetésével kettős győzelmet aratott a Brawn

  2009.09.13. 16:20

Bár Lewis Hamilton rajtolt az első helyről az Olasz Nagydíjon, a világbajnoki címvédőnek nem volt reális esélye a futamgyőzelemre. Az 5-6. pozícióból induló Rubens Barrichello és Jenson Button a jobb taktikájának köszönhetően (ők egyszer álltak ki tankolni, míg Hamilton kétszer) fölényesen győzött, ráadásul Hamilton az utolsó körben össze is törte McLarenjét. A harmadik helyet így Kimi Räikkönen örökölte.


Vasárnap délután tizenkilenc autó sorakozott fel az 53 körös Olasz Nagydíj rajtrácsára, a 20. helyet megszerző Jaime Alguersuari csapata, a Toro Rosso ugyanis úgy döntött, hogy a bokszutcából rajtoltatja el a fiatal spanyolt.

A többiek a célegyenesben sima rajtot produkáltak, és az első sikánban is elhaladt galiba nélkül a mezőny. Az időmérőt megnyerő Lewis Hamilton megőrizte első helyét, a mellőle rajtoló Adrian Sutil viszont visszaesett egy pozíciót, Kimi Räikkönen ment el mellette.

A győzelemre vágyó Heikki Kovalainen egy kör alatt négy pozíciót is bukott, a McLaren finnje a nyolcadik helyről folytathatta. A Force India "újonca", Vitantonio Liuzzi rögtön az első körben bebizonyította, hogy nem rozsdásodott be bő másfél éves kihagyás alatt sem, elment Kovalainen mellett, majd Alonsót is kíméletlenül megelőzte.

Az első hármas együtt tudott maradni, és fokozatosan növelte előnyét, a nehezebb autóval rajtolók kicsit kezdtek lemorzsolódni Hamilton, Räikkönen és Sutil mögött. A nevesített trió két bokszkiállást tervezett a futamra, az üldözők pedig csak egyet. A különböző taktikák miatt izgalmas versenyre volt kilátás.

A negyedik kör végén Nico Rosberg behajtott a bokszba, a jobb első kereket csak nehezen tudták rögzíteni a szerelők. Az FW31-es első szárnya is kissé kacska volt, de azt nem cserélték le a williamsesek. Robert Kubica BMW Saubere is megsérült kicsit a rajtnál, a lengyel Mark Webberrel koccant. Kubica folytathatta, a Red Bull Racing ausztrál pilótájának azonban az első körben véget ért a versenye. A lengyelt a versenybíróság később kiintette a bokszba (sérült légterelője veszélyes volt), a 9. kör végén került sor az orrkúp-cserére. Körökkel később a BMW-t be is tolták a garázsba, valami súlyosabb műszaki probléma is felléphetett.

Elsőként Hamilton ejtette meg tervezett bokszlátogatását, a brit a 15. kör végén tankolt, az ötödik helyre áll vissza a versenybe. Két körrel később Sutil is a bokszban járt, majd Räikkönen is friss gumikat vételezett.

Ekkor - amikor az élmezőnyben mindenkinek már csak egy kiállása volt hátra - Barrichello vezetett csapattársa, Button előtt, mögöttük a korábban élen álló Hamilton, Räikkönen, Sutil trió következett. A ferraris finn előtt elvileg Liuzzinak kellett volna száguldania, de a Forma-1-be kiváló teljesítménnyel visszatérő olasz alatt a Force India bedöglött 30 körrel a leintés előtt.

Az élen Barrichello-Button sorrendben a Brawn GP autózott, a két csapattárs 25, illetve 24 körrel a vége előtt ált ki első és egyben utolsó szervizelésére. Köztük a sorrend nem változott, sőt a másodikként tankoló Barrichello megnyugtató, 5 másodperces előnnyel folytatta Button előtt. Ekkor a 4-5. pozícióban autóztak, de előttük Hamiltonra, Räikkönenre és Sutilra is várt még egy-egy kerékcsere és üzemanyag-felvétel, vagyis a Brawnnak kinézett egy kettős győzelem.

19 kör volt még hátra, amikor Hamilton másodszor is meglátogatta szerelőit, három körrel később pedig Räikkönen és Sutil is megtette ugyanezt. Sem a finn, sem a német kiállása nem volt tökéletes (előbbi kis híján lefulladt, utóbbi túl nagy lendülettel érkezett meg szerelői közé), így a korábbi sorrend nem változott kettejük között.

Ekkor akár végeredményt is lehetett volna hirdetni, ugyanis mindenki letudta a taktikájának megfelelő számú bokszkiállását, így csak egy-egy váratlan műszaki hiba, vagy a pilóta által elkövetett hiba miatt módosulhatott volna a sorrend.

Szerencsére azonban nem kellett csak a külső körülményekre várni. Adrian Sutil megérkezett Räikkönen nyakára, és a német agresszivitásából egyértelműen le lehetett venni, hogy igényt tart a negyedik helyre. Egyel előrébb Hamilton is folyamatosan csökkentette hátrányát Buttonnal szemben, így az utolsó körökre a második helyért is kerék a kerék elleni csata volt kialakulóban.

A toyotások sem szerették volna, ha unalomba fulladnak az utolsó körök, a mezőny második felében erőlködő Jarno Trulli Nakadzsima Kazukit szerette volna megelőzni, de nem bírt a japánnal. Mindketten elfékezték azt a kanyart, így Timo Glock megérkezet az olasz nyakára a másik Toyotával, és kis híján összeakadtak. Trulli a nagy kakaskodásban a kavicságyba is kisodródott, de folytatni tudta.

Az utolsó körre is bőven maradt izgalom, erről Lewis Hamilton gondoskodott, aki csúnyán összetörte autóját. Szerencsére neki nem esett baja, de így nemhogy Buttont nem tudta elkapni, de biztos dobogós helyet és hat pontot dobott ki az ablakon. Räikkönen köszönte szépen, és ő csatlakozott a boldog Brawn GP-s pilótákhoz, az idén második futamát megnyerő Rubens Barrichellóhoz és a bajnokságban továbbra is vezető Jenson Buttonhoz.

A Brawn GP legutóbb május 24-én Monacóban ünnepelhetett kettős győzelmet. Button hat futam után tért vissza a dobogóra, Räikkönen pedig a maival együtt a legutóbbi négy futamon a top3-ban végzett.

Adrian Sutilt negyedikként intették le, a német most szerzett először pontot a Forma-1-ben a Force India színeiben. Az indiai tőkével üzemelő istálló a Belga Nagydíj második helye után ismét értékes pontokat szerzett, és ha így folytatják, még befoghatják a Renault-t és a BMW Saubert is.

A napjainkban leginkább a tavalyi szingapúri futam kapcsán emlegetett Renault négy ponttal távozhat Monzából, Fernando Alonso ötödik lett, egy hajszállal megelőzve Heikki Kovalainent, aki csapnivaló első köre miatt nem végezhetett előrébb. Két pontot szerzett Nick Heidfeld a BMW Saubernek, ami a pocsék kvalifikáció után némi vigaszt jelent a szezon végén átalakuló csapatnak. A nyolcadik helyért járó egy pont Sebastian Vettelé lett, akitől a bajnoki cím egy kicsit most távolabb került, hiszen a pontversenyt vezető Brawn-pilóták taroltak Olaszországban.

Élete első ferraris futamán Giancarlo Fisichella a 14. helyről rajtolva kilencedikként ért célba, és ugyan pontot nem szerzett, a mai versenytáv biztosan sokat segített neki abban, hogy minél jobban megszokja a Ferrari F60-asát.


Két hét múlva Szingapúrban csap össze a mezőny.

    Verseny 13. - Olasz GP  
    Helyszín: Autodromo di Monza, Olaszország  
    Időpont: 2009. szeptember 13., vasárnap, 14:00- (CET)  
    Pályahossz: 5793 m  
    Időjárás: Száraz (levegő: 26-28 fok, aszfalt: 38-41 fok)  
    Tavalyi első: S. Vettel (Toro Rosso) 1ó26:47.494      
    Név   Csapat G   Idő   Kiesés oka Kör  
1.   Rubens Barrichello BRA Brawn GP-Mercedes B   1ó16:21.705     53  
2.   Jenson Button GBR Brawn GP-Mercedes B + 2.855     53  
3.   Kimi Räikkönen FIN Ferrari B + 30.654     53  
4.   Adrian Sutil GER Force India-Merc. B + 31.131     53  
5.   Fernando Alonso SPA Renault B + 59.182     53  
6.   Heikki Kovalainen FIN McLaren-Mercedes B + 1:00.693     53  
7.   Nick Heidfeld GER BMW-Sauber B + 1:22.412     53  
8.   Sebastian Vettel GER Red Bull-Renault B + 1:25.407     53  
9.   Giancarlo Fisichella ITA Ferrari B + 1:26.855     53  
10.   Kazuki Nakajima JAP Williams-Toyota B + 2:42.163     53  
11.   Timo Glock GER Toyota B + 2:43.925     53  
12.   Lewis Hamilton GBR McLaren-Mercedes B + 1 kör     52  
13.   Sebastien Buemi SWZ Toro Rosso-Ferrari B + 1 kör     52  
14.   Jarno Trulli ITA Toyota B + 1 kör     52  
15.   Romain Grosjean FRA Renault B + 1 kör     52  
16.   Nico Rosberg GER Williams-Toyota B + 2 kör     51  
   
17.   Vitantonio Liuzzi ITA Force India-Merc. B + 31 kör   váltóhiba 22  
18.   Jaime Alguersuari ESP Toro Rosso-Ferrari B + 34 kör   műszaki 19  
19.   Robert Kubica POL BMW-Sauber B + 38 kör   olajszivárgás 15  
20.   Mark Webber AUS Red Bull-Renault B + 53 kör   ütközés 0  
    Leggyorsabb kör: A. Sutil (Force India) 1:24.739     36  
   
B = Bridgestone
 

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG